Lite sent kanske men det var just det vi var på skofronten i år. Nu har i alla fall lillen äntligen ett par vattentäta OCH varma skor. Vi valde ett par Viking Extreme, den här gången helt på titta-vad-de-andra-barnen-har-metoden vilket funkar utmärkt när man har sitt första barn på förskolan. Alltid finns det någon ruttad familj med ett/par/tre barn att följa....
 
..ja just det. Min kille hälsar att skorna är väääjdigt bra och lätta att ta på selv. Han hälsar även att det är hans dansskor, oklart varför.
 
Ps. Nu var det här ett lyckat köp men är det någon mer än jag som blir stressad av all denna utrustning förskolebarn behöver, känns som om man ligger efter konstant?
 
Viking Extreme, Jollyroom.se (vet ni att man kan hämta upp varorna på deras lager i Mölndal, Gbg, om man har vägarna förbi. Gjorde vi eftersom det blev lite bråttom när slasket kom och det funkade finfint)

andrea

Men vad sött att han säger att det är hans dansskor! :D Vi kör också Viking i vinter, fast modellen Penguin, vi är nöjda och lillen är nöjd :) Tror vi ska ha köpt allt nu (puh!), men mitt enda problem är vantar(!). Jag skulle verkligen behöva guidning. Vi har nog testat tre-fyra olika modeller på vintervantar men det är bökigt varje gång. Antingen hasar de ner när han leker, eller så sitter tummen så långt upp att det bara är tumspetsen som passar. Testar man att dra på vantarna innan man tar på overallen blir det supertajt och bökigt att dra på ärmarna på overallen (vet inte om det beror på modellen på overallen, vi kör didriksons). Hur gör man för att de ska sitta på plats och för att de ska vara smidigt att ta på? Jag börjar bli less på att det tar en evighet att "sätta på/ta av/sätta på/ta av" varje gång vi är ute :p

Anonym

Men oj vad jag kände igen mig här! Precis varit på förskolan för inskolningsmöte och vad hade jag mest frågor om? Kläderna och skorna! Finns ju alldeles för mycket och ibland känns det som att man inte har en aning om vad som är bäst för de små! Ska kika på ett par Viking, kanske är något för min kotte med:-) tack för tipset.
/Med vänlig hälsning, Karin & Alfie

Petra

Andrea: jag har Hestra vantar, dyra men sitter otroligt bra på. Dessutom är de lätta att sätta på, dragkedja på sidan! ( min dotter är ett år) Jag sätter de under overallen och brukar dessutom använda vantclips för att inte tappa bort dem under dagen. Reima har jag använt till min son och de har också fungerat jättebra.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress