En enkel rapport direkt in i hösten! Visst älskar vi listor?!! Och vet ni vad, kika gärna in här närmaste dagarna så får ni mina bästa inköpstips helt enligt listan nedan. Hösten 2015 är här- Välkommen!
 
1. DENIM
 
Vad det än är för plagg du känner blir ditt nästa köp så se till att det är i denim, tencell eller blå bomull. Denimtrenden kommer hålla i sig längre än denna säsong och därför gör det även plaggen till en självklar del av din garderob. Flera av kedjorna (läs Lindex & HM) har inte bara uppmärksammat detta utan även satsat på att tänka miljö och erbjuder nu flera snygga OCH hållbara modeller. Big tumbs up!
 
2. POLO´N
 
Redan i våras började vi uppskatta polon igen. I höst vill vi ha en enkel modell i basfärger men även säsongens färger såsom rost, skogsgrönt och för att inte tala om randigt. Jag själv är sugen på en poloklänning i rak modell, gärna grafitgrå så att den kan matchas i oändlighet- snart kommer den perfekta in på Lindex!
 
 
3. SHIRTING
 
Redan nu ihop med säsongens först jeans och sedan över den tunna men värmande polotröjan. Denna säsong tar vi skjortan in i vintern. Perfekt för både jobb och Lördagsmiddagen för en välklädd look!
 
4. FLARED LEGS
 
Denims med utställda ben är höstens nyaste siluett men mest sugen är jag på jerseybyxan med lätt vidd i och då gärna med en matchande tunika till. Än finns det inte mycket i butikerna men om en månad eller så misstänker jag att de stickade seten trillar in och då kommer jag hänga först på låset, så stylish och så bekvämt! Och ni, missade ni att haffa Filippa K:s klassiska slacks i våras- nu får ni en ny chans!
 
 
 
5. POINTY SHOES
 
Det här med skor svänger verkligen och i höst ser vi flera olika modeller som känns helrätt i varierande stuk. En tydlig trend som ändå går att urskilja är att den spetsiga tån är tillbaka både på stövletter och loafers. Ett par låga skinnskor kompletterar jag med ett par skarpa klackar på arbetet, återkommer med mina favoritmodeller just nu!
 
6. A-LINE SKIRTS
 
A-linjekjolen tar dig igenom hösten både med bara ben (hoppas på några veckor till!) eller me tunna strumpbyxor och höga stövlar. Jag kommer matcha kjolen med en stor stickad tröja för en skön avslappnad stil men självklart går det lika bra med den tighta polotröjan för er som gillar en smalare siluett upptill. Låt ert första köp vara en denimkjol!
 
7. KNITS- ALL KNITTED
 
Stickat återkommer från år till år men som jag redan nämnt så är det nya för säsongen absolut att vi ser fler typer av stickade plagg. Klänningar, kjolar och ja, till och med stickade byxor kanske inte är självklara plagg ännu men erkänn att tanken kittlar. Tänk lager-på-lager så blir det inte så läskigt, bara grymt snyggt och värmande!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress