De flesta av de saker jag gillar mest i vårt hem är de som vi ärvt. Det är något visst i att omge sig av ting som har en historia och en relation i sig, sorgen försvinner inte men det tröstar.
 
Pallen ovan var min Morfars. Där la han upp fötterna när middagen var uppäten och många gånger har vi små satt oss på den för att lätt "sjunka ner" accompanjerat av ett pysande ljud (stoppningen har alltid varit skum (ha!) i sittdelen). Vi valde att sandpappra träet för en uppdaterad finnish men lät lädret vara kvar med sin slitna yta- superlätt och med fint resultat.
 
Psst! Gillar du looken så leta second hand (eller på dina föräldrars vind) efter den här typen av möbler och gör som oss, allt du behöver är ett sandpapper!
 
pics; avenymamma.se
 
Sofia

Så härlig text :-)

Junitjej

Kul att inlägget hamnade på startsidan!

Paulina Suonvieri

sjukt snygg verkligen! den skulle jag vela ha i mitt rum!

Emma W

Mysigt och lite äventyrligt, mycket bra idé! :)

jessie

Allt gammalt som man kan piffa och göra nytt av är så himla roligt! :)

Kram <3 /Jessie

whatdecoratesmyday

Grymt snygg!

Annster

Snygg :)

Lena Lindroth

alltid kul med gammla saker att antingen fräsha upp dom eller att dom är så eleganta från början med fina detaljer :)

Liza Ellisson

Så snyggt! och det är så roligt att fräscha upp gamla möbler!

Tess

Gillar också att ha möbler med lite historia bakom :-) Har precis fått en kökssoffa, som jag gjort om, på plats.

Cindy

Snyggt! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress