29 augusti 2012

IN FOCUS: SUNGLASSES

MODE

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eventuellt något inspirerad av det soliga väder jag just nu befinner mig i kommer här mina favoriter i solglasögonväg; Ray Bans med guldbåge, Ralph Lauren Cat Eye, Marc by Marc Jacobs. Pilotbågarna känns som klassiker som återkommer år för år medans de kattögonformade bågarna känns som det har varit det nya i år och troligtvis kommer bli ännu större nästa säsong. Jag tror också att jag kommer fortsätta gilla dem men kanske gå mer åt de med gulddetaljer, just dessa har växt till sig i mitt tycke under tiden här nere. Känns snyggt, sofistikerat och något glammigare än de med silverdetaljer.
 
Vad tycker ni? Guld eller Silver på solglasögon?
 
Psst! Ett tips är att köpa glasögon online då det ofta går att få de billigare. Kända varumärken kan du ju alltid testa i någon butik och sedan beställa när du kommer hem så vet du att de passar.
 
Psst2! Här nere i Spanien ser man mest det riktigt stora bågarna och gärna de med mycket stenar och glitter på. Jag kan tycka att det ser något billigt ut men de som gör det rätt kommer riktigt snyggt undan med dem!
 
pics; smartbuyglasses.se (en massa glasögonbågar på nätet)
Karin O

Alla tre är megafina!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress