Jag skulle vilja tipsa om ytterligare en grej så här i sommartider och det är att använda er av matleveranser. ÄLSKAR att slippa storhandla alla dessa basvaror alltid men kanske speciellt nu under sommaren. De senaste veckorna har jag dessutom kört på en redan ihopplockad kasse mest för att veta att vi inte står tomma på lunchmat till barnen nu när maten faktiskt ska serveras varje dag (thanks god för förskolemat enligt tallriksmodellen resten av året!).
 
Mat.se har en tjänst som jag tipsades om av Kristin som komponerat ihop en barnkasse men en veckomeny som ska vara extra lättlagad, färgglad, rolig och god för hela familjen vilken har varit perfekt för mig som i vanliga fall stressas av inköpslistor och ingredienser fler än 2. Typ. I alla fall ett par gånger (resten har mannen fått tagit) har jag nu kunnat skryta om hemlagat på bordet och hitills har barnen verkat imponerade av detta unika! Och maten såklart, kanske mest den!
 
Läs mer om barnkassen hos Mat.se här om ni vill veta mer, och viktigt att säga är att det inte är en "vanlig kasse" som man beställer packad och klar utan i den här tjänsten kan man välja till och välja bort om man så önskar bland rätterna. Det funkar mer som om det sitter någon och skriver listan till dig och sedan kan du finslipa på den själv, perfekt!
 
Ps. Denna vecka testar jag "lata dagar", ganska passande skulle jag säga!
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
inredningsinsp

är det en örtsax du har?? jag tänker köp en

Sanna

Bra tips! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress