GULT Gult är absolut inte fult och speciellt inte på barn. I vår och sommar visar flertalet svenska designers och modekedjor upp gult ur ett brett spektra, allt från starkt lysande gult genom glassig sorbe till blek pastell. Jag gillar Shampoodles sätt att kombinera flera olika gula nyanser i en och samma outfit. Härligt!
 
Ps. Håll utkik efter Mini Rodinis klargula vårparkas, så uppiggande!
 
 
pics; Neon Beanie Vintageonline.se (kommer snart till butik) & NONO hos Oii barnkläder
 
NEON Min personliga favorittrend (just nu i alla fall). Känns som om den är lättapplicerad även så här tidigt på säsong och dessutom bär den med sig en skön påminnelse om soligare tider som komma skall. Lillen och jag sportar redan Neon från Vintageonline och lovar hojta HÖGT när de dimper ner i shopen! Spana gärna in de fina plaggen från NONO ovan också eller de här leggingsen jag bloggat om tidigare- från Lindex. Finfint!
 
 
pics; modeerska huset, Mini Rodini & Gardner and the Gang SS13-kollektion (!!)
 
FANTASIFULLA DJUR Djur som printbild har länge varit populärt i barnkollektioner men i vårens lookbooks anas det lite djurhybris även hos de märken som i vanliga fall kanske inte jobbar så mycket med detta. Själv fastnar jag för de djur som är lite fantasifulla och gärna på upprepande printrapporter. Fina alternativ som visar hur jag menar hittar ni hos Gardner and the Gang, Mini Rodini & Modeerska Huset.
 
 
pics; Mini Rodini, Mar Mar Copenhagen & Leoscarf från Vintageonline.se
 
BUBBLARE: ANIMAL PRINTS! Inget nytt under solen men djurprint även på barnkläder är här för att stanna. Vi ser det hos Shampoodle, Mini Rodini, Mar Mar Copenhagen & Vintageonline även i vår!
 
 av: Jennifer B, Avenymamma.se
michaela- med sykson i magen <3

ojojoj..SÅ himla mycket fint!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress