I dag besökte vi Röhsska museet här i Göteborg för en liten workshop med barnen om skuggor och ljus, ljud och exprimenterande om just detta. Varje gång jag besöker någon av stadens museér så slås jag verkligen av det fantastiska med tillgängligheten för alla och den ynka peng det kostar (årskort på alla göteborgs museér ynka 40kr- barn gratis!). Jag slås dock tyvärr också av att det är väldigt sällan det är mycket människor där vilket gör att jag skulle vilja slå ett extra slag för detta mellan alla dyra dagsaktiviteter för familjer.
 
Läs här om alla barnaktiviteter som ordnas från vecka till vecka och ge det en chans, mina pojkar brukar vara mer än nöjda och likadant var det i dag. Vem vill inte göra sabeltandade tigrar för förstoring liksom?
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
 
 
Anonym

Åh vad vi sprang på Göteborgs museum när jag var föräldraledig. Och åh vad jag saknar det nu när vi flyttat från stan. Varje museum har aktiviteter för barn i alla åldrar. Önskar också att fler hittade dit!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress