Kanske var det den sista dagen på sommaren, kanske inte. I vilket fall så njöt vi till fullo, med vind i håret och solstrålar som värmde hela söndagen lång. Hela Augusti kom ju som en bonus så trots jobb, inskolningar och annat som jag bävat lite för så blev månaden otroligt fin. I går kväll tände jag mina första ljus för säsongen och precis i den sekunden så kände jag att det kommer bli en härlig tid framöver även om löven torkar och marken stundom kommer att vara våt. 
 
Då och då har jag åldersnoja om ditten och datten, ja alltså inte för att jag inte vill bli äldre utan kanske mer för att tiden går så fort. Åren rullar på liksom och plötsligt så sitter man där och undrar vad som hände på vägen. Jag som inte brukar lägga några nyårslöften bestämde mig i alla fall någonstanns där ute på havet att hösten 2015 kommer handla mycket om att grabba tag i livet och vara mer närvarande i nuet. Alltid. Visst låter det lätt men kanske det svåraste- men varför inte utmana sig själv? Snusa barnnackar i stället för tvätt på dagtid och goda middagar och krispiga promenader på kvällstid är redan påbörjat. Andra tips mottages gärna!
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
Ida bj

Åh känner igen det där med att vilja grabba tag i livet. Min grabb börjar förskola på Tisdag.. Jag som precis vart gravid. Och detta är bara början.. Något vi har bestämt oss för att göra oftare är att ha fler gokvällar, vin, ost och tända ljus! Spelkvällarna och göra sånt man kommer ihåg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress