Här får ni en guide, som utlovat, till hur jag sätter upp tofsen som jag så ofta bär. Se till att ha helt torrt hår när du börjar samt gärna lite okammade partier för en slarvigare look.

1. Börja med att vända upp och ner på huvudet
2. Fånga upp allt hår där du vill att tofsen ska bli placerad
3. Trä på hårsnodden (de bästa hittar du i 12-pack på HM)
4. Korsa snodden en gång
5. Grip tag i håret igen genom snodden
6. Trä igenom håret men stanna när du fått igenom hälften av hårtesen
7. Så här ser det nu ut från sidan
8. Grip tag i knuten som bildats och dra ut lite hår så att det blir en lagom "bulle"
9. Klart!

Spraya gärna lite bak på håret om du vill ha en mer clean uppsättning, själv tycker jag dock att det är snyggast om det ser lite "ostylat" ut. Lycka till!
Isa

Me likey very muchy! Ska genast göra ett eget försök! =) Föressten, om du fick bestämma. Vad har man till svarta haremsbyxor såhär i april? Give me everything. Skor? Jacka? etc. =)

Maria

Vad roligt tips,jag vet aldrig vad jag ska göra med håret.

Alice

Taack! Besökte din blogg för första gången precis nyss, och det första jag tänkte var "hur tusan gör hon den där skitsnygga frisyren!?" och vips så klickar man runt och hittar. :D tack! skall testa imorgon.

Ifranks

WOW här var en beskrivning ju, grymt. Men jag har en fråga. Jag har gjort så långt till nr 7. men vad gör du med resten av håret som man inte drog genom? man skulle ju bara dra genom halva håret till en "bulle"....

//IFRANKS

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress