14 november 2012

ÅHLENS X-MAS SHOPPING

MODE

 
 
 
 
Minns ni att jag skulle berätta om vad jag höll på med förra helgen? Här kommer det i alla fall.
 
Jag testade på  Åhlens nya X-mas shopping! Tjänsten är gratis och är till för alla som vill ha lite hjälp med julklappsshoppingen i år, vare sig det handlar om tidsbrist eller uteblivna idéer så kan man alltså få en spark i baken och förhoppningsvis även få ihop lite mer genomtänkte julklappar i år.
 
Jag fick hjälp av duktiga Jonna som är personal shopper på Åhlens city i Nordstan och man skulle kunna säga att jag blev mer än positivt överraskad över hur rätt hon hittade bara efter den korta intervju vi tog över telefonen (man kan välja om man vill maila, ta det på telefon eller komma in för ett kort möte) innan mitt "riktiga" besök. Vet man vad man är ute efter så kan man maila över en lista så plockar tjejerna ihop dina julklappar, slår in dem och så är det bara för dig att hämta upp dem. Är man i stället lite mer som jag, dvs ändå gillar själva känslan över att klämma, känna och planera på plats så kan man be dem välja ut lite förslag efter till exempel prisklass, tema eller intresse för den som ska bli den lyckliga och det var alltså det jag gjorde.
 
Efter 10 minuter av lite småändringar av Jonna´s urval och byte av någon storlek så var 5 Julklappar klara OCH det utan att ha spenderat en krona utanför min budget (om man inte räknar in det lilla nagellack som jag råkade falla för till mig själv men det är en petitess kan jag tycka). Jag menar, hur ofta händer det att man inte överstiger den när man springer runt och panikshoppar julisar veckan innan självaste julafton? Bara en sån sak.
 
Ps. Vill ni veta mer om Åhlens X-mas shopping så kika in här.
 
Ps2. Jag kan erkänna att jag var något nervös inför den här grejjen, känns väldigt osvenskt att ta hjälp men hey, det är kul att testa nytt så jag kan verkligen rekommendera det så här efteråt.
 
 
Pics; Ett bra julklappstips till era små är de fina Alfonspyjamaserna som finns i butik just nu. Äntligen nattkläder som är mjuka!
Therese

Är Alfons pyjamasen från Åhlens? :)

Kajsa

Vilken bra grej! Slippa stress och panik och dåliga idéer!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress