I samarbete med Statoil har jag under helgen testat deras nya rättvisemärkta och kravcertifierade kaffe. Jag som är riktigt kräsen när det kommer till min dagliga cappuccino har letat efter ett alternativ längs vägen då vi ofta sträckkör till Stockholm och tror mig nu ha hittat ett bra val.
 
Det som Statoils nya kaffemaskiner lyckas med är att de inte bara mal bönorna på plats utan faktiskt även får till det krämiga mjölkskummet som är minst lika viktigt i en riktigt bra take away. Stor tumme upp får de även för att de valt att erbjuda endast fairtrademärkta bönor med kravcertifiering, dvs ekologiska odlingar, 0 kemiska bekämtningsmedel samt att odlaren får bättre ekonomiska förutsättningar.
 
Läs gärna mer om detta på Statoils egna hemsida... och testa gärna själva såklart!
 
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
 
detta inlägg är skrivit i samarbete med Statoil
Petra

Jag håller med dig, kaffet på Statoil är verkligen supergott för att vara automatkaffe.

Jenni

Fin blogg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress