Efter de senaste dagarnas leggingssökande till liten kan jag konstatera att kedjorna tycker fortfarande att det är ett flickplagg, de svenska mindre designmärkena är mer jämnställda i sin bedömning av vad som är flick och pojk (dvs det spelar inte så stor roll) och jag själv har bara en sak att säga; Hör ropen skalla- leggings till alla.
 
Psst 1. Det är vi som föräldrar som sätter normen för hur våra barn ska se på sina könsroller. Jag vägrar låta bli en viss typ av plagg pga att någon (antagligen någon med samma yrke som mig) bestämt sig för att det bara passar om du är född med ett visst kön. Hallå, det handlar om ett tygstycke liksom, ett himla bekvämt stycke dessutom.
 
Psst 2. Gardner & The Gang har leggings till alla små därute!
 
leo leggings, Lindex (flickavdelningen-men passar fint på en liten rocker till pojk med)
 
 
 
 
 
Anonym

Håller med! Leggings är ju jättefint, både på en pojke och flicka! :) Jag har massor leggings till min son! Så bekvämt ju (och snyggt)!

andrea

Eller hur!? Jag har ofta leggings till min lille, mest blir det Mini Rodini och Popupshop, senast även Moonkids, men jag tycker att det är lite väl dyrt att köpa leggings för 250kr varje gång så det är skönt att Lindex och H&M kommit ut med leggings som inte enbart är med spets eller i lila/rosa. Inget illa om rosa plagg, min lille älskar rosa, men själv äger jag inte ett enda plagg i rosa och har det väl inte direkt som favoritfärg.

Sofia Ekström

jag har inte barn själv men tänker, tack vare dig, att jag ska sätta leggins på mina framtida barn, skönt, snyggt, coolt.

Sara S

Visst är det så, vi är alla ansvariga för hur normerna sätts.

Emma

L O V E! Åh tur det finns fler som tänker som jag..
Jag letade förbrilt efter en leo mössa till min son (hade både skarf och mössa när han va pytte, super fint)...var snart villig att sy en själv...
När jag för några dagar sen snubblade in på tjejavdelningen på Lindex...och se där hängde leo mössor. Norpade en direkt!
Han är så fin i den och ska nog nypa ett par leggings jag med!
Jag är själv helt galen i leopard, så klart sonen med ska ha!

TACK!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress