23 januari 2012

MONDAY PEPP

ALLMÄNT



Den här veckan vaknade vi upp mitt i ett vinterlanskap
med allt vad det innebär; Det är vackert, lekvänligt, svårpromenerat och kallt. Jag har just lyckats med konststycket att ensam söva två barn trots förutsättningarna att den ena inte får vara ute (liten som är förskyld) och den andra absolut inte kan somna inomhus- guldstjärna till mig!

Här kommer lite av Avenymammas vardagspepp;

* Köp en bukett pastelliga tulpaner och ställ mitt i rummet, lyckorus varje gång blicket glider förbi dem!
* Gå ut en timma och kom sedan in med rosiga kinder samt småkalla fötter som långsamt tinar lite pirrande medans du dricker en varm kopp choklad.
* Sms:a någon som står dig varmt om hjärtat och berätta det, att göra någon glad höjer humöret rejält!

See you later skater!

Ps. Gud vad roligt att vi blir så många, nu ska jag fila på vilket fik som kan tänkas ha plats för så många vagnar!
andrea

Jag har både varit ute i solen och smsat min älskade sambo som är bortrest tills på torsdag, så för att måndagspeppa mig själv lite kanske rosa tulpaner skulle vara på sin plats :) Tror det får bli så, så fort jag hämtat lillen på förskolan bara! Det är ju så fint!

J

Ta med er latten och häng i familjeloungen på FT kanske? Annars är väl typ IKEA enklast :D. Tycker det är så knixigt med caféer där barnvagnar får plats i Gbg. Jo, förresten, Åhléns city funkar bra!

Johanna

Visst känner man sig bra när man lyckas få båda att sova samtidigt ;-)

Man blir bättre och bättre på att vara två-barns mamma tycker jag!

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress