Soliga dagar blandas med grillfester, vänner och lisebergsbesök och resultatet är mycket känsla, fina minnen och ett par nappfarväl. I går var dagen inte bara min 3-åring utan även min ettåring (snart 2 dock men ändå) sa hej då till deras snuttar och jag till mina bäbisar. Från och med är de stora och tänk att det skulle vara en så himla stor grej, i alla fall för deras mor.
 
Kan för övrigt rekommendera alla som ska sluta med napp att ge dem till kaninerna på Liseberg, otroligt proffsig kanin personal och pedagogiskt utfört. Tack!
 
mina shorts på översta bilden kommer från Petitbo hos Vintageonline.se
Cornelia

Hej! Jag går ut gymnasiet nästa sommar och är jätteintressad av att sedan plugga vidare till inköpare. Hur gick du till väga? Utbildningar jag tittat på i Stockholm är till inköpassistent. Finns det möjlighet att så småningom sedan även kunna bli inköpare? Jag har även kollat på utbildningar i London och funderar på att gå en fashion merchandising utbildning på 1 år på london college of fashion för att sedan plugga vidare hemma i stockholm. Har du några tips? Skulle bli så tacksam! Kram

Maria

Ååååååå fick en tår när jag läste om dina barns nappfarväl. Min son fyllde 3 den 4 juli och en vecka efter hans födelsedag gick vi till en närliggande park där de har ett nappträd, han sa glatt farväl till alla sina nappar som vi hängt i ett fint band. Sedan fick han hänga upp napparna på en gren och vi tände tomtebloss som vi hängt i hans nappar, höll en tyst minut och sade sedan farväl till napparna och tackade för tre härliga år. På kvällen när han satt i soffan med sin älsakde snuttefilt sa han “mamma, jag kan inte göra detta ljudet”, sedan försökte han göra mysljudet som han alltid gjort när han varit trött och haft nappen i munnen. Mammahjärtat gick sönder en smula och efter att han somnat på kvällen fällde jag och min man en tår tillsammans. De första två nätterna tog det 30 min längre att natta, nu är det som vanligt igen och han frågar inte efter nappen så det har gått hur bra som helst. Min älskade äppelskrutt har blivit stor. <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress