Okej, ni vet när jag hängde med mina bästisar en helg uppe i stockholm i våras? Det är typ det mest välbehövda och härliga jag gjort på länge och jag unnar verkligen alla därute en likande upplevelse. Speciellt nu efter den långa vintern behöver de flesta lite extra energi och precis just därför är jag så stolt över att få hålla i den här tävlingen. Hör upp!
 
I samarbete med Viking Line och Cinderella kommer här en tävling där en av er har chans att vinna en "Cinderella Escape", dvs En resa för två personer i Lyx B-hytt, Badritual på Cinderella Spa (inklusive Kerstin Florian produktkit) samt härlig frukostbuffé. Värdet är ca 2860 kr och priset är giltigt för en bokning på valfri ordinarie kryssning tom den 30/6 2013. Dvs ett utmärkt tillfälle för att komma i väg och njuuuuuta med din bästa vän!
 
Det du behöver göra för att delta i tävlingen är att motivera varför Du ska vinna samt ge ett förslag på vad Du skulle önska fanns på en kryssning? (kan ju vara allt från ett visst mattema till ett speciellt artistuppträdande) Lycka till nu!!
 
tävlingen avslutas den 15 Februari och kort därefter presenterar jag en lycklig vinnare här på bloggen samt via Avenymamma´s Facebook
Magdalena

För 11 månader sedan föddes min son, jag "levde" då med pappan. Sonen var 5 månader när beslutet om att han och jag skulle flytta togs, i 1 1/2 år levde jag och magen sen jag och min son vårt liv och pappan sitt liv. Sen sonens födsel har vi levt i en väska, i en otrygghet, aldrig känt oss hemma någonstans. I oktober fick vi nycklarna till vårt hem, första två nätterna sov han hela nätterna. Trygg mamma trygg son. Men, som småbarnsförälder är det inte alltid en dans på rosor, att göra allt själv. Ja, det tar på krafterna. Sedan augusti har vi varit sjuka i princip non stop - att inte få sova och ständigt bära en liten prins på 10 kg på höften, ja du hajar vart jag vill komma. Det är tungt både psykiskt och fysiskt i slutändan. I december fann jag mig en manvän, en person som inspirerar mig otroligt och ger mig kraft och energi och som dessutom är helt fantastisk med min son. En söndag när min son slog upp sina blå kl.04.30 brast det för mig, det enda som gjorde honom nöjd var att jag stod upp, stilla. Då kom min manvän och tog honom och sa åt mig att gå och lägga mig. Det kan va det finaste någon gjort för mig det senaste året. Att få ta med manvän på en kryssning vore ren och skär lyx.

Och varför inte ett Rio-tema? Karneval, mat och massa dans!

Annelie Johansson

Åh jag vill vinna! Jag känner mig verkligen värd en liten tripp med en underbar vän efter ett år av mammaledigt och nybliven student. Som student och med en liten parvell hemma så är det omöjligt att få råd med en liten njuta resa. Ombord på kryssningen skulle jag verkligen älska om det var något mattema så som indiskt eller thailändskt.

Thea

Jag hade velat ta med min bästa vän på kryssning! Vi har känt varann sen hon var tre och jag fyra. Hon är nygravid och jag är småbarnsmamma och vi båda hade nog behövt komma bort och bara vara oss själva några dagar! Rå om sig själva och slippa allt vad matlådor och tvätthögar heter!
Hoppas, hoppas! <3

Fredrika

Jag skulle vilja bjuda med min bättre hälft. En underbar överraskning när han kommer hem från jobbresa då vi missar alla hjärtans dag tillsammans. Han har slitit så hårt med jobb, renovering och vardag att det skulle vara fantastiskt att få skämma bort honom. Han förtjänar det. Lämna vardag, måsten och stress för avkoppling och kärleks tid!

Jag skulle vilja att de hade en yoghurt bar! Tänk vad gott! Massa olika smaker, toppingar och frukt! Lyxigt, hälsosamt och helt underbart gott! Passar både barn och vuxna!

Hanna

Äntligen en ursäkt att bryta osämjan med min mor; vår relation har varit bräcklig sedan gymnasiets mitt. Våra samtal kan gå från att fråga hur den enes dag var till att vi basically beskyller varandra för orsaken till det andra världskriget. För någon vecka sedan for vi till en annan stad (över en dag p.g.a begravning) och vi insåg nog båda två att det lilla miljöombytet gjorde otrolig skillnad då vi inte ens övervägde att ta till skällsord, suckar eller hotfulla ögonbryn.

Om önskningen måste vara genomförbar så skulle jag nog vilja ha någon förhandsvisning av kommande filmer på storfilmsduk med vobbliga stolar och popcornlukten som pyr. Eller utökade barer med mer fokus på umgänge, t.ex. bowling, biljard, laserdome, för när man åker i större gäng.

Angelica Hellman

Hejsan!

Vilken underbar tävling, skulle så otroligt gärna vilja vinna eftersom jag isåfall skulle ha möjlighet att åka över och träffa min pappa och mina tre bröder som jag annars bara har råd att träffa 1-2 gånger i året, vilket jag tycker är väldigt jobbigt, för jag saknar dem så mycket. Jag pluggar 5 dagar i veckan + att jag jobbar 3 dagar/veckan, så att få åka bort en stund skulle vara paradiset för mig och verkligen behövas. Min bästa vän har också fyllt år för en vecka sedan och jag har ännu inte hunnit köpa någon present till henne eftersom jag haft så mycket skola & jobb, så att få bjuda henne på en kryssning skulle göra mig så glad! :)

På en kryssning önskar jag att det fanns ett spa var man först kunde gå i bastu och bubbelbad, sedan få en helkroppsmassage och ansiktsbehandling för att riktigt känna att man kan slappna av och skämma bort sig själv. En bowlinghall skulle också gärna få finnas. Sedan skulle kvällen fortsätta på dansgolvet med goda drinkar natten lång :) Håller verkligen tummar & tår nu, jag skulle bli så glad :) Ha en bra fortsättning! kram Angelica

Emelie Eriksson

Jag har fullt upp i skolan just nu, pluggar mer än jag någonsin gjort då jag försöker få upp mina betyg så att jag kan ha en chans att komma in på just den högskola jag vill. Jag har därför väldigt lite tid till mig själv och även väldigt lite tid att umgås med min mamma. Efter sommaren kommer jag att flytta och få ännu mindre tid att umgås med min mamma. Därför skulle denna kryssning vara perfekt, då får jag lite tid för mig själv med lite lyxiga spa-behandlingar och jag får även tid för att umgås med min mamma!

Kanske en mode och skönhetsmässa eller en kryssning endast för kvinnor.

Madelene

Jag är med !
Jag vill åka på denna kryssning med min kära mor då jag önskar att hon skulle få lite semester, eftersom hon inte brukar ta sig det.

Det jag önskar fanns på kryssningen är; En affär med massa glamorösa klänningar & skor. :D

Angelica

Jag älskar att åka båt och skulle verkligen vilja unna mig en spa-upplevelse och en kryssning på samma gång! Jag skulle ta med min bästa tjejkompis och bara leva livet och slappna av på samma gång.
En valfri aktivitet jag skulle vilja önska skulle nog vara någon slags workshop, där man kunde få göra olika saker, tex, nallar, kläder eller olika träsniderier :)

Alice

Varför jag ska få åka på lyxkryssning? Efter 13 års heltidspluggande och börja direkt på högskolan tär på en. Det skulle vara så behövligt med lite avkoppling, komma bort från stressen och samtidigt bjuda min mamma på en minisemester. Både hon och jag skulle uppskatta detta! Nu vet jag inte så mycket som finns på en kryssning men hur coolt skulle det inte vara med en undervattensutsikt? Det finns säkert redan, och då är det redan coolt!

FRU ENROTH

Hej.
Jag skulle verkligen behöva komma iväg och bara få tänka på mig själv, få vara lite ego. Får man säga det som mamma? Äsch, jag tror dom flesta mammor vet vad och hur jag menar i alla fall.

Jag har i 1 års tid nu mått riktigt dåligt och åkt in och ut till sjukhus för respektive symtom och behandlingar. Ingen hittar något fel. Men en dag så gick en läkare igenom mina prover och såg att jag hade dåliga skölsdkörtel prover. Där hade vi boven i det hela, den lilla sköldkörteln hade gått till attack mot sin egna kropp. Den ser sig själv som en fiende och attackerar den. Medicinering är påbörjad och det kan ta många år innan jag kan få må "bra". Inte säkert jag kommer må så bra som jag alltid gjort. Resan hit har varit mycket tuff, men nu är felet hittat och bara det är jag tacksam över.

Efter att mer eller mindre bott på sjukhus så skulle det vara så fantastiskt att få denna möjlighet att få ta med mig gubben på detta. Det vore ju en dröm! En dröm jag hoppas blir sann, nu hoppas jag det är min tur att få tur och lite lycka i livet.

Vad som borde finnas på en kryssning vore ett gym tycker jag. Eller nån form av träningsmöjlighet. Att få unna sig och trampa iväg på crosstrainern med musik i öronen eller gå på löpband och bara få röra på sig lite innan man sätter sig intill ett buffébord :) Härlig känsla i kroppen helt klart.

Tack för mig och hoppas på tur. :)

Lisa

Jag borde vinna den här lyxkryssningen som en VACKER present från dig till mig, eller kanske från mig till mig (för att jag har turen att vinna) - för att jag TAR EXAMEN i juni. Därför borde jag vinna. Tänk att kunna lyxa till det såhär med min sambo efter hårt slit på högskolan i tre år och med en välförtjänt kandidatexamen i Psykologi. Man har ju kanske inte tagit sig råd att lyxa till det när man pluggat så det här vore det optimala tillfället!
Något som borde finnas på kryssningar är en bowlinghall! Tänk vad kul att börja förfesten med bowling istället för att sitta i hytten och förfesta som många gör. Det skulle ju vara skit roligt :D

Madzine

Hejsan!

Jag skulle vilja vinna för att jag älskar skulle verkligen behöva en liten tid med en av mina bästa vänner som allt stöttat mig sen jag fick barn. Sen så känner jag att jag skulle behöva komma bort här iftån och få känna mig som en "prinsessa" .


Temat jag skulle vilja ha spelar verkligen inge roll bara man får ha trevligt med sin vän och får njuta lite :)



Tack för mig kramar Madzine

Jenny

Som fattig student så har jag inte råd att åka till värmen, därför skulle denna mini-resa vara mer än uppskattad. Jag skulle vilja att det fanns "småkurser" som t.ex i matlagning eller dans på kryssningar. Eller varför inte en träningslokal med zumba, jympa eller något annat aktivt? Det blir lätt bara supa och ragga på sådana båtar, jag vill att det ska finnas mer aktiviteter ;)

Evelina

Jag skulle vilja vinna och åka iväg på denna kryssning för att jag känner att jag skulle vilja ta med min mamma på det här. Jag känner att jag är skyldig henne det helt enkelt :) Bara hon och jag och ingen annan som är är och stör. Jag tror både hon och jag behöver lite ensam tid med varandra för att prata om saker då jag ska snart ska flytta ifrån henne :)

Det jag skulle önska fanns på ett kryssning är det nog något större aktiviteter, så man har massor att göra. Ett badhus med bastu, bubbelpool och ett liten äventyrsbad kanske? Kanske finns det redan, men något som får en att hållas sysselsatt samtidigt som man kan njuta av att ta det lungt, som ett spa! :)

Madeleine Ahlerup

åh vilken dröm! Jag har hela mitt lilla liv varit super rädd för dessa jumbobåtar, men min fina sambo äLSAKR dom. Och fegis som jag är så skulle jag aldrig boka en sådan resa på egen hand. Men tänk om jag vann en!! Tänk om jag kunnde besegra min rädsla och bjuda med min sambo på en båttur :D jiiihuu! vilken lycka :D
Nu har jag ju aldrig varit på en jumbobåt förr så har egentligen ingen superkoll om vad som redan finns i dom, men tänk det var en riktigt stor vinprovning, men kända vinproudcenter och goda viner, det hade varit en riktigt upplevelse :)JAG HÅLLER ALLA TVÅ TUMMAR!!

Emilia

Anledningen till varför just jag ska vinna denna kryssning är först & främst att jag aldrig har varit på kryssning & aldrig varit på någon spa-aktivitet eller något åt det hållet heller. Och för det andra för att jag vill göra något stort med min storasyster som har flyttat långt ifrån mig p.g.a jobb & annat. Hon har alltid varit min förebild & den jag har sett upp till & kunnat prata med, & nu när hon har flyttat så glider vi längre & längre ifrån varandra hela tiden. Vi har aldrig tid eller pengar till att ses, & jag har längre ingen att prata med eller dela de lite större händelserna i livet med. Det ultimata skulle vara att få åka iväg på något sånt här, där vi bara har tid för varandra & att komma tillbaks i det vi hade. Så att vi kan komma ikapp allt vi missat tillsammans, innan hon gifter sig & får barn, & då har ännu mindre tid för mig. Jag saknar henne!

Tänk att kunna gå & shoppa i en galleria på en kryssning, efter en spabehandling & sen gå & käka lite god lunch.

Håller alla tummar & tår!

Daniella

Jag skulle vilja vinna denna tävling så att jag skulle kunna ta med mig min mamma på något sånt här. Vi har faktiskt aldrig varit på ett SPA, iallafall inte jag, så det skulle vara en kul upplevelse, för både mamma och mig.
Vi är rätt många i familjen, så vi får knappt någon "mor-dotter-tid" tillsammans, vilket jag tycker är väldigt synd då jag gärna skulle vilja det.
Min mamma gör alltid allt för att vi barn ska må bra, och tänker sällan på sig själv. Hon köper sällan kläder eller någonting till sig själv heller, utan alltid till oss barn.
När hon inte tar hand om mina hockeyspelade bröder och 3åriga lillebror jobbar hon, ganska mycket, vilket jag har märkt stressar henne väldigt mycket. Jag skulle vilja ge min mamma denna chans eftersom jag älskar henne och det hon gör för oss barn, att hon alltid finns där och stöttar oss vad det än är.

Jag hade hoppats på att det skulle finnas massor med mat! Speciellt grekisk/utländsk mat, då det är den maten som är min mammas favoritmat.
Det vore även kul om det fanns matkurser som man skulle kunna gå. Det vet jag att både jag och min mamma skulle gilla.

Lisa

Jag hade tyckt att det varit roligt om det fanns olika "provningar", t.ex. vin-/ost-/choklad-/drinkprovning. Eller varför inte en liten enkel drinkskola? Perfekt som förfest på båten :)

Jag önskar vinna för att få kvalitetstid (om så i en väldigt lyxig variant!) med min bästa vän Lotta. Jag är en trött morsa åt en 6-månaders grym baby, hon är karriärkvinna som jobbar veckovis i oslo. Jag bor på västkusten, hon bor på östkusten. Även om vi hade önskat ses oftare så blir det sällan mer än någon gång per år. På en kryssning hade vi inte kunnat göra annat än att umgås med varandra!

Linda Ohlsson

Hejsan!

Går rakt på sak helt enkelt :)

1-Är sjukskriven och ensamstående mamma som är inne i en ordentlig svacka.. Vill bara komma bort och slippa vardagen. Få tänka på ngt annat än alla problem!
Vill kunna få slappna av och bara njuta av livet för en gångs skull..

2-Har aldrig varit på kryssning, så vet inte vad som brukar finnas :)
Men ngt som jag personligen skulle vilja ha ombord är barnpassning :)

Kram

Karin

Jag vill vinna så att jag och vän som bägge fick pojkar i slutet av 2011 kan få komma iväg en helg och bara vara oss själva. Inte mammor, inte som någons fästmö och sambo, utan som två bästa vänner på avkoppling, själva.

Jag hade önskat att man hade kunnat ha tapas tema på kryssningen. Jag tycker att ätandet blir mer socialt och "lättare" vilket jag tror resulterar i mer kontakt med andra resenärer och trevligare stund för alla.

Frieda

Åh det låter ju helt underbart.
Jag skulle verkligen behöva en paus i vardagen. Att få komma bort i någon dag med min bästa vän skulle ge mig ny energi och göra mig till en bättre mamma och fru. Men mest av allt skulle det vara helt fantastiskt att överaska min vän. Hon precis som jag har småbarn och det vardagliga pusslandet kan stressa den bästa.

Nellie

1. Jag vill så otroligt gärna komma bort från fastlandet ett tag eftersom att jag har så otroligt svårt för vintern och kyla. Dessutom så skulla jag ta med mig en vän som har hjälpt och stöttat mig med så otroligt mycket, det skulle va helt underbart att få ge henne något tillbaka för en gångs skull.

2. Allt som finns är ju sedan så otroligt underbart så att de är svårt att säga något jag vill ha. Men skulle va kul med lite "kurser" i skönhet och hudvårdsprylar som man kan köpa sen. Alltid kul att bli bortskämd ;)

Frida

Jag skulle väldigt gärna vilja åka iväg på en kryssning då jag aldrig gjort detta förr pga dålig ekonomi. Skulle bjuda med mig min pojkvän och få ha det gott tillsammans :)

Nu vet inte jag vad som finns eller inte på en kryssning, men något som skulle varit kul vore väl kanske någon typ av eld show? :)

Fata Mujcinovic

Vilken vinst!
Varför ska just jag vinna? Jo, för att jag vill överraska och skämma bort en vännina som precis har genomgått en jobbig skillsmässa och för tillfället kämpar att få ensam vårdnad om sonen eftersom pappan inte är någon idylisk far, om man säger så. Hon förtjänar verkligen en dag/kväll/helg att kunna fly vardagen, slapna av och bara tänka på sig själv.. det är något hon inte har gjort i flera år. Håller nu både tummar och tår och hoppas hoppas hoppas! :)
Om jag fick bestämma skulle det finnas med en rolig gruppträningaktivitet, t.ex Zumba.

Julia

Jag vill skämma bort min bästa kompis och bjuda med henne på en riktigt rolig upplevelse. Vilket hon verkligen behöver. Alla behöver vi komma bort ett litet tag och skämma bort oss själva. Jag önskar en flaska mousserande och en massa god choklad på rummet!
Ha en fortsatt kanonkväll!
Puss och kram

Tina

Hej!

Om jag skulle vinna denna tävling, hade jag varit nog den lyckligaste tjejen i världen. Jag har aldrig varit på en kryssning, har tyvärr inte den ekonomin. Jag fyller 21 år i mars, och vem skulle inte vilja vinna en kryssning så här till födelsedagspresent? Om jag skulle få åka på en kryssning skulle jag ta med min pojkvän. Detta skulle få mig att må så himla bra, skulle verkligen känna lycka. Skulle inte kunna sluta le, om jag vann denna tävling. Det skulle kännas enormt stort.

Ett förslag som jag önskar fanns på en kryssning skulle nog vara; Dykning ute i havs! Nu vet jag inte om detta finns. Men hade varit en dröm att få åka på en kryssning, göra ett stop där ute i havet någonstans. Ta på sig dykarutrustningen och få dyka i det blåa havet :-)

Gabriela

Hej jag tycker att jag borde vinna eftersom jag skulle vilja bjuda min bästa kompis på en lyxkryssning. Hon har haft det riktigt jobbigt de senaste åren, hennes kille var otrogen gjorde slut med henne och blev tillsammans med en ny tjej efter bara 3 timmar. Min kompis går sista året i gymnasiet så ni kan tänka er hur mycket plugg hon har , hon har kämpat och gråtit dag in och dag ut. Hon är en otroligt go person , hennes vanligaste fras är mi casa tu casa, det menas med allt hon äger är också ditt. Vet att hon skulle bli helt över lycklig om vi skulle vinna denna resa. En artist som jag tror skulle vara oroligt bra på en kryssning är Darin, från att vara en ung liten kille till att bli jätte stor och vågat göra om svenska klassiska låtar till moderna låtar! den finns ingen som kan göra en scen osäker om det inte är DARIN!

Emma

Min allra bästa vän förlorade sitt barn i december 2012... det har varit tufft och är fortfarande... Skulle jag vinna detta skulle jag ta med mig henne och skämma bort oss själva! Njuta av spat och bara ta allt som det kommer... Sen vet jag att hon ÄLSKAR frukost så en buffe till frukost skulle vara pricket över i:et =)

hmm jag skulle nog önska att det fanns MER shopping på kryssningarna... shopping är bland det roligaste som finns =)

Linda Eriksson

Hej.
Jag och mina vänner har åkt på kryssning en gång, lämnade barnen hemma och bara var vi för en helg. Förra året blev det inget då jag var höggravid och andra saker kom emellan. Jag vet exakt vem jag skulle ta med mig, för både hon och jag är så värda att bara få vara vi för ett tag. Jag är nu mammaledig med andra barnet och du vet ju att så mycket tid till sig själv finns inte. Jag hoppas snart sluta amma och då får pappan ta över en helg så vi kan åka på kryssning och ladda batterierna :) å äta thaibuffe, för det skulle va ett bra tema.
Mvh Linda

Mattias

Jag brukar kika in här ibland för att se dina coola outfits på barnen, efter tips från min tjej. Min tjej ja, hon är nu mammaledig med barn nummer två. Efter en jobbig höst med barnafödande, flytt och renovering inom en månad så har väl äntligen lugnet lagt sig. Hon stöttar mig i min träning till Vasaloppet och hon får ta många ensamma kvällar hemma med barnen. Jag är väl inte sådär jättebra på att visa min uppskattning, väldigt dålig faktiskt om jag ska vara ärlig. SÅ därför tycker jag av hela mitt hjärta att hon skulle få vinna en kryssning och njuta nån dag.

Diana

Vilken härlig tävling!
Givetvis vill ju just jag ha turen att få lyxa till det tillsammans med min absolut bästa vän, som också är min alldeles egna äkta bättre hälft! Efter en tuff tid som nygifta anser jag att vi faktiskt är värda att unna oss lite extra. Att få ihop vardagen med en liten knatte, en knodd i magen, ett studiebidrag och en a kassa är inte alltid så enkelt. Smeknånaden blev åsidosatt, avbokad och ligger nu på vänt... Va hade då inte varit bättre och mer lämpligt än en lyxig kryssning och egen tillsammanstid?! Och varför inte med ett glitter och glamour tema för att lyxa till det ytterligare och verkligen få känna sig bortskämd och vacker!

Ann-Charlotte

Jag hade bjudit med mig min bästa kompis/man. Han är på utlandstjänst nu så en liten resa tillsammans när han kommer hem hade varit så himla roligt. Ta igen lite tid =) Buffeer i alla dess lag älskar jag och min man, speciellt med amerikanskt tema. Det hade varit ett stort plus i kanten om jag hade åkt på kryssning. Hejja oss! Kram

Emma

Hej!
Jag hade valt att ta med min mamma som också är mim bästa vän. Hon är den mest fantastiska människan, jag känner och hjälper alltid till och ställer upp... Dock är hon väldigt dålig på att unna sig själv saker... Hon kräver aldrig något tillbaka. Och ofta går hennes semestrar och lediga dagar till att just hjälpa andra. Jag önskar så att jag en dag ska få visa min uppskattning till henne... Genom att Skämma bort henne som hon skämmer bort andra. Och mig skulle det inte skada att få egen tid med mamma, svårt att få ihop det med egen familj... Och blir ofta tvärtom att hon hjälper oss istället för vi henne... Jag längtar så oerhört efter att få skämma bort henne..

Det jag saknar på kryssningar är mer shopping och Lars Winnerbäck :-) skulle göra det toppen.

Linda

Detta skulle vara en helt underbar och perfekt mini-semester för mig och min vän Jessica. Vi är båda 2-barns föräldrar. Mina är 3,5 & 1,5 år. Hennes är 1,5 & 6 mån gamla. Du vet hur det är.. :) inte mycket tid över till annat! Innan vi båda fick barn brukade vi gå på vinprovningar. Så det skulle vara ett kul och passande tema för oss :) Håller tummar & tår för oss båda!!

Eleonore- Kokboksutmaningen

Jag skulle gärna vinna denna resa som 30-års present till min bästa vän! I november flyttade jag 60 mil i från henne och efter att ha setts varje dag så känns det väldigt tomt att inte ha träffats sen dess. Detta vore ett perfekt tillfälle att ta igen all tid och bara ha roligt tillsammans.

På en kryssning vill jag gärna gå på någon rolig show! Musik, spex eller akrobatiskt :)

Jenny

När man är mitt i vabruari, med vinterkräksjuka och febriga små, skulle en egenhelg med bästa vännen längrefram, gör alla lakarnsbyten, torkandet av rinnande näsor och vyssandes febriga små om natten, gå som en dans.
Tema skulle vara "Glamour", är bortblåst här hemma. Mysbyxor och otvättat hår har blivit en vardag senaste veckorna. Bli sminkad, håret fixat och stylad hade varit som en dröm (särskilt när jag tittar mig i spegeln idag.)
Det samma vet jag skulle vara en dröm för min bästa vän, vi har inte kunnat träffas på jättelänge, då barnens sjukdomar inte synkat varann. Även våra familjer skulle bli glada, få hem ännu lyckligare mammor och fruar efter en egenhelg tillsammans ;-)

Kram

Alexandra

Jag skulle behöva vinna så att jag kan få ta med mig nån jag håller nära för att bara få vara JAG. Efter att i 6 månaders tid kastats från den ena otryggheten till den andra. För någon dag sedan brast allt och jag bara grät i 2 timmar hos min kollega. Jag skulle behöva vinna, bara för att få komma bort och bara få va utan att anstränga sig hela tiden och känna sig orolig.

Jag har aldrig varit på en kryssning men ett tema med mycket dans, god mat och levande kultur. Så afro-tema, italienskt med salsa och vinprovning.

jennie

Jag har en jättego vän som är ensamstående med fyra barn, från 2-16år. Fullt ös för jämnan. Jag lever med min man, fyra stdina & mina barn på 10,11,12 & 15 och nu en gemensam son på 5 månader.. Vi hinner sällan träffas då vi bor 17mil ifrån varandra, men vi kan ringa varandra när som helst och om vad som helst. Henne skulle jag gärna skämma bort med en liten tripp. Och det skulle göra oss sååå gott att få umgås och skratta ihop. Saknar henne så.

jennie

Jag har en jättego vän som är ensamstående med fyra barn, från 2-16år. Fullt ös för jämnan. Jag lever med min man, fyra stdina & mina barn på 10,11,12 & 15 och nu en gemensam son på 5 månader.. Vi hinner sällan träffas då vi bor 17mil ifrån varandra, men vi kan ringa varandra när som helst och om vad som helst. Henne skulle jag gärna skämma bort med en liten tripp. Och det skulle göra oss sååå gott att få umgås och skratta ihop. Saknar henne så.

Viktoria

Jag vill inte själv ha denna "minisemester" utan jag vill så här; Varför just jag skulle vilja vinna är för att bjuda min vackra mamma och pappa på en liten minisemester. Mina föräldrar jobbar som bönder, och inom detta jobb så är det aldrig en lugn stund. Jobbet/djuren kommer före mycket, livet går efter hur de mår. Att jobba som bonde är tidiga mornar, mycket jobb, slit, långa dagar och kämpa. Men även många andra saker handlar det om. Livet är tufft som bonde. Min föräldrar vill att djuren ska må så bra som möjligt. Å det vackra är att djuren mår så bra som man bara kan må, de lever på topp. Jag tycker att mina föräldrar är värd allt för att de har varit med om så mycket och att det betyder allt för mig.

Sara Björk

Jag skulle lätt bjuda med min kära syster som ställt upp för mig och min dotter i vått och torrt det senaste året. Vi skulle njuta av varandra och att komma bort på ett lagom sätt, då jag inte vill vara borta från Molly för länge såklart :)
På en kryssning vill jag att det ska finnas möjligheter som gör att man lämnar båten glad och nöjd och trött, men ändå pånyttfylld med energi =)

Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Åh jag hade så velat vinna!
Har vart bara mamma nu i fyra års tid (vilket jag älskar) men jag hade velat vara BARA Emmelie för några timmar och detta hade vart perfekt! Har aldrig vart borta från barnen än. Dessutom så skulle detta va en perfekt resa att göra med min barndomskompis som jag tyvärr inte träffat lika mycket sen barnen kom.

Har åkt kryssningen och de jag saknar är faktiskt något mer för dom som reser som familj med barn.

Elin Johansson

Hellu! Jag är 22 år och tränar kampsporten taekwondo på heltid och har gjort det sedan jag tog studenten. Senast i somras deltog jag på OS i London och har sedan dess egentligen inte tagit nånting ledigt. Det skulle sitta så otroligt fint med en kryssning där jag kan ta med en av bästa vännerna och bara njuta över ett dygn, precis vad jag skulle behöva efter några tuffa månader med stenhård träning. Skulle vara skönt att bryta av med lite lyx. Jag är en person som uppskattar dom små ljusglimtarna i livet och älskar att unna mig saker då och då. Dock sätter pengarna oftast stopp. På en kryssning skulle jag tycka att det vore jättekul om det fanns med en rolig komiker som körde nån stand-up inför mat- eller bargäster :)

Evelina

Idag fick jag det värsta beskedet någonsin, en av de som har stått mig närmast under hela mitt liv, har dött. Det beskedet var det värsta som kunde hända.

Mitt liv är rätt fullspäckat, jag pluggar mycket och arbetar ideellt för att hjälpa unga cancerdrabbade, varje lediga sekund. Jag skriver också för ett webbmagasin och har nyss startat ett insamlingsprojekt till de som inte har det så bra i Centralafrikanska republiken. Mitt liv är helt enkelt ganska smockat och jag har fått höra att jag håller på att gå in i väggen.

Jag älskar att arbeta och hålla igång o att hjälpa människor, men ibland önskar jag att jag skulle kunnat ta tid till att unna mig själv en dag då jag bara får vara Evelina och inte jobb-Evelina o stress-Evelina.

Och dagen skulle jag vilja dela med min älskade mamma, som har gått igenom så mycket saker i livet som ingen ska behöva gå igenom. En dag för bara oss skulle vara det bästa som kunde hända just nu, då situationen inte är på topp.

O om jag skulle få välja en valfri grej som skulle finnas på en kryssning, skulle jag valt en stand up-scen, helt klart!

Esmeralda <3

Jag vill vinna kryssningen därför att det är så att mina föräldrar snart kommer ha sin 20:nde bröllopsdag och jag har försökt hitta billiga upplevelser för två för dem men har inte hittat något som jag har råd med och som jag skulle kunna överraska dem med. Jag vill verkligen ge dem en speciell present och dem har faktiskt tjatat om att vi borde åka på kryssning men det har aldrig blivit av så om jag vinner så skulle dem två kunna åka tillsammans och fira sina 20år som gifta och det tycker jag dem är värda efter alla år med slit och tagit hand om oss barn vill jag ge dem något tillbaka som tack och grattis men som sagt har jag inte råd att finansiera detta själv :(

På en kryssning ska det finnas en grym buffe,kanske libanesisk buffe någon gång och kina buffe någon annan. Olika teman lixom. en massa aktiviteter, inte bara för barn utan tävlingar för vuxna också, alltid lika kul, för liten som gammal! :D

johanna

Jag skulle vilja vinna denna lyxkryssning för att lätta upp min tuffa studenttid denna vå. Tentorna avlöser varandra tillsammans med seminarier, uppsatser och alldeles för lite csn-bidrag ;) En lyxkryssning som denna tillsammans med min bästa vän vore ett toppensätt att bara få slappna av från skolan en kort stund!

Jag åker inte på kryssning tillräckligt ofta för att veta vad som finns och inte.. men utomhusjacuzzi vore mysigt! :)

Veronica

Jag tycker att jag förtjänar att komma bort för ett tag o bara tänka på mig själv för en stund och ha roligt och äta gott med mina vänner. Jag har inte under en enda gång unnat mig liknande för mig själv utan min son sedan han föddes för nu 2,5 år sedan. Nu när jag dessutom är ensamstående med min son sedan 1år tillbaka så blir desto mindre tid för bara mig själv. Därför tycker jag att jag skulle förtjäna något sånt här, för att få komma bort för en stund o bara få vara... mig själv.. Inte mamma, utan bara jag.

Jag skulle uppskatta en låång god middag med mina vänner. Att bara få slippa laga middag själv en gång o dessutom njuta av en god middag med mina vänner som jag så sällan träffar vore så kul. Jag skulle njuta för fulla muggar.

Skulle jag vinna detta så skulle jag verkligen bli överlycklig!

Lisa

Jag vill vinna så att jag kan kompensera min fina vän Angelica för mitt bangande till hennes 30 årsfest förra helgen. Hon älskar kryssningar och jag älskar egentid med henne. Med en 15 månaders, skrivande av masteruppsats och extrajobb blir det inte mycket tid över att hänga med min fina. På denna kryssning skulle vi ha tid att catcha upp på riktigt och fira så som sig bör när man fyller 30. Yes, jag fyller jag med snart.

Jag skulle önska att det fanns riktigt lyxiga sängar på rummen och så roomservice såklart. ;)

Linnea Haraldsson

Jag vet inte riktigt om det krävs någon mer förklaring på varför jag vill vinna än att säga att jag önskar att ge min mamma något som hon verkligen förtjänar. Min mamma är den underbaraste personen i mitt liv. Hon har hjälpt mig i vått och tårt, i mot och med-gångar. Hon är alltid där och ställer alltid upp vad det än är. Och som en ung höskolestudent mitt upp i livet är det inte lätt att ge tillbaka så mycket till henne, inte lika mycket som hon förtjänar. Jag säger till henne varje gång jag pratar med henne att jag älskar henne, men hon vet redan det. Så då skulle jag vilja visa det genom en så stor sak som att ge henne avkoppling och njutning i form av att åka bort lite och bara tänka på sig själv. För då kan jag skämma bort henne och fokusera bara på henne! Min mamma förtjänar allt bra i världen. Och en av dom sakerna är en kryssning där hon får ta hand om sig själv och bara slappna av.
Om jag fick åka på kryssning så skulle jag vilja ha det lugnt och skönt. En kryssning där man kan göra det man känner för, lugna aktiviteter så som att äta väldigt gott, titta på någon underhållning, lyssna på live-musik och vara med dom man älskar. För så länge man är med någon man tycker om, så blir allt väldigt bra!

Elin

På Viking Lines hemsida står det att kryssningen är en verklighetsflykt, och det sätter bra ord på varför jag skulle vilja vinna den här kryssningen. En verklighetsflykt skulle förhoppningsvis kunna vara en nystart för det förhållande som nu knakar i fogarna, och som student så finns tyvärr inte många andra alternativ som passar budgeten.

En trevlig aktivitet som borde finnas är s.k. Arombastu, provade på det för något år sedan då man sprejade aromer på bastuagrigatet. Kombinationen citron/kanel var härlig, mmm.....
En annan höjdare vore ju en gör-din-egen-cupcake buffé! :)

Olivia Alm

Jag skulle vilja bjuda min underbara mamma på denna kryssning. I hela mitt liv så har hon gjort saker för mig och min bror. Hon stod vid min sida när jag hade cancer. Jag var väldigt liten, men det måste ta hårt för vilken mamma som helst att behöva se sin dotter ha cancer och vara tvungen att operera bort sitt öga. Hon har aldrig någonsin visat sig svag för mig trots allt detta. Min mamma är den bästa personen som jag vet om hon och förtjänar att få åka på en kryssning för att bara koppla av från sin vardag. Hon jobbar varje dag för att kunna ge mig det som jag vill ha och hon är min förebild. Hon är min mamma men ibland känns det som att hon är min syster också, jag vill ge någonting tillbaka till henne och därför vill jag bjuda henne på detta men jag är bara sexton så jag har inte pengar till detta..

Jag skulle vilja att det fanns ett gym, där man kunde träna om man var på kryssning. Det skulle ju vara hur härligt som helst. Eller kanske hälsokryssningar?

Min mail är [email protected], kram! :)

Lizette

Jag vill skämma bort min mamma, efter allt hon faktiskt gjort för mig och all den tid en förälder ger en i livet så hade det vart så oerhört skönt att bara få åka iväg en liten stund med min älskade mor. Och det vore så awesome om det fanns ett tema-rum på en båt, så det såg ut typ som på titanic!

Milla

Det hade varit så underbart att få komma iväg på tu man hand bara jag och min blivande man. Livet som 3-barnsmamma kan vara hektiskt ibland. Vi har inte umgåtts alls på tu man hand sedan minstingen föddes för ett år sedan. Något jag saknar på kryssningarna är dock aktiviteter för barn, mer barnanpassade kryssningar vore något de gånger man vill umgås hela familjen! :-)

Linda

Hej. Min moster mådde kasst så hon gick till läkaren, hon hade fått en tumör. Men vi visste inte om det var en god eller elakartad tumör. Min morfar är norrlänning (lite inskränkt och överdriver i allt han säger). Så min mamma får reda på det genom mail och morfar som är överkänslig och dramatiserar allt skrämmer slag på henne så klart. Så nu har vi fått gå och vänta två veckor med ett moln över våra huvuden. Jag har sett hur mamma försöker dölja sin oro, hon ler, hon säger att man måste tänka positivt, men jag vet att hon inte kan hantera det. Under tiden opereras tumören ut, det blir lite komplikationer som att den läckte. Men det var inte konstigt för den vägde tre och ett halvt kilo?! Prov svaren kom tillbaka i slutet av förra veckan. Min mammas syster har cancer och skall få cellgifter. Dagen efter svaren ringer min morfar (mammas pappa) och säger att han ligger på sjukhuset för en hjärtinfarkt. Jag bryter ihop så klart. Men mamma hon håller allt inom sig och är logisk och talar fortfarande om att det kunde vara värre ( man måste vara positiv). Det smärtar mig att se henne så. Min mamma tar kontakt med mormor och får då reda på att morfar inte hade hjärtinfarkt utan haft problem länge med hjärtklappningar. Han har gjort det igen, oroat mamma helt i onödan för att få någon att tycka synd om honom. Själv klart är inte morfar hjärtlös, han är världens bästa morfar och mår inte heller bra när hans dotter ligger på sjukhus. Men jag tycker att min mamma är värd en stund med avkoppling och kanske för en sekund kan hon glömma allt som har med cancer och göra och bara ta hans om sig själv. Hon behöver det verkligen. Jag bryr mig inte ens om jag får nån spa kryssning, vill skicka mina föräldrar på en. Snälla

Jessika

Jag vill vinna eftersom min stora passion är kryssningar. Jag älskar livet på sjön och känner mig så avslappnad. När jag var mindre åkte jag 1 gång i månaden, men nu händer det aldrig! Jag saknar dom fina minnena som fick mig att må så himla bra!

Det enda jag saknar på en kryssning är fler artister och större utbud av olika sorters genrer.

Emma

I juni månad kom min pojkvän hem från USA, efter att vi har varit frånskilda i ett års tid när han pluggade där. Det var ett långt och oerhört sorgset och ensamt år, men en så obeskrivlig känsla när jag hämtade honom på flygplatsen i Landvetter den junidagen. När han väl kom hem igen, så flyttade vi ihop i hans pyttelilla studentlägenhet då jag inte fick bo kvar i min eftersom jag precis hade tagit examen och inte längre var student. Tre års pluggande kunde man ju tro skulle resultera i ett jobb ganska snart, men nej, inte i de här tiderna. Under sex månaders tid levde jag motvilligt som en parasit på min pojkvän då jag inte kunde försörja mig själv. Jag blev deprimerad, påfrestande för honom många gånger och grät hela tiden då jag fick hundra nej i mina kontinuerliga jobbansökningar till höger och vänster. Först i januari så fick jag ett deltidsjobb på ett café. Lönen är inte särskilt hög, men jag kan åtminstone hjälpa till lite med hyran nu.

Och nu vill jag göra någonting fint för min pojkvän, som har stöttat mig under så lång tid och helt enkelt har varit världens bästa. Och den här kryssningen vore så fantastisk för både honom och mig, som verkligen kunde behöva lite vardagslyx efter en lång, svår tid.

Och jag vill nog dessutom snarare resonera kring vad som INTE borde finnas på en kryssning, och det är allt som påminner om vardagen. Lämna dator, jobb och elände hemma och ägna enbart tid åt varandra. Det behöver man ibland! Vi är inte mer än mänskliga.

coffeemaniac.blogg.se

I juni månad kom min pojkvän hem från USA, efter att vi har varit frånskilda i ett års tid när han pluggade där. Det var ett långt och oerhört sorgset och ensamt år, men en så obeskrivlig känsla när jag hämtade honom på flygplatsen i Landvetter den junidagen. När han väl kom hem igen, så flyttade vi ihop i hans pyttelilla studentlägenhet då jag inte fick bo kvar i min eftersom jag precis hade tagit examen och inte längre var student. Tre års pluggande kunde man ju tro skulle resultera i ett jobb ganska snart, men nej, inte i de här tiderna. Under sex månaders tid levde jag motvilligt som en parasit på min pojkvän då jag inte kunde försörja mig själv. Jag blev deprimerad, påfrestande för honom många gånger och grät hela tiden då jag fick hundra nej i mina kontinuerliga jobbansökningar till höger och vänster. Först i januari så fick jag ett deltidsjobb på ett café. Lönen är inte särskilt hög, men jag kan åtminstone hjälpa till lite med hyran nu.

Och nu vill jag göra någonting fint för min pojkvän, som har stöttat mig under så lång tid och helt enkelt har varit världens bästa. Och den här kryssningen vore så fantastisk för både honom och mig, som verkligen kunde behöva lite vardagslyx efter en lång, svår tid.

Och jag vill nog dessutom snarare resonera kring vad som INTE borde finnas på en kryssning, och det är allt som påminner om vardagen. Lämna dator, jobb och elände hemma och ägna enbart tid åt varandra. Det behöver man ibland! Vi är inte mer än mänskliga.

Ida

Vilket underbart lyxig tävling!!! :)
Om jag vann skulle jag utan tvekan ta med mig min mamma. Anledningen till det är för att mamma är en person som bara ger ger ger och tar aldrig. Hon tar alltid sig själv i sista hand, det spelar ingen roll vad det handlar om.. Hon är en sådan stark kvinna, ensamstående mamma med 5 ungar. Hon har alltid gjort allt själv utan några gnäll, tjat om hur jobbigt allt är. Hon är aldrig arg, hon är så stark. Alltid ett leende på läpparna fast jag vet att det är hårt ibland.. Jag och syrrorna har nu på senare tid (när vi blev större) insett att det är dags att ge tillbaka! hjälpa till med huset, följa med och handla och bära kassar, istället för att be mamma skjutsa och hämta från skolan har vi börjat gått/cyklat för att hon ska få ta det lugnt. Gå ut med hunden osvosvosv!

Så nu tar jag denna underbara chans och är med och tävlar!! Hoppas att jag kan vinna och ge något tillbaka till min älskade mamma! <3
Och en aktivitet som jag önskar fanns är bio :D! hur coolt!?/ Kram från Ida!

frida helin

hej!
Jag skulle jätte gärna vilja vinna denna tävlingen för att kunna få min mamma och må bra. Hon förlorade båda hennes föräldrar för ett tag sen och är totalt depp och har det jätte jobbigt och jobbar alldeles för mycket för vad hon klarar av efter vad som hänt. min mormor, alltsa hennes mamma dog i oktober, och hennes pappa alltså min morfar i november.. Och vi pratar varje dag jag och hon hur bra det hade vart med en resa och lite spa för att få henne o kunna släppa allt dåligt för en stund och kanske till och med lite framåt i tiden? Jag tror det hade gjort gott för henne och även oss andra i familjen som ser henne må bättre.

Det jag hade tyckt var fint och roligt var om det fanns två olika sorters goodiebag - behöver inte innehålla allt för dyrt. Men en för killar och en för tjejer. Med lite skönhetsprodukter som kan göra alla lite fräschare och må allmänt bra psykiskt och fysiskt! viktigt för vår hälsa :)

-Eller, en fin o bra bar med nyttiga och goda frukt drycker? :) när man ändå är på en lite hälsoresa! :)

Annika - drömmen om 11 barn

Jag är med och tävlar.

Skulle vilja kryssa med en väninna som får sitt första barn i dagarna. Jag är fembarnsmamma och nu ska hon in i svängen med kids o den vardagen ;) Kanske kan vi komma iväg ENSAMMA, utan varken barn eller män, en dag framåt april? :) Det vore ju guld, bara vara kvinna, inte bara morsa!

På en kryssning skulle jag önska att det fanns t.ex. "spontanvigsel", alltså det kan ju vara planerat också, men även lite spontant sådär :D

Kram Annika
[email protected]

Carro

Hej! För snart 6 månader sedan fick jag beskedet som förändrade mitt liv, jag fick diagnosen cancer, en hjärntumör. Allting hände så snabbt och bara någon dag efter beskedet var jag tvungen att genomgå en stor operation. Det har varit otroligt tufft och det är det fortfarande för mig och speciellt för min sambo och vår 10månaders son Oliver. Vi kämpar varje dag, varje dag är en kamp. Jag väljer livet och detta är en kamp som jag ska vinna! Det har hänt så mycket på så kort tid och det är bara början...tyvärr. Därför tycker jag att jag borde få komma iväg, att få komma bort lite från vardagen, bara vara och bara få njuta!
Varma Kramar Carro

Spacegirl

Jag vill vinna därför att det vore UNDERBART att komma bort och byta miljö efter en jobbig och tung tid.
Jag skulle bjuda med min kära mamma :-)

Jag skulle önska att det fanns ett stort spa med behandlingar & bad.

Sanna

Wow vilken vinst det vore! Det är inte ofta jag som ensamstående mamma kommer i väg och gör saker ensam utan min dotter, och ibland kan de faktiskt vara skönt de också som i de här fallet då jag skulle bjuda med mig min bästa vän och fira vår vänskap då vi firar 15 år tillsammans. Vår vänskap är nämligen något jag värdesätter stort och de vill jag att hon ska veta om, vilket jag känner att jag allt för sällan talar om för henne, då vardagen och dess bestyr kommer i mellan allt för ofta. Kanske skulle denna resa få vår vänskap att växa sig ännu starkare och få oss båda två att komma närmare varandra, då jag många gånger de senaste åren känt att vi ibland är på väg att glida ifrån varandra i och med att jag numera har barn och inte hon.

Något jag skulle vilja ha ombord på en kryssning är olika rum med olika sorters aktiviteter. Exempelvis symaskiner till låns som man kan boka i förväg och tyger och tråd som finns i automater att köpa (precis som de finns presentpapper att köpa i affärerna) till rum med spa och relax avdelning och varför inte en hörna med datorer, kameror etc. att låna/boka för alla bloggare som är ombord. Kanske ett större rum för bloggevent kan finnas intill.

Det tror jag skulle göra nytta då det skulle variera utbudet lite och få många människor att ändra inställning om vad kryssningar egentligen är, då jag vet att många, där ibland jag själv ofta förknippar kryssningar med fest och alkohol.

Kram Sanna

Linda Andersson

De senaste året har varit väldigt jobbigt för mig. Som 29 åring så separerar mina föräldrar och jag och min pappa (som tidigare var min bästa vän), som jag ställt upp väldigt mycket på när han mått dåligt, började bråka för att sen helt tappa kontakten. Min mamma har genom hela deras separation mått väldigt dåligt psykiskt och även hon har behövt mycket stöd. När allt är som tyngst och jobbigast för mig berättar min pojkvän att han inte älskar mig längre. Mitt uppe i allt det här försöker jag starta mitt eget företag och öppna min egen butik.

Mitt stöd i livet har varit min bästa vän, Camilla, som jag nu bor hos i väntan på att få tillbaka min lägenhet. Hon är en perfekt bästa vän och en underbar mamma och jag skulle vilja åka iväg med henne bara vi två. Unna oss lite lyx i vardagen. Som ett tack för hur hon ställt upp på mig genom allt det här.

Något som jag VET Camilla skulle älska på en kryssning är en Karaoke-tävling. Camilla älskar att sjunga och en riktigt rolig tävling skulle göra hennes kväll!

sanna hyvärinen

1. Jag ska vinna för då skulle jag kunna gottgöra min älskling som ville fira alla hjärtans dag med mig, men jag skulle jobba kvällspass och hade inte möjlighet att komma över till honom. Jag skulle bjuda honom på hans allra första kryssning och det skulle bli ett minne för livet. ♥

2. ÅH en drömaktivitet för mig, som jag såg poppa upp i huvudet nu när jag läste det var - en skönhetsdel, där man skulle kunna få tandbelkning, fransförlängning, doppa fötterna i fiskspa och för dem yngra så kanske man kunde få ett tandsmycke eller en sån söt fläta som man alltid fick på tivolin när man var liten.

[email protected]
Www.socosy.blogg.se

Ida

Den 2 oktober gjorde jag ett graviditetstest och jag grät av lycka när det visade sig ett plus på stickan. Dessvärre höll sig inte lyckan länge, då jag utav 1-2% av alla gravida fick diagnosen "hyperemesis gravidarum" som betyder svår graviditetsillamående. Varje dag i 3 månader har jag kräkts minst en gång, vilket har lätt till många dagar på sjukhus och många dagar sängliggandes med en kudde över huvudet.

Min sambo har funnits där och stöttat mig under dessa månader, även om det har varit riktigt tufft för oss båda. Förvånat har mitt illamående börjat att försvinna och att äta normalt, laga mat tillsammans och hitta på saker har äntligen blivit vardag igen. Igår på alla hjärtans dag ville jag visa hur mycket han betyder för mig men då ekonomin rasat då jag inte kunnat jobba, kunde jag inte bjuda honom på något speciellt. Därför skulle jag vilja vinna en kryssning så att vi tillsammans får komma iväg, hitta på något speciellt tillsammans för första gången på flera år - innan vårat lilla hjärta anländer.

En drömaktivitet på kryssning skulle vara en stor relaxavdelning med massvis gott att äta, varma bubbelbadkar, chokladbad eller något riktigt unikt! Det hade kännts underbart att åka över en helg och bada i choklad i timmar för att sedan lägga sig i en stor hytt med utsikt över havet :-)

Bea

Om jag vann skulle jag ta med min mamma på kryssingen. Jag tycker verkligen hon förtränar det, hon har jobbat såhårt på sitt jobb och hemma med oss barn. Och med tanke på att jag och min mamma aldrig nästan gör saker tillsammans, riktiga saker som att gå ut och äta lyxmiddag eller annat så skulle detta kunna vara en bra sak så vi kommer närmare varanndra. Och jag älskar henne så mycket och som sagt jag skulle bli jätteglad om jag vann.

Bara att få åka med min mamma och på en kryssning är tillräckligt nog, men om jag måste välja någonting så är det väll att någon bra artist kommer och sjunger och att vi får typ VIP, min och min mammas favoritartist är nog Robbie Williams.

Jag hoppas verkligen jag vinner och att jag inte är försen att skicka mitt bidrag...

Josefin

1. Om jag vann så skulle jag ta med mig min mamma som fyller år den 25 februari. Skulle bli den perfekta presenten ju! Vill att hon ska få göra något riktigt roligt och så lite "mamma-dotter-tid" som aldrig blir av annars!

2. En stor spaavdelning eller en stooor pool :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress