I Juli hade vi huset fullt av släkt, vänner och annat löst folk som avlöste varandra. Som vi älsade det! Vi hann även med en tripp till Hometown och jag och min man tog oss en efterlängtad weekend on our own, underbart. Väl på hemmaplan igen hängde vi mest på den nybyggda terassen men även en kväll på Avenyn i sällskap av Hellman´s och Lounges. Humöret var på topp!
 
 
Augusti bjöd på pressrelease av Apotekets Bloggpanel där jag är en av de deltagande men framför allt en underbar månad i Spanien där vi har vår ena halva av släkten. Att få chansen att umgås med de bästa man har så länge utan avbrott är något jag är så tacksam över och stolt över att vi tog beslutet. Det blev en sådan fin tid trots både lite sjukdomar och jobbiga flygresor att det var värt precis all planering! Och just det, vi tog en tripp till Danmark också, underbara stränder och mysig hotellnatt.
 

 
I September fortsatte dagarna i ett hett Puerto Banus men väl hemma så firades litens 1-årsdag med finbesök av familj och höstsol. Efter veckor av lättklätt riktigt njöt vi av att få klä på oss lite lager på lager i form av stickat och päls......
 
 
Det fotades nytt för Vintageonline och höstnyheterna trillade in på löpande band! På hemmaplan var vi lite i behov av nya ideér för att underhålla det små så jag drog ihop en lista på tips till er, alltid bra att blicka tillbaka på när huvudet är tomt och barnen är energifyllda! Jag kom även till insikt med det där med risbeströdda golv och obefintlig tid till städning under dagtid. Läs om detta här..
 
Det jag framför allt minns med Oktober  var att det var väldigt vackert, utomhus med alla färger. Höst när den är som bäst!
 
 
November började med JC-Event, 46664 BANGLE Premiär hos Wakakuu och andra trevliga tillställningar som bröt av mot den gråa vardagen. Lillen och jag tog en sväng till Stockholm för lite jobb och kära återseenden men kom hem precis lagom till årets sista långresa. Denna gång tog svärmor med oss till Gran Canaria och vi fick uppleva bästa hotellet hitills. Återigen är jag väldigt tacksam för fina minnen, soltimmar och energiboosts. När vi landade på Landvetter igen var vi minst sagt redo för vinter och Jul.....
 
 
Årets sista månad är ju som bekant färsk i minnet och den påbörjades med ett riktigt familjekalas för vår lilla (stora) 3-åring med huset fullt av övernattande familjemedlemmar. Lagom till Lucia slog sedan mitt pyssel och fixhumör till och vid sidan av bak (till bla Trendensers Julfest) så DIY:ades det som aldrig förr. Jag sa till min mor att troligtvis tyder detta på att jag mår bra. Att jag får sova igen. Att livet är allmänt gött liksom och precis så är det nog. För när kreativiteten flöder tyder det ofta på välmående i mitt fall och det tackar jag 2012 för. Och mina sovande barn. Och min Man. Men mest av allt mig själv för det är illa pinkat att må bra kan jag tycka!
 
Ps. Gissa hur skönt det är att ha sammanfattat det gångna året klart då? Nu kör vi 2013!!!!
 
pics; avenymamma.se
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress