Ni är del som efterfrågat lite tips på hur man kan klä sig första tiden efter graviditeten. För de allra flesta förändras kroppen en del och kanske kommer du inte i kläderna du bar innan eller så kanske du gör det men att det inte riktigt sitter som de brukade. Här kommer mina egna favoriter just nu:

* Magen är ofta den del av kroppen som förändrats mest efter en graviditet. Närmast den extra hud som inte hunnit gå tillbaka tycker jag det känns skönt att ha ett tunnt tight linne, gärna modell längre. Praktiskt också om du ska amma offentligt så slipper du visa "glipan" efter att du dragit upp tröjan.

* Lös oversize t-shirt är det plagg jag helst bär över linnet. Gärna i en mörk färg som inte avslöjar "mjölk-skvättar" eller någon liten babyspya allt för mycket...

* Jeans alt. leggings. Kanske låter som ett dåligt tips att försöka komma i smala byxor direkt efter graviditeten men faktum är att det behöver ju faktiskt inte vara den storleken du bar innan. Unna dig sjäv ett par nya fina jeans i RÄTT storlek när du orkar dig ut på en liten shoppingtur, du kommer garanterat känna dig fin snabbare än att "vänta" på att du ska komma i dina gamla. Dessutom lätt att matcha till större överdelar och lager-på-lager looken.

Psst!  Alla är vi olika och likaså är våra kroppar. Om du känner att du vill gå ner dina extra graviditetskilon så är det upp till dig att bestämma och ingen annan men försök att inte pressa dig själv för hårt. Babytiden är kort så försök njuta i nuet och lägg i stället energin på att må bra och mysa med din bebis. Och var stolt över din kropp- den har presterat ett mirakel!

pic; ett bra linne från asos, just nu till 20% rabatt och det finna i flera färger 
Caroline

Bra med tips!

Om du har tid(vilket jag absolut förstår om du inte har) vore det kul om du kunde ge exempel, kanske ett outfit collage eller liknande. Jag har helt tappat bort mig sen jag fick barn. Vet inte hur jag ska klä mig längre, minns inte vilken stil jag har och gillar inte mina gamla kläder.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress