I dag blev det ingen bättre bild än så här, hoppas okej. Jag har skrattat mycket på jobbet i dag och det hjälper när mammahjärtat värker av längtan så här långt efter nattning... Hur gör ni andra? Hur står man ut med att vara utan sina barn 5/7 dagar i veckan? Kryper man tätt intill på natten- tragiskt vänjer sig efter ett tag? Ni är så kloka och nu behöver jag er igen!
 
Longevity - en blogg om hälsa

Man vänjer sig helt enkelt för att man måste :-)

LindaB

Ush ja ibland är det tungt för mammahjärtat. Jag jobbar heltid så ser inte min tvååriga dotter mer än några timmar på kvällen. Ibland om jag saknar henne riktigt mycket så smyger jag in till hennes säng på natten och kryper ner bredvid henne. Så himla mysigt att ligga och snusa i hennes hår : ) Jag försöker att inte tänka för mycket på henne på dagarna för då börjar jag bara sakna för mycket. Brukar tänka att hon älskar att vara på dagis och att man får ta tillvara stunderna på kvällen och helgerna tillsammans.

Aggie

Så mycket mys som det bara går! Sen har vi bestämt att jag kommer jobba deltid (möjligtvis plugga) ca 3 år -4 år (om två börjar sonen förskoleklass och om fyra lillasyster). Så tiden går på tok för fort! Min man tjänar ca tre gånger mer än mig, därför kommer jag vara hemma mer. Hr väldigt många år kvar att jobba sen ändå, hinner med den biten också tids nog. Sen har jag ett extra jobb nu när jag är föräldraledig och med första barnet pluggade jag lite. Så man inte blir helt less. Man måste få utvecklas men jag tar det lite långsammare bara. Så hat vi också valt att köpa ett mindre radhus istället för stor villa direkt. Det blir sen när vi båda jobbar mera :-) det är vårt sätt att lösa det hela. Maken jobbar kvällar och helger och har flexibla tider, så han hinner ändå träffa barnen mycket, mot om han bara jobbade 8-18 hela veckan.

Har ju velat ha barn för att vara med dem! :-)

Lycka till! Spännande me jobb!!! Kramar!

LADY THIRTY

Har inget svar på din fråga än, men jag kan tänka mig att man aldrig vänjer sig fullt ut.

Så fin sjalen är!
Jag använder min flitigt! Eftersom att det inte är så himla varmt än så har jag virat ihop min tillsammans med en vanlig svart sjal så att jag kan använda min redan nu :)

Liza

D bästa me nyinskolade barn e att dom ofta blir sjuka, vilket innebär att man får va hemma o mysa lite extra! :) (Ja menar självklart en liten förkylning, d e ju inte mysigt om dom blir riktigt sjuka)

Så har ja överlevt första månaderna efter att min son började på förskola :) Sen tycker ja att ja har blivit duktigare på att värdesätta tiden me min son o njuuuuuuta mer av tiden me honom sen ja började jobba!

Massa styrkekramar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress