På samma sätt som man börjar "boa" inför nedkomsten av en ny familjemedlem så har jag märkt av att jag nu kämpar med motsatsen, dvs avslutet av mammaledigheten. Man skulle kunna tro att det är genom att göra mig redo, uppdatera garderoben och köpa ny mascara men nej nej inte alls. I stället bakas det. Hängs utomhus i någon sorts underbart låtsasfrilufsliv, leks på golvet och faktiskt ja, hör och häpna, pedagogiskt sjungs och dansas i timmar på eftermiddagarna. Jag vet inte hur jag ska tolka det men kanske har jag drabbats av en släng av seperationsångest inte bara från mina två bebisar som jag tvingas inse inte ligger vid min barm längre utan även från det här "Livet" hemma. Det otroligt uttröttande, jobbiga, rutinartade men ack så UNDERBARA livet med vardagens frihet runt hörnet.
 
Känner någon igen sig? Älskar att höra era berättelser.
 
många har frågat efter receptet på de mellanmålsbullar jag Instagrammade under gårdagen, inget märkvärdigt men väääldigt goda till stora och små. Ni hittar det här!
Alexandra

Jag är precis i samma fas - har haft inskolning i två veckor nu (med en veckas avbrott för sjukdom...) och imorgon är det dags för att börja jobba igen. Tror min Charlie är i princip lika gammal som din minsta :) och jag har fyllt frysen med bröd, planerat veckomatsedel, rensat och storstädat hemma. Jag har även hunni med en liten uppdatering av garderoben och fick även klämt in en klippning i ren desperation bär jag inså att tofs inte är godkänt 24/7 längre ;) tror som du skriver att man på något sätt fasar ut mammaledigheten på så sätt.. Liksom boar

Mari

Tack för receptet!

TINA

Jag är nyfiken på dina bästa föräldraledighetstips. DIna "learnings" eller "key takeaways" för att prata jobbspråk. :D // TINA

johanna

Men oj vad jag känner likadant! Jag ska börja jobba om dryga veckan. Och vilken "hemma" ångest jag har alltså. Jag njuter verkligen av varenda stund och har roligt nog just idag gått och köpt en massa bullar ingredienser för att baka bullar i morgon. Haha! Skönt att man inte är ensam ;)

Saras liv

Jo, jag passade på att skrota runt hemma i myskläder sista veckan som föräldraledig. :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress