6,5 minut om dagen, 45,5 minuter i veckan och ungefär 22,7 timmar (efter att att ha dragit av det-är-för-ljust-för-ljus-timmarn) per år ägnar jag åt att långsamt knalla runt i mitt favoritrum hemma vid. Varsamt putsar jag och snyggar till, kastar och hämtar nya. Och så till slut, som dagens höjdpunkt nummer ett, tänder jag dessa vita, svarta, dyra, fyndade och stöpta (bör dock tilläggas att det sista har i för sig bara hänt en gång men ändå) vekar runtom i en miljö som fortfarande- trots tystnaden som för en stund sedan ankommit- nästan vibrerar av lek, stoj och stim. Hur mycket stearin, och därmed intjänade (och skattade) kronor, som bokstavligen eldas upp hemma hos oss under året vill jag inte tänka på men om jag säger så här; billigare bearbetning av själen och vardagens tempo på det blir nog svårt att hitta. Släng in en minuspost för den psykolog jag ännu inte behövt besöka och den spaweekend jag inte längre har samma behov av så visar det sig nog rent av vara en plusaffär. Perfekt tänker jag och kryper ner i soffan efter mission completed, lite nätshopping kanske?
 
Vad har ni för sätt att slappna av på? Självklart går det bra att göra en copy paste på mitt om ni behöver pröva något nytt.
 
nya lyktor från HM Home, ni hittar dem här!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress