Att reorna startar tidigare än någonsin i år kan vi ju tycka vad vi vill om men med högsta sannorlikhet beror det helt enkelt på att vi konsumenter av olika anledningar lagt mindre pengar på mode denna säsong vilket jag ändå kan tycka är sunt. Då modeindustrin ändå är mitt levebröd och även största intresse handlar jag fortfarande såklart en del men ändå mer långsiktigt än, låt oss säga, för några år sedan.
 
Drömmen om den perfekta garderoben har det talats om i decennier med vad som är just det är ändå väldigt personligt. Själv har jag som riktlinje att jag åtmindstone ska försöka göra det enklare att välja kläder på morgonen genom att endast fylla klädstången med plagg jag verkligen gillar, och det oavsett vad jag sätter till. Den ultimata skjortan, de ultimata jeansen och så säsongen sandaler. Lättpackat blir det också då det inte krävs flera par skor till olika outfits osv.
 
Ett tips för att göra uppbyggnaden av den där omtalade samlingen kläder är att försöka hitta en stil, en inspirationskälla eller helt enkelt en hederlig gammal stilikon att ramla tillbaka på om du står där i affären och tvekar på om det där reafyndet verkligen är du eller mer en impuls? Med Pinterest & Instagram har det blivit lätt att alltid dessutom ha denne inte längre än en handlängd ifrån. Jag har ett par favoritbloggerskor som jag följer men hittade just ett inspirationskonto @followedbywomen som verkar som kunna fungera bra som stöttepelare i ett fortsatt bra garderobstänk. Tips tips! Lycka till nu och dela gärna med er om era bästa tips!
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress