När vi väntade lillen läste jag på en himla massa om do´s and dont´s när det kommer till att ta hand om en baby på bästa sätt. En grej i högen av alla råd som dök upp var det här med tvättande av barnens kläder och eventuella allergipåverkan. Helst ska man tydligen tvätta alla kläder man köper innan man klär på det lilla oskyldiga barnen- dels ska man absolut inte använda sköljmedel och onödigt mycket tvättmedel då det kan irritera den lillas/lilles känsliga hud. Låter ju fint kan tyckas med hur sköna är egentligen kläder som tvättas utan sköljmedel?
 
Softlan har löst problemet med att utveckla ett sköljmedel som är både rekommenderat av astma och allergiförbundet samt miljömärkningen Nordiska Svanen-  Softlan Pure and Clear. Det, tillsammans med ett rengöringsmedel och en rengöringsspray, är ett miljömedvetet val perfekt för alla barnfamiljer som är lite extra försiktiga. Vi själva har testat produkterna i ett par veckor och utan att påstå att jag är någon typ av proffs så gillar jag dofterna och resultaten så vi kommer med gögsta sannorlik fortsätta köpa Pure and Clear i fortsättningen.  Läs gärna mer här om ni är intresserade!
 
detta är ett sponsrat inlägg
ellie

verkar vara perfekt ju!

Anna

Nä, usch vad din blogg sjönk i mina ögon nu. Vilket uselt inlägg i en för övrigt intressant blogg! Sköljmedel är och kommer alltid vara en miljöbanditprodukt. Astma- och allergiförbundet- ha, ett skämt. Svanen - inte bättre.
Lite hårda kläder!? Vem bryr sig? Gå 5 meter i dem så är de mjuka igen eller torka dem annorlunda... Tur produkten mest innehåller vatten. Men det är en jäkla mängd parfym som spolas ut i naturen, helt i onödan för att vi ska få lite mjuka kläder. Löjligt! Skitlöjligt!

Svar: Oj, så insatt är jag inte och jag vågar nog inte ge mig in i en debatt om sköljmedlets vara eller icke vara då jag är rätt att kasta sten i glashus med tanke på mitt yrke. Det är så mycket i klädindustrin, typ allt, som man får ta avstånd mot om man värnar om miljön på ett genuint sätt men det förstås, du har en poäng. Många bäckar små...
Jennifer Benisty

Marie Bergman

Bra tips oavsett om det är sponsrat eller ej :)

Svar: Ja, jag tycker det funkar fint för oss. Vill bara vara noga med att skriva ut när jag har annonser eller sponsring då det är lag på detta i sverige + att det känns mest fair för er läsare :)
Jennifer Benisty

Anonym

Man får ändån kli av det sköljmedlet. Jag som är känslig mot sköljmedel testa det. Och kan säga att jag fick tvätta om alla kläder i ett annat sköljmedel. Tänkte bara att du skulle veta det.

Svar: Oj vad tråkigt. För oss funkar det fint men vi har inte så känslig hy i andra sammanhang så det kan ju bero på det. Vilket sköljmedel fungerade för dig? Tänkte det verkar vara andra här som också är känsliga så tips mottages säkert mer än gärna!
Jennifer Benisty

Stina

Tyvärr inte helt sant. Jag har barn med eksem och känslig hud och små barn och barn med hudproblem ska absolut inte använda kläder tvättade med något sköljmedel alls. Trots märkningen.

Svar: Nej har man sådana problem så är det nog bäst att låta bli helt, känns som sunt förnuft. Vi har som tur är inga hudproblem än så länge men det skadar ju inte att vara lite försiktig...
Jennifer Benisty

Jennifer Olsson

Måste be min mamma använda det eftersom jag har astma och är allergisk emot parfym :))

Thea

Låter bra :)

JUNITJEJ

Det får jag testa!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress