Så här i reatider gäller det att lika mycket tänka till så du inte köper på dig onödiga ting
som att passa på att göra grymma investeringar och sköna fynd. Nedan kommer lite tips på hur du kan tänka för att shoppa smart;
  • Fynda basplagg såsom t-shirts, jeans, stickat och vardagsklänningar hos designers som du i vanliga fall tycker är en aningens dyra. Bas är fint år efter år!
  • Titta efter kläder du kan börja bära nu men som även går att ta med in i nästa säsong, dvs nu ska plaggen du köper även passa till hösten
  • Köp aldrig för små eller för stora kläder även om det bara finns "fel" storlek kvar- de blir hängande- tro mig!
  • Kvalitetsaccessoarer såsom designersmycken och skinnväskor kan det var rätt att slå till på, köper du efter din personliga stil så är de oberoende av säsong och trender
  • Minst 50% Rea annars får det vara (om det inte är något mycket dyrt som du ändå tänkt köpa men som du nu spar en slant på)
  • Sikta in dig på dina favoritaffärer där du shoppar i vanliga fall och strunta i de andra även om stora nedsättningar kan vara lockande. Bästa sättet att undvika "ångestköp"!
Tips! Kedjor som HM, Monki och ZARA köper ofta in stora kvantiteter för att täcka även reaförsäljning. Detta resulterar ofta i att jättefina, aktuella plagg hänger kvar i hela storleksbågar så tycker du det är svårt att hitta kläder som passar på utförsäljningar kan det vara värt att leta här först!
felicia

kommenterar aldrig bloggar eller dylikt men var bara tvungen att skriva att din blogg är så himla bra och inspirerande. blev nyfiken på vad du jobbar med eftersom din klädstil är så grym, typ inköpare åt någon märkeskedja eller liknande? kram!

Mickis

Ja, rean ska man ju alltis slå till på :)

emma - http://baraea.blogg.se/

fin blogg kolla in min gammla: baraea.blogg.se och min nya: onlyea.blogg.se

Nicco

Bra inlägg! Detta ska jag komma ihåg när jag är ute i rea-träsket ;)

Evelina

Bra tips :)

Schniffel - Maximal nördvarning

Det där med minst 50% rea är nog bra att gå efter =D Är det bara 20% kan det i många fall vara att det bara är några få kronor som det sänks med. Känns inte som något man sparar jättemycket på. Vad jag brukar ha i tanken är också att tänka om man skulle köpa plagget även om det var fullt pris på det.

Maja

Kan inte mer än säga att dina tips var klockrena. Jag har lite svårt för att reashoppa, men när det väl sker så är det precis såhär jag tänker.

ISA

Bra tips, gillar bloggen!

Lilly - Lillyzen ♥

Bra inlägg, hjälpte mycket. Vad roligt att du kom med på blogg.se's framsida :)

MaryCaroline

Jättebra tips måste jag säga! :)

Michan

Tack för tipsen =)

Moa

Nu är det sista chansen att ställa en fråga till mig! Vill du ställa en fråga till mig i min frågestund?

Klicka då här: http://moalinden.blogg.se/2010/july/fragestund.html#comment



Ha en bra vecka!

Kram <3

Jasmine

Tack för tipsen!

Kram

Ellen

Smarta tips!:-)

Erica

Bra tips! :)

Junitjej

Jag brukar inte hitta så mycket på rean.

Trevlig blogg du har!

flipp

Grymma tips ! Det behövde jag verkligen tack så mycket :D !!!!

MYMiC

Asbra tips, brukar ha samma regler för mig själv! Plus den viktigaste regeln av alla: bara köpa saker man verkligen älskar och vill använda hela tiden. Annars blir det ej mkt användning av köpen ^^;

Olivia

bra tips :)

Ellen

Bra tipps!<3

De ska jag tänka på nästa gång jag går ut och shoppar på rean. :)

Erika

Bra tips! =)

modemix

bra tips

Maria

bra tips! ;) allt bra med dig annars?

linnea

Smarta tips! :)

Cissi

Rea är kul :)

Honi

Bra tips, tror att många köper bara för att köpa oavsett om det är fel storlek eller något man inte är riktigt 100 på :)

Rosa

Tack för tipset :)

Kat

Bra tips! :)

Sissi

älskar verkligen att fynda på rea! bra tips :)

Mowii

Bra tips! :D Ska ut och shoppa imorgon då jag ska tänka på det då :)

Alexandra

Rea, the best lixom ;>

Lina

Jag har faktiskt hittat ett jättebra rea-fynd :)

2 linnen för 149 kr (:

om jag ´bara skulle köpa 1 skulle dom kosta 49!

snacka om billigt ! (:

Och linnena va väldigt fina också :)

Emma

Smart smart :) Synd bara att man liksom glömmer att följa råden när man står där och fingrar på kläderna som man egentligen inte behöver ^^

...

bra tips!! :)

Alicia

Håller absolut med om dessa tips! Jag köper alltid lite dyrare skinnväskor på rea!

Sabina

Verkligen bra tips! :)

Carine

Kolla in mina ringar.

Dem kallar jag rea:D

Lollo

Riktigt Bra Tips! TACK!

Ulla

Rea på min webshop! Hela 40% på smycken!



www.smyck1.se

stora L

Jag ÄLSKAR rea. Hittar alltid något som jag tänkt att köpa veckan innan , fast billigare :D



Rea-shoppat en hel outfit till en vän som fyllt år.

Så här kommer ännu ett tips till alla er som tänker göra detsamma, Fråga efter öppet köp och bytesrätt!

Jollan

Klassiska tips. Bra att påminnas om :-)



Kram!

Leenin

Bra tips!! Tål absolut att tänka på=)

paulina

VAD FIN BLOGG DU HAR.

Malin

bra tips!

Otroligt bra bild!

Melina

Jättefin blogg och bra tips!

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress