Även om jag gillar en unisex look på barn så är det ju lätt för mig att säga som själv har lite av den stilen och dessutom är mamma till pojkar som jag i alla fall inbillar mig är lättare att klä någorlunda könsneutralt. Hur hade jag gjort om jag haft en flicka då? Ungefär PRECIS så som ovan.
 
Elin och hennes dotter Filippa, två tjejer bakom barnmodebloggen Kviddivitt, är dessutom världens bästa Petitboambassadörer och jag tycker det är så sjukt inspirerande att se deras looks gång på gång. Spana in deras och dessutom Fillis bror Milo´s (jag vet, inspo för oss pojkmammor också!) outfits här!
 
 
Maria

Underbara kläder:), min son som är 2,5 år har sedan han föddes alltid haft färgglada kläder, ofta kör jag crazy banana leggings och en neutralare topp/tröja så det inte blir overkill, vill inte få ont i ögonen hahaha, färgglada strumpbyxor under ett par jeansshorts funkar också alldeles förträffligt. Mini Rodini har alltid varit ett favvomärke, speciellt vårkollektionerna. Folk har ofta frågat “men hur skulle du klätt ditt barn om det var en tjej” och på den lite märkliga frågan har jag alltid svarat “jag hade klätt henne exakt i samma kläder som jag klär min son!”. Sen har vi en underbar farmor som stickar de mest ljuvliga koftorna så det blir mycket stickat till, måste erkänna att jag är liiiiiiiiite avis på de där stickade koftorna men svärmor stickar bara till barnbaren tyvärr hahaha.

J

Nej, det är faktiskt lika lätt att klä båda sina barn i alla slags kläder som man gillar oavsett om de har olika kön eller ej. Åtminstone när de är så små som våra. Har själv en 2,5-åring och en åttamånaders och de har exakt samma plagg, min smak ändrades inte alls efter att jag fick en son också utan jag (och min man) gillar fortfarande rosa, smarta ytterplagg, eko, Mini Rodini, Cloo och allt annat fint :).

Den största skillnaden i klädstil (som alltså inte är en stor skillnad alls) mellan mina barn består inte i deras kön utan att en är blåögd och den andre grönögd med lite mörkare toner.

Fin styling f.ö., ska kolla in!

Sophie

Åh tack för tipset. Klickade genast hem både camo byxorna och leggingsen från Zara till lille C.

Elin

Du har ingen aning om hur glada vi blir av orden du skriver. Hur glada som HELST! Tusen tack! Glad att du gillar oss för vi gillar er. Jättemycket. :) Kram kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress