Jag får ganska ofta frågor om vad jag har studerat innan jag fick mitt jobb som inköpare.
Jag har skrivit om det bland annat här men nu vill jag dessutom tipsa alla er som funderar på att plugga om en bra, inspirerande sida som samlat sveriges utbildningar på ett ställe (dessutom finns det listat en massa viktiga datum att komma ihåg om ni ska söka nu till hösten). Studervidare.nu är adressen och ni kan klicka er in här!

Vore kul att höra vad ni gör föresten, arbetar ni- pluggar ni eller vad har ni för er?

Paulina

Hej.

Min stora dröm är att jobba som inköpare på ett modeförtag. Pluggar just nu Industriell Ekonomi på Chalmers och hoppas att denna utbildning ska hjälpa mig dit. Skulle gärna vilja börja jobba så smått redan nu, för att få se en inblick i branchen.



Förstår att du inte vill skriva här, vart du jobbar någonstans, men det hade varit skönt att höra ifall du vet om min utbildning "har en chans" inom branchen. Jag ska börja min master i år, supply chain management (med fokus på inköp), men skulle gärna vilja få in lite textilkurser bland mina valbara kurser. Detta är dock inget göteborg erbjuder så besvikelsen är ganska stor. Jag hoppas att med ett stort intresse ändå kunna ta mig in i branchen. Jag syr mycket själv på fritiden, har min egna lilla hobby där jag tillverkar unika och handsydda mössor för barn, så intresset är verkligen stort för just mode.



Hade varit skönt med lite feedback.

Ditt företag, erbjuder det något slags internship eller traineeprogram?



Stor kram

Mamma M

Jag jobbar som jurist på domstol, men är föräldraledig med min tvååring och tvåmånaders t.o.m. augusti.



Vill även passa på att tacka för de fina Tretorn-stövlarna vi vann på din blogg för ett tag sedan, de är kanon. Lillkillen testar dem i vartenda vattenpöl inom synhåll.

Filippa - mamma till Liam & Lejo

Just nu är jag mammaledig men annars jobbar jag som säljare på Lindex. Men är sugen på att börja plugga efter mammaledigheten!

Anna . P

Nu jobbar jag, men har pluggat 5 år på uni efter gymnasiet. Men har även hunnit med en hel del resor under åren efter studenten. Men börjar dock bli lite sugen igen på att läsa, så kanske kanske blir det nån distanskurs t hösten, mest för att göra mer än bara jobba!

emilie

Jag arbetar som sjuksköterska, planen är att vidareutbilda mig till distriksjuksköterska till hösten.

Anna

Jag pluggar till en dubbelexamina (socionom och jurist). Kan ju också tacka för gummistövlarna från Tretorn, vann ett par jag med. Var visst ett juristtema på dem ;)

Stina

Jag jobbar som florist men har tänkt plugga till dekoratör i höst :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress