9 augusti 2013

MORGONTIPS!

MODE

 
För er som precis som jag har svårt för läppstift eftersom det känns som om de aldrig sitter där de ska; Testa Glam Shine från Loreàl, Twist up från Isadora eller Lumene Miracle Lip sorbet. Alla har ungefär samma egenskaper och jag tycker de är mycket mer lättapplicerade eftersom de inte är heltäckande utan mer som ett läppglans (dock utan att vara kladdigt som ett). Njut av dagen hurrni och shine like never before!
 
glam shine från Loreal finns bla på lindex
 
Jeanette

Bra tips...jag gillar heller inte läppstift.

Anna

Hur tänker du, som arbetar med inköp, om alla kemikalier som är i kläder? Har själv nästintill slutat handla nytt. Nu tycker jag att det stinker kemikalier när jag går in i en klädbutik (var på jakt efter en enkel vit tröja igår och gick in på HM samt Lindex, men pallade inte att vara kvar). Och känner jag på ett par t.ex. svarta jeans kan jag riktigt känna hur det är en hinna på dem.

Svar: Hej Anna.
Det är en svår fråga då jag också inser att all typ av konsumtion innebär en belastning av miljön och det är självklart något man utvärderar löpande när man själv jobbar mitt i det. I mitt fall känner jag mig dock trygg med att arbeta på ett företag som har väldigt tydliga mål och påföljande kontroller i ämnet, även gällande kemikalier. Det är tråkigt att du fått den känslan när du har gått in i nämnda butiker då de större svenska kedjorna ofta ligger långt fram i sitt arbete jämfört med många mindre granskade företag. Låter dock som en bra idé att sluta handla nytt om det kan stämma överens mer med din känsla.

Mvh Jennifer B
Jennifer Benisty

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress