Efter ett par första semesterdagar på hemmaplan, hoppande och solande så ska vi i morgon vinka av våra små pojkar för deras äventyr med sina morföräldrar. Jag minns när lillen var nyfödd och vi konstaterade att han med högsta sannorlikhet skulle växa upp och få göteborgsdialekt. Som lösning på "problemet" skämtade vi om "lägerveckor" hos mormor och morfar i min hometown och nu blir det alltså verklighet.
 
Båtar, myggor, smultron och fyrhjulingar ligger högt upp på listan av samtalsämnen just nu och i morgon åker dom iväg lyckliga mina små gryn. Läskigt (för deras mor alltså) och härligt på samma gång. Hur ni när det gäller att låna ut era barn, blödiga eller coola? Jag är det första men fast bestämd om att ge mina barn den fina relation mina föräldrar gav mig och mina far- och morföräldrar så det är bara att bita ihop. Dessutom kan man ju alltid passa på att njuta lite av efterlängtad gör-vad-vi-vill-tid också, vore väl himla synd om den förgicks eller vad tycker ni?
 
lillen och hans mormor
Petra

Jag är nog lite mer av den första typen, iallfall när det gäller minstingen.
Den större bor hos sin pappa i en annan stad på veckorna så jag är nog lite mer härdad med honom. :(
Men visst är det underbart att ha en fin relation till sina far och morföräldrar. Det är alltid bra ha ett bra nätverk runtikring sig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress