Efter en halv helg av fönsterbyten och halvkaos på hemmaplan bestämde vi oss för att komma iväg en stund på barnens villkor. Då jag tidigare fått ett mail från Melissa och Fatima som bara för ett par veckor sedan tagit över och nyöppnat ett lekland i Kållered, Ekenleken, styrde vi kosan dit. Ett steg in och en väldigt entusiastiskt glädjetjut från lillen om att det här var det bästa stället han vet i hela världen, bara genom en första blick på den leklabyrint som tornade upp sig i entren, så kunde vi gott konstatera att dagens besök garanterat skulle bli en hit.
 
Det jag gillar med Ekenleken var att till skillnad från andra lekland vi besökt så var det lite mindre till ytan, men ändå innehöll alla de uppskattade miljöerna, och dessutom var det smart planerat så att man lätt kunde ha en överblick över barnen från cafeét (något som i alla fall jag uppskattar, pappan i familjen hade fullt upp med annat som syntes). Litens favorit var som ni ser "affären" med matvaro och kundvagnar, så enkelt- så kul. Vi kommer definitivt återvända inom kort!
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
 
 
emilie a

Hej!
Jag kan inte släppa din marinblå jumpsuit från Zara som du hade på ett bröllop. Tänker copy dig med outfiten till bröllop i maj. Om du tänkt ha bloppis på din, så är jag förste spekulant på den. Annars får du gärna tipsa om du ser någon marinblå dyka upp i någon butik.

Svar: Å ska tänka på saken, innan jul var den nämligen för liten för mig men förhoppningsvis kommer jag i den lagom till sommaren igen (dåligt med träning under vinterhalvåret ooops). Lovar dock att hålla ögonen öppna, bland annat vet jag att vi på Lindex får in några riktigt fina varianter inom några veckor!
Jennifer Benisty

emilie a

Där var du snabb;-)
Träningstips anmäl dig till gbg-varvet, då kan jag lova att du får tummen ur. Bara 2,5 månader kvar men du hinner. Klarar man 12 km så tar man sig runt.

Då håller jag utkik på lindex efter jumpsuit också.

Vet du förresten om man kan få tag på extra tyg från en klänning från er på Lindex. Klänningar inköpta till fyra brudnäbbar men finns tyvärr inte i sortiment för den femtes storlek. Planen var att ev sy upp en till henne.

Svar: Ojoj jag tror inte dessa lopp är något för mig men man vet ju aldrig. Jag håller mig till mitt friskis och jogging. Men tack för tipset!

Ang tyget så blir det nog svårt men blev väldigt nyfiken på vilket tyg samt vad det var för strl som inte hittades? Kul annars med bröllop!
Jennifer Benisty

Emilie A

Klänningen verkar inte finnas kvar i webbshopen (men finns fortfarande i butik). Det är en cremevit spetsklänning med rosa band i midjan. Fanns i storlek upp till 122. Skulle behövas i storlek passande för en 10-åring (någon måste ju hålla reda på alla andra brudnäbbar med åldrar från 4 och ner:-)). Tror hon har storlek 158. Vet du annars om det ska komma någon cremevit klänning i den storleken längre fram i vår?

Klart du ska springa! Själv sätter jag upp träningsmål efter hur "tufft" det verkar.
Mål i år: Göteborgsvarvet, lära mig gå på händer, kunna göra tre chins samt tio armhävningar på tå.
Varför? För det är TUFFT! :-D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress