16 februari 2012

OUR DAY

AVENYMAMMA FAMILYLIFE



Är det inte typiskt det här, de dagar man som mor är alldeles slut är också de dagar barnen är som tröttast.
Ingen bra kombination men egentligen helt logiskt, verken barn eller föräldrar har sovit under natten och resultatet efter avsaknaden av de fåtal återhämtningstimmarna som behövs låter sig inte vänta. I dag var just en sådan dag och går därmed inte till historien som lull-i-lull-fluff-mysigast. Helt glömmer vi den fakiskt illa kvickt- japp! Så var den redan glömd.

Hur har eran dag varit? Både uppmuntrande roliga dagar och igenkännings-pepp är välkomna att berättas om!

låt er inte luras och tro att lillen gått och börjat lekt med annat än sina bilar. Nej, ponnyn ligger slängd ute på altan av en anledning och så var det med den saken.
Lina

Jag har kämpat hela dagen med en ring som är riktigt invecklad att göra...hoppas så att jag kan avsluta veckan med att bli klar. I så fall ska jag fira ordentligt!



Hoppas ni alla vaknar piggare imorgon.

KRAM

jennie

Jag har haft en toppendag på jobbet, som är nytt sedan i måndags. Idag har jag fått göra en massa roliga grejer på eget ansvar och glömt bort tiden helt och hållet så dagen bara försvann. Sen ringde min man och berättade att han fått det jobb som han velat ha i två månader nu, så på vägen hem köpte jag med mig champagne, tulpaner och oxfilé och så firade vi. En så himla bra torsdag!



Jag hoppas att ni alla mår lite bättre imorgon, kram!

malin

Min dag har varit både bra och dålig, med en gravid kvinna på gränsen till sammanbrott :) Fin start på dagen med bra föskolelämning av P och lugn dag på jobbet, men sen var som sagt sammanbrottet ytterst nära när jag packat upp hela storhandlingen inför helgen på rullbandet vid kassan och inser att jag inte har min plånbok med mig. Fick slänga mig tillbaka till jobbet för att se om den låg där men kom inte in då jag tydligen även glömt nycklarna. Fick istället åka hem och låna min sambos kort och koder för att kunna lösa ut godsakerna inför helgen som snällt stod och vänta på mig på Maxi. Jesus! Kan man skylla på gravidhormoner när man är sådär virrig? Det gör jag ialla fall :)



Hoppas ni får en lite lugnare dag idag! Och snart är det helg... Du får förresten gärna komma med tips inför den sk "tvåbarnschocken" då lilla P får ett syskon i juni och nu börjar tankarna kring hur vi skall lösa detta att smyga på mig :)



kram.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress