I dag körde vi all in på förskolelooken och lillen fick till och med ha sina "råttis-skor" även om vi tappat bort mössen i gummi som satt på skorna en gång i tiden. Köpte lite nytt härom dagen i leggingsväg så nu har vi lite lekvänliga plagg här hemma igen, spana in i alla fall de ena här om ni också behöver uppdatera storlekar där hemma!
 
lillens look: hammer pants Dream Nation, jacka Lindex, skor HM All For Children & Neon Beanie Vintageonline.se
 
Petra

Så himla cool liten kille! Kommer det några sommarmössor i neon?

Svar: Himla bra idé. den ska jag ta vidare! :)
Jennifer Benisty

Anonym

Har också de gröna leggingsen till min lilla kille. Han är Jämngammal med liten. :) Annars är det ju så svårt att hitta leggings som passar killar på de stora kedjorna. En favorit på leggings är mini rodini men det blir ett plagg då och då därifrån då de är ganska dyra. Därför blir man glad när man
hittar billigare alternativ! Mer leggings åt småkillarna :)

Tack för en bra blogg! Tittar in här dagligen och blir alltid lika glad när jag ser ett nytt inlägg:)
En annan fråga.... vi väntar syskon i juni och har tänkt köpa en bugaboo donky då vi har en cam nu som vi är så nöjda med. Hur har du gjort då du har åkt tåg själv med barnen? Har du haft den med dig? el haft ett smidigare alltetnativ? Kommer åka en del mellan östersund och uppsala själv med barnen och tanken på att ha med dubbelvagnen på tåget lockar inte så

helena

oj då det råkades skickas i väg innan jag hann skriva klart.. Jo det känns klumpigt att ha med syskonvagnen på tåget. så jag undrar hur du har gjort?

Grymt söta skor i inlägget under, är sugen på att klicka hem ett par med. Hur är de i stolekarna? Blev en lång kommentar det här :)
Helena

Svar: Hej Helena!Tack för ditt mail! Vi har ju en donkey och jag känner att jag nog inte klarat mig utan en. Jag är som bekant ute och flänger en del och har åkt tåg med barnen själv flera gånger fram och tillbaka till sthlm under min mammaledighet. Utan att kunna spänna fast båda hade jag nog inte vågat och jag tycker det har funkat superbra. Ett bra tips är att boka plats nära "plats vid handikapplats" för oftast är det ingen rullstol med på tåget och då kan du ha vagnen uppe hela resan och du har koll på barnen/kan låta den lilla sova osv osv. Oftast är ju konduktörerna snälla i den mån det går och aldrig har jag varit med om att det nekat mig så länge inte vagnen varit i vägen.

Det finns dock ett kritiskt moment när de kommer till att resa på tåg med donkey å två barn. På- och avstigningen. Det är svårt att få in vagnen genom dörrarna som dubbel men jag har gjort så att jag gjort den till singel och haft den minsta fastspänd vid själva påstigandet och burit upp den stora samt alla väskor på tåget först. Har jag inte haft någon med mig så har jag faktiskt bett om hjälp med någon som kan ta väskor alt hålla min stora kille i handen och det är alltid några vänliga själar som ställt upp. Känns bättre än att vara själv! Lycka till nu! :)

Skorna är normala/lite små i storlek. Vi beställde fel först men returnerade för en större storlek. Använd koden BABY7 så får du nu 20% rabatt på babyshop.se!

Kram J
Jennifer Benisty

Anonym

Har också de gröna leggingsen till min lilla kille. Han är Jämngammal med liten. :) Annars är det ju så svårt att hitta leggings som passar killar på de stora kedjorna. En favorit på leggings är mini rodini men det blir ett plagg då och då därifrån då de är ganska dyra. Därför blir man glad när man
hittar billigare alternativ! Mer leggings åt småkillarna :)

Tack för en bra blogg! Tittar in här dagligen och blir alltid lika glad när jag ser ett nytt inlägg:)
En annan fråga.... vi väntar syskon i juni och har tänkt köpa en bugaboo donky då vi har en cam nu som vi är så nöjda med. Hur har du gjort då du har åkt tåg själv med barnen? Har du haft den med dig? el haft ett smidigare alltetnativ? Kommer åka en del mellan östersund och uppsala själv med barnen och tanken på att ha med dubbelvagnen på tåget lockar inte så

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress