Vi kickstartar alltså denna vecka med en tävling och det för att fira att min blogg växt till sig en hel del under höstens första månad.
Vinsten kommer från Vintageonline.se och består av min favoritaccessoar just nu; En Siden Scull Scarf.

Sidenscarfen finns i två färger, vitt och svart, och vinnaren får själv välja vilken hon/han föredrar. Det enda som krävs för att delta är att du lämnar en kommentar till detta inlägg där du motiverar varför just du ska vinna samt vilken färg du vill ha, lycka till!

Tävlingen pågår t.o.m midnatt Torsdag den 14/10 och vinnaren presenteras på bloggen fredagmorgon. Glöm ej uppge mailadress så jag kan kontakta dig om du vinner samt för att få Vintageonlines nyhetsbrev!

Lisl

OMG! Jag har drömt (mardrömmar?) om scull scarf sedan Alexander Mcqueen lanseraden den 2003. Gillar jag den? Hatar jag den? Är den uttjatad? Kan jag skaffa en nu då? Nej, nu är det dags tänker jag. Dags att införskaffa en scull scarf. Det har ju ändå gått snart 8 år sedan detta började gäcka mig.

Elin

Jag skulle så gärna vilja ha en vit scarf. Då jag är gravid i nionde månaden finns det absolut ingenting som ser snyggt ut på mig men den underbara scarfen skulle absolut göra att även jag får känna mig lite snygg. Dessutom kan jag vara ganska säker på att inte växa ur den=)

Kram

Jessica

Oj, sådan scarf jag letat efter länge och inte hittat någon. Skulle så gärna vilja ha en vit, har bara annars svarta och en rosa med blandade färger och med olika motiv. Ska försöka få på mig lite mer färg runt "ansiktet" eftersom jag också är mörkhårig. Så skulle vara kul med en vit carf och dödskallar som är så snygg :)

Ann-Charlotte

Jag skulle vilja vinna sen svarta sjalen. Min förra döskallesjal är min dotters nya snuttefilt och jag har inte hittat någon ersättare till mig så jag får gå utan. Vinner jag sjalen så får jag gömma den för min dotter:):)

Mamma M

Jag har snart varit mammaledig ett år med min lillplupp, som föddes på julafton. Det är snart dags att börja på mitt sprillans nya jobb och det känns nervöst! Jag känner mig lite osäker efter att ha gått hemma så länge, har tappat stilen och orken att snofsa upp mig. En energikick och nystart i garderoben behövs. Den coola svarta scarfen att sno runt halsen första arbetsdagen skulle göra susen!

Ana

Jag skulle så gärna vilja vinna en scarf för att den är så galet snygg!!!!! Skulle hemska gärna köpa en, men som nybliven student som precis har avslutat sin mammaledighet så behöver jag tyvärr prioritera att köpa studentlitteratur,(även om det skulle va mycket roligare att lägga min slantar på lite käcka kläder istället).

Håller mina tummar stenhårt!!!! =)

Anonym

En svart scarf för att peppa höstlooken skulle vara önskad! En jättefin basplagg som mina torgvantar, som jag köpte ifrån vintageonline! Hade längst köpt scarfen med om jag hade mera som bara mammapenningen... men du vet ju säkert hur det är. :)

kramz

Sophie

Oh! Har velat haft en scull scarf sedan manna minne.. nåja runt 2006 om vi ska vara mer bestämd. Har varit inne många gånger på Vintageonline och suktat - men just nu står tyvärr inte en scarf på prio ett hos oss.

Jag skulle gärna vilja vinna den fina scarfen då jag precis har tränat bort 4kg och är på god väg till min målvikt och denna lilla vinst skulle göra de ännu lite roligare att kämpa på. Nu när man snart kan byta ut sin trista garderob och återgå till sitt vanliga "jag". Svart är min melodi på Scull Scarfen.

Tove

Åh, hurra, en svart Scull Scarf skulle passa perfekt i alla lägen i höst! Kommer både att värma runt halsen på väg till dagis (och som bonus vara lagom läskig för att imponera på stortjejens dagiskompisar) och sedan att pigga upp den annars strikta kostymen på advokatbyrån (och som bonus också kanske skrämma upp gubbarna på jobbet litegrann, hihi!).

Nina

För det första; den svarta scarfen är skitsnygg, så därför vill jag gärna vinna den. För det andra; Jag har precis flyttat och alla pengar fyller inredningshålen (gardiner, strykbräda och sånt) - så därför skulle jag vilja bära något nytt. För det tredje; Din blogg är verkligen fantastisk och likaså din försäljnings-sajt!

Frida

Först vill jag säga att jag nyligen började läsa din blogg och direkt ville köpa på mig tajts och slappa tröjor och klippa av den där luggen som precis vuxit ut.



Till saken: Jag studerar = har inte råd att lägga pengar på tjusiga döskallescarfar. Jag jobbar också mer än halvtid utöver heltidsstudierna = har inte tid att gå på stan och leta billigare variant, har inte ens hunnit köpa mig en ny mascara fast den gamla varit slut i över en månad. En svart scarf hade satt guldkant på min tillvaro och ljusat upp ett år som har innehållit flera jobbiga förluster.

Åsa

Jag har spanat in den svarta sidenscarfen länge och tycker den är fantastiskt fin och lyxig. Min kompis har eventuellt två biljetter till nobelfesten och det vore ett ypperligt tillfälle för mig att inviga scarfen. :)

felicia

Jag tycker för det första att den vita är jättesnygg!

Jag skulle bli jätteglad om jag vann den, för jag är en alldeles ny läsare av din blogg, och jag älskar hur du ser ut! Skitcoola kläder och ett underbart hår! har inte riktigt tid eller pengar till att köpa nya saker, så skulle bli jätteglad om jag fick något nytt.

Sanna Hyvärinen

Jag är med :) Jag vill vinna den svarta!

Jag skulle vilja vinna den svarta scarfen för att för det första så passar den i princip allt i min garderob och kommer bli väldigt välanvänd.



Och för att jag letat efter en sådan, och när jag väl hittade en sån på stan skulle jag gå (springa!) och hämta ut pengar, sen när jag kom tillbaka var den sista som fanns då, slut. :(

Linda

En svart skulle passa så bra till min skinnjacka! (dessutom är jag ständigt förkyld så varför inte värma halsen lite med en sådan goding?)

Alexandra

Jag är gärna med och tävlar! :)



Skulle vilja vinna en svart, då jag vet att min syster länge längtat efter en sådan. Nu är det snart dags för hennes födelsedag, och det skulle ju bli den bästa presenten! :)

Nathalie

Jag vet inte riktigt hur jag ska resonera bra nog för att jämföra mig med tidigare kommenterare men jag kan säga att jag skulle regera i den svarta scarfen i höst tillsammans med läppstift i olika nyanser av rött och lila. I Will work that scarf!! Kram

Frida

Jag är i Norge för att jobba, men har inte pengar så det räcker till både mat och kläder. Mitt senaste klädköp? Eh, sommarklänning. Och så är den där scarfen så himla snygg, särskilt den svarta.

Andrea

Jag blev mamma till en underbar liten kille för 2 månader sen och har i princip bara massor med gravidplagg kvar i garderoben, jag sörjer alla fina kläder som jag inte kommer i än och tror att den svarta scarfen skulle piffa upp min garderob oerhört mkt och dessutom få mig att känna mig sådär härligt cool och snygg igen :)

Jessica

Hej=) Jag skulle vilja vinna den vita scarfen då jag trånat efter en sån här scarf sen jag såg dig ha den här för några veckor sedan. Jag har tyvärr inte råd för tillfället då jag pluggar på Universitetet till förskollärare och ekonomin ligger på "snålbudget" för tillfället för att klara alla utgifter. Skulle bli jätteglad och lycklig om jag fick förgylla min höst med den här fina scarfen :)

Kramar

Malin

Den svarta scarfen hade suttit som en smäck runt min hals nu i höst eller ja, alla kommande årstider.

Hade blivit hur glad som helst om jag hade vunnit den! Så nu håller jag alla tummar och tår:)

Sandra

Jag samlar på sjalar och tycker att de piffar upp vilken outfit som helst! En sjal med dödskallar har jag inte än och en sådan hade passat perfekt i min samling! Om jag skulle vinna, väljer jag en svart.

Kram!

Esset

Jag skulle kunna göra succe´på mitt jobb som barnskötare med en sån scarf.kanske skrämma en och annan unge! Hihi!

stina

En svart sådan skulle pigga upp vinterdepressionen som kommer snart..

Evelina

Efter varje sak du lagt upp på Vintageonline.se har jag bara suktat mer och mer, men som den student jag är tillåter inte alltid plånboken det (maten går ju tydligen före). Den svarta skull-scarfen skulle vara fantastisk på mig, så vill du göra en fattig student väldigt väldigt glad - låt mig vinna!;)

Anna-panna

Åhh, den svarta skulle passa så bra till min skinnjacka som åkt fram nu! Är ju riktigt kyligt på morgonen när man traskar iväg till jobbet nu med, så ngt snyggt runt halsen skulle ju inte vara dumt!

Linda

Jag vill vinna den svarta scarfen. Varför? Jo därför att sen jag blev mamma 100202 så har jag, helt ärligt bara köpt ett par jeans och några tröjor till mig själv. Taskig mammapeng och lägger hellre de lilla som blir över på kläder till lillan. Därför skulle jag iaf få vinna nåt. Kram

Annika

Det är en superfin scarf och jag skulle gärna ha en svart men tyvärr har jag inte råd att köpa en då julen närmar sig med stormsteg :-)

Sabina

Först och främst måste jag bara säga att den är grymt snygg!! Och sen så är det som så att min syster precis köpt den i svart och jag dör lite varje gång av avund när hon använder sin, så därför tycker jag att jag ska vinna den svarta! ;) Kram!

Anonym

Jag skulle vilja vinna scarfen för att jag har stått och dreglat över en liknande men som den fattiga student jag är så har jag inte haft råd :/ Plus att jag tycker den e finfin! [email protected]

Rebecka

Jag har alltid älskat döskalle sjalen från Alexander McQueen men tycker att varianten från din webshop är ännu coolare!



Sjalen vill jag gärna bära för att den matchar en väska som jag spanat in (som även den är prydd med små nitar i form av döskallar). Dessutom passar sjalen perfekt till min attityd och kan bli en härlig påminnelse om att våga vara den jag är. Alltid!

Liza

För ca 1½år sedan blev jag bonusmamma åt 2 underbara killar! Deras biologiska mamma mår dåligt och det har killarna drabbats hårt av. Det senaste brände hon den yngsta med en cigarett i ansiktet :( Som du kanske förstår har det varit tufft... Det jag vill komma till är att min tillflyktsort denna tiden har varit din (och spiderchicks blogg) och ditt underbara mode :) Därför känner jag att jag är värd en scull scarf :) Kram och tack för bloggen!

Jenny

Jag tänkte inte kommentera nån anledning till varför jag ska vinna, för jag vinner enda aldrig haha. Men så fick jag begäret att dutta ner några ord i fältet ifallatt. Men motivationen till att jag ska vinna, hmm. Kort och enkelt: Jag skulle bli svin glad om jag van den vita scarfen, grymt snygga!

Vivi

Nu är tillfället här att ge dig en eloge! Fortsätt att ge oss dig och dina vackra bilder och tips!

Du gör det många drömmer om! All lycka med bloggen och webshoppen. Om jag skulle vinna så skulle scarfen vara en påminnelse om: att vara mamma, härliga gbg city, framgångsrika webshoppar och intressanta bloggar! [email protected]

Lady Thirty

åh jag vill väldans gärna vara med :)

jag gillar döskallar och sjalar, vilken härlig kombo att få ha en sjal med döskallar :D



en svart skulle jag önska mig om jag skulle ha turen.



[email protected]

Frida

Jag och min pojkvän firar snart 4 år tillsammans.. under alla dessa år har jag letat efter en scarf som han skulle gilla.. den här har han sagt att han vill ha. Så om jag skulle vinna skulle jag få en fashionabel man vid min sida och dessutom skulle han bli lycklig som få!



[email protected]

Frida

Den svarta vill han ha! Det glömde jag skriva!



[email protected]

Ida

Jag suktar (som alla andra!) efter den svarta sjalen!! Varför ska just jag vinna den då?! Jo för jag tycker den är galet snygg och den skulle förhöja alla mina svarta outfits massor!! Skulle även bli en snygg detalj i min hall när den hänger i väntan på nästa dag!

Kram från Ida



[email protected]

anouk - En Rookiemammas vardag

Sedan jag nyligen blivit mamma har plötsligt alla klädinköp gjorts på babyavdelningen istället för damavdelningen. I allt joller och spytorkande har jag nånstans glömt bort mig själv. Ser mig därför förtjänt av lite höstlyx. Scarfsen är grymt snygg och jag hade gärna sett den på mig i svart.

Sara

Jag skulle gärna vilja vinna den svarta sjalen. Och jag vill vinna den för att jag är värd det! Jag är så sjukt mörkrädd, och när mannen i huset är bortrest så blir det inte mycket sömn alls för min del... Men om jag låg invirad i den så skulle ju inte spökena våga sig på mig. Visst? ;-)

Louise Andersson

Jag har alltid älskat att klä mig snyggt. Men sedan min älskade grabb föddes för åtta månader sen så har jag fått lov att ta det jobb som finns. Och det är på en snabbrestaurang, där man inte tjänar tillräckligt bra för att kunna unna sig sjalar. Känner mig dessutom äcklig på väg dit, och desto mer på väg hem. Skulle förmodligen använda den snygga sjalen varje dag jag jobbar för att känna mig finare och pigga upp min annars så tråkiga gå-till-jobbet-outfit.



Kram Louise

Caroline

Herregud. Hur ska man någonsin kunna vinna den toksnygga sjalen när man tävlar mot massa supermammor?! Hm. Jadu. Jag har inga barn än, men jag har en supergo sambo o jag är upp över öronen kär i honom...o ja hade varit förbaskat snygg i den sjalen... hoppas det räcker ;) hoppas hoppas

FELICIA!

För att den svarta är så sjukt fantastiskt underbar!

Pyttianna

Jag skulle bli så glad om jag vann denna fin fina scarf. Med en liten bebis i hushållet och en mammapenning som inte direkt räcker till så mycket "egenlyx" så skulle den liva upp min tillvaro riktigt mycket.



Jag skulle jubla så att det hördes ända till Götet vill jag lova!



Kram på dig!

Karin

Jag vill gärna ha den vita scarfen! Jag älskar det faktum att en scarf med döskallar har blivit en modern klassiker!

The Look Book of My Life

Jag vill vinna för att jag precis flyttat till Västindien för jobb och att jag inte har ett piss att ta på mig längre - som svensk är höstgarderoben mer spännande än sommarens dito. En vit scull scarf skulle helt klart lattja till det lite.

Chrissy

Åh! En sån scarf vill jag jättegärna ha:D Har länge velat haft en sån men inte lyckats hitta den perfekta förrän jag såg denna på dig o Spiderchick. Skulle bli överlycklig om jag hade en svart scull scarf att vira runt halsen! Håller tummarna hårt nu! Ha en underbar dag i höstsolen & tack för en bra, inspirerande blogg!

Therese

Hej Jennifer!



Det var inte igår, mycket bra blogg må jag säga! Och grymt bra jobbat med vintageonline, otroligt fina ting!



Till saken, scarfen är grym och jag skulle hemskt gärna vilja ge den till min lillasyster som fyller år om ett par veckor. Hon är galen i sculls, har t.o.m. två tatuerade på armen, haha. Tror att den svarta skulle passa henne utmärkt och göra henne otroligt glad!



Många kramar,



Therese, dagbarnet :)

Jessica

Åh jag skulle så gärna vilja vinna den svarta scarfen. Ska snart få träffa min efterlängtade lilla pojke som bott i magen i åtta månader. Men jag är inte så jättebekväm med att amma offentligt så jag har tänkt att köpa en fin sjal så jag kan göra de lite privat. I denna skulle jag både kunna vara en snygg och ammande mamma :) Kram Jessica

Hanna

Som arbetssökande är det väldigt svårt att unna sig saker då man hellre spenderar pengarna på sociala sammankomster såsom en fika på stan! Det vore underbart att få strosa runt i något nytt och en svart scull scarf skulle göra min höst roligare!

anna

Jag tycker de är så snygga, tyvärr får jag prioritera andra saker när jag studerar och ekonomin inte räcker till allt man vill. Att vinna en vore en dröm. En vit.

jenny Larsson

Vill gärna vinna;) Jobbar i skola med tvåor så om jag skulle vinna skulle dem nog tycka att dem hade en cool fröken ;) Vill gärna ha vit

Veronica, Mamma till Leo ♥

Den har jag spanat in varje gång jag gått in på din sida, otroligt snygg!! Har velat klicka hem den flera gånger, men nu när Leo har kommit så går alla pengar åt på honom, inget mig emot, men det är inte ofta man har råd att unna sig själv något, så skulle jag vinna detta så skulle jag bli super glad! Nu håller jag tummarna!

Emma

Hej! Jag skulle jättegärna vilja vinna en svart scarf! Det skulle vara en bra start på mitt nya och modeintresserade liv. Har aldrig haft någon vidare koll men det är väl aldrig försent att börja. ;)

Joanna

Jag skulle gärna vinna den svarta scarfen.. Varför jag ska få vinna den :) hmm, jag är snart färdig lärare efter 3,5 fattiga studentår, och dessutom ligger jag just nu hemma med världens magkatarr, inte kul. Men jag är glad ändå! :) puss

Marianne Selin

En pensionär får väl delta ?

Om jag vinner önskar jag en vit, då ska jag ha den på nån gudstjänst framöver och chocka alla som sitter i kyrkbänkarna :-)

Anonym

Sofia

En svart skulle jag vilja vinna för att jag är mammaledig och har inte råd att unna mig något då jag inte vill att min lille kille ska frysa, så det är han som går i första hand och jag får frysa.

Ulrika

Vardagstjatet tar över mitt liv, din blogg känns som ett ljus! Å att få ha en svart sjal runt min hals är bara som en dröm, come to mama!

Emma

Jag hade en liknande innan som jag verkligen älskade, men den försvann spårlöst och jag saknar den så. Hade gärna köpt en ny, men när man är arbetslös får man prioritera.. Därför hade det varigt roligt att vinna så att man får lite lyx i vardagen :)

Kajsa

För två år sedan hittade jag en äkta Skullscarf signerad Alexander McQueen. Eftersom jag hade varit sugen på en sådan sedan de släpptes så slog jag till. Och som jag använde den! Jag ville aldrig ta av mig denna vackra scarf. Efter cirka 3 veckors flitigt användande fastnade min fina scarf i ett repigt bord på ett SJ-tåg mellan Göteborg och Östersund. Resultatet? En stooor reva i min fina scarf, ca 2 decimeter lång reva dessutom. Jag skojar inte när jag säger att jag nästan började gråta. Fortsatte givetvis använda den ändå, trots detta. I våras glömde jag samma sjal på jobbet och dagen efter var den borta! Nu har jag (nästan) gett upp hoppet om en skullscarf... Men det vore underbart att få en andra chans. En ny fin sjal att ta hand om. Och jag kan lova dig att om jag blir en lycklig vinnare så kommer jag vårda denna scarf som om det vore min bebis. (Den är dödsfin!)

Emma

Jag skulle bli så oerhört glad om jag vann den svarta sjalen. Jag har haft en mycket kämpig vecka så jag skulle verkligen behöva muntras upp lite. Jag miste min bror som även var min bästa vän i en trafikolycka för några år sedan. Och härrom dagen fyllde han år. Jag saknar honom så mycket varje dag!! Men vid födelsedagar och andra högtider blir saknaden så stark...tack för en jättebra blogg!

kajsa

jag vill såklart vinna! för att jag är en fattig student, som fryser på hösten och gillar snygga svarta accessoarer :)

Sanna

Hejsan!

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en svart scullscarf!! :D Jag hade en liknande(fast inte lika fin och exklusiv) innan, men den har min tjyvaktiga pojkvän lagt beslag på och kallar den numera sin... :P Haha! Tyvärr tillåter inte min nuvarande ekonomi ett nytt sådant inköp, så jag får för husfridens skull snällt vandra omkring med min gamla avlagda scarf.

Pernilla

Kort och gott, den är fantastiskt fin och den svarta skulle passa mig som handen i handsken!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress