God Jul från Roslagens snölandskap önskar jag er så här på Juldagen. Jag hoppas ni fått era önskningar uppfyllda och en lugn och fin julafton... jag känner mig aningen trött i dag precis som det ska vara så här dagen efter och tar igen mig lite medans barnen leker med min familj. För oss har alltid Juldagen handlat om att göra just ingenting och så ser det ut att utveckla sig även i dag. Annandagen brukar man bli sugen på att röra lite på sig och knallar oftast i väg och köper en liter mjölk (eller hyrde en film förr i tiden) och sen den 27:e då flyr man fältet för lite vänner och för att lufta sig från de nära ett slag.
 
Hur brukar era jular se ut? Tittar ni på film? Festar på Juldagen? Jag vill veta!
 
i gårdagens snölandskap
Ann-Charlotte

Vi käkar kalkon hos min mormor och firar jul med dom som inte var med på julafton. På annandagen blir det uppslutning med vänner och lite shopping på stan :) God fortsättning!

Rebecka

Juldagen är också årets bästa "göra-ingenting-dag". Jag och min familj tittar lite på TV, äter goda rester från gårdagen, spelar lite sällskapsspel, (jag) kollar in mellandagsrean på internet och tittar på Karl Bertil Jonssons Jul. Det sista är ett måste på juldagen för mig! Nu är det snart dags för det, i kombination med några Noblesse i soffan! God fortsättning!

Svar: God Fortsättning själv och hoppas du får ett fint nyår också!
Jennifer Benisty

Stella

Julafton ser och har sett likadan ut i alla år, största skillnaden i år var att min kille som vanligtvis åker hem till USA var hos oss! Jättehärligt! juldagen är till för att slappa och äta julgodis på, läsa en bok eller så. Däremot hann vi med en liten sväng på söders höjder för att titta på den snöiga utsikten, mycket vackert! God fortsättning!

Pomea

Inte ett mög.

Typ lego och god mat.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress