I dag blev det tidig morgon och blogg/press frukost på Babybarn mässan. Cecilia Blankens och Kristin Johansson bakom bloggen Elsies Päron tipsade om hur man kan förenkla sin vardag både när det gäller modemässigt men även en sådan enkel (eller sjukt ångestladdad) sak som kvällsmiddagen. Den gemensamme nämnaren och som kände igen mig starkt i är att försöka lägga ner alla föreställningar om hur man "måste" leva sitt småbarnsliv och i stället försöka komma på vad som passar just ens egen familj bäst. Hur just vi kan leva i vardagen och vad som gör oss fungerande som familj. Kanske är det struktur och dukade bord för vissa medans det för andra är mer slappt på den biten men uppstyrt på andra områden. Gillar starkt tänket.
 
Efter eventet mötte jag upp en vän och tog en sväng i montrarna. Mycket har synts förr men något som jag missat totalt innan är att Stokke kommit ut på marknaden med en dubbelvagn. Spanade in den och gillade starkt de nya färgerna, utvecklingen på schassit som sänkts något och framhjulen som nu går att låsa. Själva "2-barns-funktionen" är uppbyggd så att barnen sitter över och under varandra och det tror jag passar finfint om man bor i stan (sjukt smidigt att ta sig fram) och om man har tight mellan barnen/små barn. Jag tror dock att för oss hade det inte varit så aktuellt eftersom mina pojkar alltid varit ganska stora och långa. Spana gärna in vagnen mer här om ni är intresserade för jag tror absolut det är ett alternativ om ni väntar en 2:a/tvillingar!
 
Nu- Mellofest och hämtmat med vänner och en BEBIS. Gos!
 
 
 
Johannaty

Tänkte att jag skulle frågat dig vart du bloggar någonstans, men sen blev det inte gjort men så hittade jag dig iaf via baby&barnsidan. Grattis till vinsten av stolen, perfekt ju :)

Svar: Tack! Jag är fortfarande i chock men min minsting är bara överlycklig över att få sitta som brorsan!! =)
Jennifer Benisty

Matilda

Vi har den nya Stokke Crusi vagnen, fast som singelvagn. Den är verkligen helt fantastiskt bra och smidig på alla sätt och vis. Vi fick även veta att vi är de första i Sverige som köpte den så den är verkligen att rekommendera både som syskonvagn och singelvagn :) Ha en fin kväll! Kram

Svar: Tack för din kommentar, alltid bäst att lyssna på de som har provkört när de kommer till vagnar men det låter ju super!
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress