Det närmar sig Lucia och på lillens förskola ska de fira traditionsenligt
och därmed behövs det en dräkt. Jag får tårar i ögonen redan när jag tänker på hur jag kommer pysa av mammastolthet men ännu har jag inte bestämt vad det blir för utstyrsel. Jag antar att tomte, pepparkaksgubbe eller stjärngosse är det som gäller men hade det inte varit hur gulligt som helst med en liten "Rudolf"?

från v; rudolfsetkråsskjorta & pepparkaksdräkt till liten.

I kväll ägnar vi oss annars åt nattning av lillen och snart är vi uppe i rekord på längd. 1h och 36minuter har vi hållit på nu. Min man tror inte det är normalt men jag säger att det tror jag visst, dock är det jobbigt för det. Har ni det som vi i bland? Snälla, jag behöver pepp!

pics, Nelly, Zara, lekmer.se

SophieS

Jadå, här tog den nog i alla fall 60 min innan liten somnade. Jag passade på att träna medans fästis nattade ;)



Vår liten får vara tomte, fick en tomtedräkt av farmor så då får de bli så i år. Dock tycker jag din tanke var super mysig :) Kommer du klä lillebror i någon "dräkt" när ni ska luca på dagis?

Emmy

Vårt rekord med V, 22 mån, är 2.15. Det är bara att kriga på! Tack för en toppen blogg!

Alexandra

Pepparkaksgubben är ju urgullig!

Oh yes, nattningen tar tiiid ibland.. min Wille (som är född 18/9) bestämde sig prompt för att ligga och titta och "prata" till 00.30 igår.. men tack och lov skriker han inte någonting eller är ledsen! Nu har han dock somnat tidigt idag :) Tror nog att alla små barn är svåra att natta ibland, det är bara att kämpa på (och försöka att hålla ögonen öppna själv.. haha)!!

Avenymamma

SVAR: Tack söta ni för era pepp! :) Och ja, jag tänkte dressa lillebror i liten dräkt också mest på skoj, de blir ju så söta de små!

Jenny

Ni är inte ensamma, så har vi de just nu med, fr¨n att ha sovit 12-13 timmar per natt, så får vi kämpa o räkna till tio vid nattning, o de va inge problem förut, o sen är de inte nog med det, en gång vaknar han per natt, o ska komma o sova i vår säng, o där tar de ytterligare en elelr emd otur två timmar tills han somnar, för att sen slå upp sian klarblå kl fem. Har fundera va sjutton de är som r fel, men har insett att de är så vanligt vid denna ålder. men som sagt, man blir helt slut. Kram

Kajsa

Hornen var ju supergulliga!

Johanna

Vår längsta nattning är två timmar, det är lång tid!! Wordfeud är bra då ;-) och läsa bloggar så klart.

Skönt att höra att även andra har samma bekymmer.

Emma

Hej! Nu vet jag ju inte vilka sov rutiner ni hade innan liten kom. Men vi fick precis samma problem när våran två kom då var min "stora" tjej nästan 20 månader. Och före syskonet kom sov hon riktigt bra lade sig själv i egen säng runt 19.45. Men efter att lillasyster kom ville hon inte alls sova hon ville ha lite egentid med mamma och pappa på kvällen. I början var det ju nästan omöjligt men det blev bättre med tiden. Nu fungerar det ganska bra igen. Nu är lillasyster åtta månader. Kämpa på det är jätte jobbigt att bli tvåbarns mamma ibland och det är okey att tycka det! Vi älskar ju di små över allt annat iaf!

Rachel

ja, våran lille kille (som är 2 år 2 månader) är svårnattad nuförtiden också. förra veckan tog det ca 2 timmar innan han somnade och jag hade båda små hemma själv på kvällarna. igår när mannen var hemma själv med båda tog det ungefär lika lång tid innan han somnade. antingen är det väl någon period nu, eller så har han fått svårt att komma till ro själv, eller så är det kanske helt enkelt så att det börjar bli dags att slopa eftermiddagsnapen...

mamsen

Haha! Det var bättre förr, alla mina har somnat som klubbade sälar:) Eller hur? Näe kanske inte,men det andra kommer man liksom inte ihåg sen, så håll ut snart har ni alla glömt för att ni sitter och väntar och är oroliga att dom inte ska komma hem ens.:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress