Jag har ju tidigare pratat om min comeback med träningsskorna på och tänkte nu dela med mig av lite grejjer jag kommit fram till under min senaste tur by the sea, kommentera gärna om ni har några egna tankar kring detta...vore himla kul att höra hur ni tänker.. jaja, här kommer mitt lilla resonemang!
 
Hur många gånger har man inte hört att man ska träna för sin egen skull och ingen annans? Några gånger va? Visst kan det stämma om den som ger rådet syftar på den mer ytliga effekten av motion, att hålla kroppen i trim osv men jag vet inte ja om det verkligen är det vi alla som är lite träningsperiodare fokuserar på. Visst mår min kropp bra av att röra på mig men något kroppsideal har aldrig varit en tillräckligt stor motivation för mig till att snöra på mig skorna och ta mig ut genom dörren. De perioder jag varit riktigt otränad och trött skulle jag snarare säga att jag kännt mig ännu mer omotiverad att göra något åt saken.
 
Att komma ut/iväg första gången är ofta det jobbigaste efter ett träningsuppehåll och därför har jag den senaste tiden bestämt mig för att ändra taktik. Nu när det varit stilla ett tag och det liksom börjar krypa i skinnet på mig och irritationen komma krypande så brukar jag tänka att nej, nu drar jag ut för min man och mina barns skull. Inte för min egen vinning- utan för deras. Det är nämligen så att jag har upptäckt att jag är så himla mycket trevligare efter en rask promenad, ett besök på gymmet eller en liten joggingtur och mitt bästa jag kan jag ju banne mig inte neka de människor som ligger mig närmast om hjärtat. Kan du?*
 
* Pepp pepp!
 
träningstips: Lyssna på Hannah & Amandas Podcast- himla trevligt sällskap på vägen
Paulina

absolut! jag håller helt och hållet med dig! Jag har så svårt att motivera mig själv genom att enbart tänka "utseendemässigt", och ofta låter jag bli att röra på mig just för att jag är så trött. men vad som behövs då är lite frisk luft och en ökad puls! Jisses vad mycket bättre man mår och vad piggare man blir! Och som du säger, en betydligt gladade sambo :) Och idag drog jag till och med med mig pojkvännen ut = båda glada!
(och gud vad skönt att med gott samvete slappa i soffan sen, haha)

Svar: slappningen i soffan är så himla skönt- håller med till fullo!
Jennifer Benisty

maja-STYLE & LIFE by Leia

För mig är det nog en salig blandning av anledningar. Jag vill trivas med min kropp (har inte hänt hittills men vem vet;), jag har varken lust eller råd att inte komma i kläderna i garderoben, och så det där med att man ju blir en bättre människa rent humörmässigt...och orkar leka med barnen osv.

Och nåt helt annat: blir så sjukt sugen på att klippa lugg varje gång jag "ser" dig. Måste verkligen påminna mig om att min lugg inte alls beter sig som en lugg borde.

kram

Svar: Tack snälla, min lugg ville inte heller från början men så här 8-9 år senare har den hittat hem så att säga.. nu trivs jag sjukt bra men som sagt- it hasn´t been easy hehe
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress