I dag är det internationella kvinnodagen
och för mig handlar det om att boozta alla kvinnor som behöver det. En sak som slog mig när jag just tittade på Nyhetsmorgon är att ett första steg mot ett mer jämnställt samhälle är att stärka alla kvinnors självförtroende. Trots att de alla var där av samma anledning kunde inte Alexandra Pascalidou, Unni Drougge och Nyamko Sabuni hålla sams i de 8 minuter de var i etern. Är det inte typiskt, om vi kvinnor kunde ena oss lite så skulle kanske kvinnor så småningom få mer makt och på så vis göra lite skillnad...

Det bästa du kan göra i dag (förrutom att stödja världens kvinnorättsorginasationer) är att tala om för en kvinna i din närhet hur bra hon är. Och det vare sig det är på att rulla köttbullar, designa kläder eller vara din vän. Eller jag vet, säg det till dig själv- DU är bra! Ha en fin dag kära ni.

lite blommor till er



Ann-Charlotte

Bra skrivet, idag unnar jag mig själv och mina närmsta tjejkompisar några fina ord! Ha en bra dag! Ps. Tack för en grym blogg

Denise 22 - mamma till Kevin 6

Fantastiskt inlägg!



Du är grym Jennifer!

Ida

Så fin blogg du har! :D

Linda Cathrine

Håller verkligen med om att om vi alla skulle kunna bilda en enad front, eller hur man ska säga det, skulle vi kunna stor skillnad. Ha det bra!

emelie

DU är bra du med! :)

Jennifer

Fina blommor! Är allt bra med dig? :)

Farmor

Lilla du vad du tänker rätt,jag håller med dig,från ett soligt Gottröra.

Billy

Så bra skrivet!

Ses så var det otroligt fina blommor, aldrig sett gröna rosor tidigare, var hur coolt som helst.

Bella

Bra inlägg!

Marie

Bra skrivet. Håller med dig helt:)

Josefine

hoppas du får en bra dag med mycket boozt :)

Anonym

fin bild :9

kiwiberries

fint skrivet! jag tycker att man bör säga till alla att dem är bra. tycker att kvinnor borde uppmärksammas och uppskattas varje dag!

Elins blogg

Helt underbara rosor!

Tjejen med microti

jag tvivlar på att jämnställdhet trollar bort krig. Sen så är de så typiskt för kvinnor att glömma bort att män, killar pojkar etc mår minst lika dåligt bara de att de är tabu att ens nämna eller tala om det.

Jag kommer fira denna dag den dagen de kommer komma en internationella mansdagen!

WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

I ♥ PINK !

Rebecka Berg

vilken fin bild, älskar rosa!! :)

AnaiisWilson

Gud vilken fin bild !

Verkligen en bra blogg du har , och intressanta inlägg !

kram <3

Anna Wahlström

Fin bild ! Vad gör du ? :)

MW

Hej

Ja det är en bra tanke. Tänk om kvinnor kunde hålla sams mer, vilken maktfaktor vi skulle kunna bli!



Och det är en bra tanke att boozta andra idag.



Snow White

Tycker sådana här dagar är lite onödiga. Det känns som att det endast finns för att få tex. kvinnor att känna sig speciella och glömma bort den ojämställdhet för att inte tala om den orättvisa som finns. Görs det några politiska beslut den här dagen som ska ge kvinnor och män lika lön för lika arbete? Nä, skulle inte tro det, borde finnas en sådan dag istället då man verkligen gör något inte bara "firar" och "hyllar" någon/några.. Nu menar jag inte detta mot dig utan allmänt.

Och btw, du är BRA! ;)

Bella

Fin bild! :)

stella

DU är bra!

rebecca

Åh vad fin bild :)

Maria

härliga färger :D

nea~

fin bild :)

Hoppas din dag varit bra, kram

Daniel

Fin bild!

Madeleine

Åh, så fint!

ELLENJ

superfin bild!

Laura Michaela

Synd att kvinnor oftast är så svåra bara. Många har problem att tala sanning i ansiktet på andra och det gör ju tyvärr att man tar lite avstånd för dem och har bra kontakt med männen istället..

Sophia

Så rätt! varför tänker inte alla som du?!

moncan

Bra skrivet! Älskar bilden :)

yasmine modell mamma och fru

jag håller med dig

jennifer - med ett mirakel bakandes i ugnen

Håller med! Vi kvinnor är rätt bra på att bråka och ställa oss emot varandra när vi borde hålla ihop!

Liw - Gravid

vilken fin blogg!

Angie Obell

bra skrivet.

Louise

Shit vilka fina blommor! :)

Cajsa Torres

Åh vilka fina rosor, färg kombinationen var ju gudomligt vacker !

/ www.chawey.blogg.se

sanna♥

Vackra blommor :)

Märta

Jättefin blogg!! Själv kan jag inte räkna mig själv riktigt som kvinna, utan mer som en fjortonårig tjej ;) Men, det finns ju flickor som gifts bort vid 13 års åldern, så min ålder kanske har nååått att göra i dramat^^

------------------------> http://meramode.blogg.se

Viieja

Det roliga är att de flesta kvinnor tjejer aldrig kan ha ett tycke eller en mening, dom har oftast flera.. (angående gästpratarna på nyhetsmorgon) O jag håller med tidigare kommentar, varför finns inte en dag för männen?!

H a n n a W i l d

Var gärna med i min minitävling om 2 snygga nagellack perfekt nu inför våren :}

B

Älskar rosor! :)

frida nyburg

Bra inlägg och underbar bild:)



kram Frida

kerstin

bra där

WWW.CIRCUSBBY.BLOGG.SE

I ♥ PINK !

therese

Words!

Jessica

Vacker bukett på en viktigt dag :-)

Maria

Fint skrivet! Barnsligt av dem att inte kunna hålla sams de få minuter de var i tv. Alla är de ju starka kvinnor och borde kunna samsas och lyssna på varandra! Det borde inte spela någon roll vilken status man har i samhället. Alla borde respekteras och lyssnas på oavsett kön!

Ha en trevlig helg! :)

bbloppisb

Kolla in min bloppis, inget kostar över 100 kr!

Kläder från monki, gina, H&M och andra märken.

Säljer även en xperia just nu! Passa på :)



mvh B

Nikaia

gud vad fina blommor!

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

åh vad vacker bild och fina blommor<3

Nattiiz

Håller med dig!

Sandra foto och vardag ♥

Hej Nu har jag Helgens "Coolaste" kika gärna in och anmäl dig! :D



http://sandrasstil.blogg.se/2012/march/helgens-coolaste-1.html#comment

Lollo

fin bild :)

Christina

vad vackert :) ♥

sara

vackra blommor!

Karin

Synd att man inte blev uppvaktad igår!

kajsa

Gd vilken fin blogg du har ! hur länge har du bloggat?:)

SOGS - 2 GIRLS, 1 BLOG

Super härlig bild? :)

HanneChan

blommor ^^,

Bismillah <3

fin bild :D



:D

fotonich - smyckedesigner.

Underbart bra inlägg ! :)

Nellie | Hobbyfotograf

Hej!



vill du vara med i min veckans blogg tävling?



vi ses på http://nelliietrulsson.blogg.se

Linnea

Så fina blommor :)

LORISSA LOVEBOMB

Heja kvinnor :)

maria

Bra skrivet

Kram Maria

Linn

Nu såg jag inte diskussionen i TV, men jag tror det är svårt att hitta ETT sätt att stärka ALLA kvinnors självförtroende, eftersom vi är så olika. Alla har olik saker vi behöver stärka, det finns liksom ingen ultimat quick-fix.



och en liten kommentar också till Tjejen med microti: det finns faktiskt en internationell mansdag, den är i novmeber, men jag minns inte vilket datum.

Johanna Öberg

underbara rosor:)

Anonym

helt underbara :)

Sussie

Ja jag trodde att det hette vindótt. Men nu har man lärt sig något nytt då. =... bloggbesokare.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress