10 september 2015

HM STUDIO COLLECTION AW15

MODE

 
Det var nära att jag missade butikssläppet av HM Studio kollektionen för säsongen. Som tur är jobbar jag med likasinnade och alltid buzzas det om det senaste i modeväg och jag tipsades vid morgonlatten, lyckan några timmar senare när jag sprang på denna. Jag har småfryst de senaste dagarna påväg till jobbet så det fina ullfodrade kimonon kommer bli perfekt den närmsta tiden! 
 
Det jag gillar med studiokollektionerna är att de alltid prickar in säsongens måsten på ett väldigt pricksäkert sätt, och de alltid i fina material till riktigt prisvärda summor. I höst ser vi stickade plagg, breda polokragar i ull, tighta ullplagg i underställsmodeller och zippar i halsen. Svart, vinrött, mossgrönt och neutraler såsom camel och vitt blandas med ull, blanka coatings och en hint av sofistikerat glitter. Perfection!
 
Foto: Hm.se
 
Anna

Mycket fint. Vi har dock gjort valet att inte bidra till konsumtionshetensen mer, och bara handla beggat. För miljöns skull. Men nu kliade det lite i fingrarna.

Svar: Bra val tycker jag! Vi har inte riktigt gått så långt ännu men köper mkt mindre plagg överlag och försöker köpa begagnat i större grad. Keep up the spirit!
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress