Fick en panikfråga från en av mina läsare, Jenny, som redan till helgen behöver tips på en passande outfit till hennes barns dop. Jag minns själv att just ens egen doplook liksom hamnade i andra hand och när man väl stod där några dagar innan i sina gamla gravidkläder (oftast sker ju dopet knappt innan man kommit från BB) (eller fler år senare som i vårt fall med tvåan) så infann sig stressen. Lite finkänsla kan väl inte vara för mycket att begära som stolt mamma tycker jag?
 
Ovan ser ni två looks, båda passande för ett vårdop eller annat festligt tillfälle!
 
Look 1. Kimonos är det perfekta festplagget om man, precis som Jenny, vill täcka axlarna och känna sig lite mer klädd om än fortfarande somrig. Till bär jag gärna ett sidenlinne och ett par lediga byxor i ett lite "tjusigare" material. Dessa ovan är ett par gravidbyxor men det finns liknande även till icke-gravida. Gemensam nämare: Resåren i midjan. Räddningen för alla magar som vägrar trängas!
 
Look 2. Känner du för att gå all-in så skulle jag satsa på en klänning som ovan i ett färgstarkt print. Den lediga modellen är perfekt för post-preggo-kroppar och alla andra också för den delen. I kyrkan skulle jag bära min ljusa favoritjacka i neopren & något enkelt smycke likt ovan. Snyggt att matcha det cleana med ett så roligt print!
 
Lycka till nu!
 
Collage: Jennifer Benisty, Avenymamma.se med bilder via Lindex.com
Anonym

Hur kommer det sig att Lindex MOM inte finns i butik? Eller vet du någon butik här i Stockholm som säljer kollektionen? Så mycket snyggt, men jag hatar att inte kunna prova plaggen.

Jenny

Tack så jätte mkt, de där va helt i min smak så ner på momangen imorgon å pröva massa kramar bästa du!!

Sara S

Hade missat att de har mammakläder. Typiskt nu när man nästan är klar med sin graviditet (var beräknad igår).

Dock vänder jag mig till dig för tips om något snyggt att ha på sig i sommar på bröllop för en ammande.
Min bästa vän ska gifta sig några veckor efter jag har fått barn. Jag kommer ha mycket mage kvar (det har jag haft tidigare) och kommer kanske behöva mamma en del. Vill inte behöva sitta i ett enskilt rum och amma och missa massor (de kan ju amma en del så där efter 1-2 månader) så det ska vara ngt som döljer mage och går att amma i. Snälla hjälp! Du har så god smak.

Sara S

Hade missat att de har mammakläder. Typiskt nu när man nästan är klar med sin graviditet (var beräknad igår).

Dock vänder jag mig till dig för tips om något snyggt att ha på sig i sommar på bröllop för en ammande.
Min bästa vän ska gifta sig några veckor efter jag har fått barn. Jag kommer ha mycket mage kvar (det har jag haft tidigare) och kommer kanske behöva mamma en del. Vill inte behöva sitta i ett enskilt rum och amma och missa massor (de kan ju amma en del så där efter 1-2 månader) så det ska vara ngt som döljer mage och går att amma i. Snälla hjälp! Du har så god smak.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress