Som en fortsättning på min guide till att vistas i solen med barn denna sommar
anordnar jag nu en tävling för er där ni kan vinna solskyddskit både till dig som vuxen och till ditt barn (värde 471kr). Det är skönt att ha rätt produkter när man ska vara ute och leka i solen i sommar!

Så här gör du för att vinna:

Lämna en kommentar till detta inlägg där du:
1) Berättar om något kul du/ni planerar att göra i sommar
2) Svarar på frågan: Vilken är den högsta Solskyddsfaktorn som speciellt rekommenderas för barns ömtåliga hud- SPF 5, 25 eller 50?

(Om du inte vet svaret så finns det och massa annan bra info på apoteket.se eller gå in på ditt närmsta apotek)

Tävlingen avslutas Söndagen den 4/5 och vinnaren presenteras kort därefter här på bloggen. Lycka till fina Ni!

Psst! Just nu har Apoteket även ett erbjudande om ”Köp 2 solprodukter få 25% rabatt”- passa på vettja!

Marie

Jag ska till Thassos, Grekland om 2½ vecka och min lilla systerdotter som är 7 månader ska också med, så himla mysigt! Därför vore det perfekt med solskydd! Rekommenderat solskydd är SPF 50!

Sofia

Vi (jag, min fransman och var 2.5 manad gamla bebis) bor i Holland men ska i sommar resa hem till Sverige och tillsammans med min familj resa till Gotland for fira min mammas 60-ars dag! De langtar ihjal sig efter var lille. Inte nog med det utan darifran reser vi direkt till Las Vegas for en roadtrip tillsammans med den franska sidan av var familj. 2 veckors resande avslutas med brollop mellan min mans kusin och hans Mexikanska fru to be i San Diego. Alltihop ska bli sa enormt roligt!



50 later rimligt pa solskydd for barn.



Ha en bra dag!

Mamma Evelina

Jag vill vara med och tävla :) Även jag har tävlingen uppe i min blogg!



I sommar ska jag vara mammaledig. HELA sommaren lång och njuta de sista av föräldraledigheten med min tjej som fyller ett år :) Också hoppas vi att pappa Lars tar lite semester så ska vi hitta på något roligt hela lilla familjen.



Svaret på frågan är: 50 :)

Ann-Charlotte

Vi ska bland annat åka ner till mitt sommarställe i Blekinge, där är det nästan alltid sol. I år är lillan lite större så pool och massor av vattenleksaker är inhandlade. Vet inte vem som kommer nyttja poolen mest? Hon eller jag? :):) Solskyddsfaktor 50 ska man ha på sina små. Ha en bra mors dag! Kram

Caroline



1. Vi håller tummarna för en ljuvlig sommar i Sverige. Massa bad, långa middagar, glass, brunbrända ben, myggbett och jordgubbar på landstället. Åh hoppas, hoppas sommaren är på vår sida...om inte bokar vi en resa till Marbella a.s.a.p så så solskyddsfaktor kommer alltid till pass!



2. SPF 50

Sofia

Hej



Idag avslutas tävlingen, Ta sista chansen nu att vinna ett porträtt, mer info finns på bloggen.

Hoppas verkligen att du vill vara med.

Kram Sofia

Anna

Vi ska till Grekland två veckor samt till sommarstället. Och vad gäller SPF så är det 50 som gäller. Men viktigt att tänka på är ju att även skydda både sig själv samt sitt barn på andra sätt. Så som du tipsat om tidigare.

Anonym

Hej!

Solskyddsfaktor 50 rekommenderas till de små! I sommar ska vi åka till Turkiet tillsammans med vår badtokiga 1,5 åring. Det ska bli fantastiskt kul!



/Emmy

Mamma M

Vi ska åka ner till Stockholm där släkt och vänner bor och mysa i parker, gå på stan (COS och Zara here I come!), dricka take-away latte, sitta på uteserveringar och känna oss härligt urbana igen! Vi har flyttat från Stockholm till Norrland, och längtar tillbaka litegranna. Så kanske vi tar en seglats med segelbåten, lillens (1,5 år) allra första tur till sjöss. Och då behöver han ju solskyddsfaktor 50 så han inte bränner sig förstås.

Cilla

I sommar stannar vi hemma och njuter av Sverige när det är som bäst. Det blir picknickar i trädgården och salta bad mm. Solskyddsfaktor 50 kommer att smörjas in på vår son för att skydda honom.

emilie

Det blir en roadtrip med lilla familjen. BEstämda mål hittills är Kalmar, Öland o Yngsjö.

Det rekommenderade spf är 50

Veronica, Mamma till Leo ♥

I sommar ska vi en vecka till vår stuga i Jämtland och en vecka med fastrar och kusiner till Gotland :) Ska även besöka Kolmården är det tänkt :)



Högsta solskyddsfaktor är spf 50 :)

Carola L

Jag ska jobba hela sommaren... så det blir inte så kul



50 alt 50+



Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/may/solskydd-fran-apoteket-20-tavlingar.html

frida

Det absolut roligaste som händer i sommar är att vi ska hänga i vår nyköpta stuga. Fatta vuxenpoäng med stuga!! Superduperfin röd med vita knutar i finaste Hälsingland. Jag ska såsa omkring där och vara allmänt snygg, alla våra vänner ska komma och hälsa på och vi ska åka på tusen loppisrundor och inreda huset intill perfektion (eller så blir det mygg och regn hela sommaren och alla är arga på varann, men ändå VI HAR EN SOMMARSTUGA!).



På barnen har vi självklart spf50 (plus vettiga kläder och solhattar såklart) och det där kitet vore dunderbra att vinna!

emelie melvins morsa.

Barns känsliga hud förtjänar det starkaste skyddet. SPF50.



Jag ska försöka ta mig ifrån denna turistö. (Gotland) för att ta med min skrutt på något karusell besök. Han älskar karuseller och skrutt förtjänar bara de bästa. Så jag ska försöka få med honom över havet med häftiga båten och åka karuseller då. Givetvis går vi en tur på medeltidsveckan, riddare är ju heller aldrig fel!

Petra

Svar på frågan: 50 är det rekommenderade för barn.



Vår familj har precis förlorat en nära familjemedlem, och för att göra oss själv lite glada ska vi åka ut till köpenhamn och ha en heldag där tillsammans, det ser jag fram emot! :)

Anonym

50 är svaret.



Ska sommarjobba,sola,bada,

Emelie

sommarjobba på ett mysigt café. För pengarna åker jag till USA i höst.



svar: spf 50

hanna andersson

50 är högst och bäst!

och i sommar planerar jag att åka på ett stort scoutläger i två veckor! kommer då vara ute hela tiden och då skulle ju en vinst passa utmärkt ;D

Sandra

1) I sommar ska jag åka till Grekland. Längtar! :D

2) Spf 50

natalia jaber

1. Jag och min familj ska åka till Libanon som ligger i Asien i hela två månader!! Vi ska framför allt träffa våran stora släkt som vi inte träffat på ca. 2 år. Sen ska vi bada i det vackra medelhavet, sola och jätte mycket mer såklart!



2. SPF 50



kram! :)

Anna L

Ska åka till Göteborg och kolla in Gothia cup - vet inte om det är fotbollen eller killarna som lockar mina döttrar=)



Svbaret är 50

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

SPF 50 är mitt svar.



Vi skall försöka åka ner till Vimmerby och gå på Astrid Lindgrens värld och sen har vi en vecka i Turkiet att se fram emot i September.



Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/may/solskydd-46-5.html

jenny

Jag ska åka till Falsterbo hela vecka 27 med ett härligt tjejgäng, det bästa faktiskt. Det vankas hästtävlingar, solning, badning, killar, festande och massa annat somrigt :)

Svaret är 50!

Spacegirl

Tja, jag tänker ta det ganska lugnt. Sola, bada, läsa.

2. SPF 50

© ISABELLA | www.iisabellaeriksson.blogg.se

1) Sola, bada , äta! :D

2)SPF 50! :)

joHannah

I sommar ska vi åka på festival med vår bebis, det ser vi mycket fram mot! Det var där jag och hennes pappa träffades för två år sedan =) Sedan blir det en vecka på Kreta i september.

Svaret på frågan;

spf 50+

Jag har tipsat;

http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-avenymamma.html

Jessie

Svar på frågan: SPF 50+ är vad som rekommenderas för barn.



Jag har en tenta på 33p nu på lördag som ska klaras av innan jag kan kickstarta sommaren. Men efter det börjar jag med att åka till Kolmården med mina älskade syskonbarn, vilket ska bli jättemysigt! Sedan ska jag spendera en vecka i Grekland också för att vila upp mig ordentligt innan nästa termin drar igång. :P

Linda

Svar: 50.

Jag ska utomlands och utforska det stora landet Kina. Det ska bli jätteroligt att leva i ett så intressant land med så mycket man kan göra. Det lär bli jättejätte varmt och då kan solkräm behövas;)

Hannele - mamma till 2 prinsar

I sommar så kanske vi ska åka till någe ställe och tillbringa en vecka där..blir kanske skara sommarland eller leksandssommar land eller furuvik :) Någe som passar våra barn :)



50 har jag för mig att det är ok då :)

Carro

1. Ska hyra stuga i Tällberg eller Leksand, Dalarna.

Där ska jag bara lata mig=)

2. SPF 50

isabellesmamma

jag deltar gärna.



1. vi har inte planerat något alls i sommar då jag är tillbaka på jobbet efter föräldraledighet. men midsommar hos svärföräldrarna ser jag framm emot!



2. spf 50 rekomenderas till barn

Sandra

Svaret är 50.



I sommar har jag inga planer alls förutom att jag firar min student inkommande helg. Det är så långt jag planerar just nu, hehe =)

Emmafortuna

Svar: spf 50



I sommar kommer jag att kapitulera för sambons ihärdiga tjat och följa med på husvagnssemester. Från äventyrlig backpacker till förnuftig småbarnsmamma :)

Det kommer faktiskt att bli jätteskönt att låna svärföräldrarnas flotta husvagn och göra som snigeln, ha hemmet med oss!



Mvh Emma

vicktoria

Svar: 50!



Vi planerar en resa till Turkiet, Drf är solkräm utmärkt att ha med! :)

Cilla

1) Det blir ett dop i Tyskland och ett i Italien. Resten av sommarledigheten planeras att spenderas i Sverige med familj, vänner och framförallt vårt lilla pyre som beräknas komma till världen om 2,5 vecka!

2) Rekommenderat solskydd för barn är SPF 50!

Cattis ♥ mamma till Adrian och lillbebisen i magen

jag är med! i sommar så ska vi mest hålla oss nära hemtrakterna eftersom vi ska få en bebis i augusti! därför har vi planerat en lite tidigare sommaresa, så vi åker till aten i grekland den 2-6 juni tillsammans med våran son och min sambos familj :)



svar: SPF 50

EbbA

Vår familj ska faktiskt skaffa hund så vi ska vara hemma hela sommaren. Vi har redan kommit på ett namn och kenneln som vi har kontaktat känns superbra! Nu ska vi åka och hälsa på hunden om 3 dagar och den flyttar hem till oss om 16 dagar. I förrgår var vi och handlade lite saker och jag visste verkligen inte att det fanns så många olika sorters vattenskålar!



Svaret är 50.



Kram

Sofia

För oss blir det att åka på en traktorutställning och på zoo. Våran snart tvååriga kille är helt traktor och djurtokig, så vad gör man inte för di små :)



SPF 50

nettan

Svar:spf 50



Har inget speciellt inplanerat men jag hoppas på massa sol, bad och naturpromenader. Ibland är det bara skönt att bara vara och göra ingenting.:)

Elin Jonsson

Hej hej klart att man är med och tävlar!



Svar: 50.

Vi ska spendera alla våra lata soliga sommardagar på stranden och till furuvik! =)



håller tummarna



KRAM

Anneli

Svar: 50.

Jag planerar att åka ner till min syster och hennes familj när de är i sin stuga. Bada, sola, grilla (obs mat, inte huden haha), mysa, sova, njuta...

Mia

Ska umgås mycket med vänner o familj, får besök av makens släkt från England. Vara vid vår campingplats där vi i år fått fast plats, står stilla där i sommar. Sen blir det avslutningsvis en resa till Thassos/Grekland med min bror och hans två barn, 2 veckor med familjemys i massor alltså.



Svar: sf50

Sara S

Vi håller precis på att köpa en liten stuga norr om Varberg, nu längtar jag bara tills vi får nycklarna i vår hand och kan åka ner och låta lillan springa fritt i trädgården och njuta av salta bad, bort från stan. blir nog mycket fix och pill och en och annan grill.



50 är det som gäller.

Malin

Jag ska mest jobba men är ledig ett par veckor iaf. Vi ska då bland annat åka till Öland där vi hyrt en stuga tillsammans med några kompisar och deras barn.



SPF 50 låter väl mest rimligt

Sofie L

1. Jag är Turkiet-boende och längtar tills juli dà min familj ska komma och hälsa pà. Det kommer bli mycket utflykter, bad och annat kul



2. Spf 50



MVH

Sofie

J o H a N N a - design tävling på bloggen

jag och min sambo ska åka och träffa hans mamma i italien och sen vidare till landet där jag bodde i 3 år :) nämligen schewiz :) så solskydd behövs verkligen..



mitt svar är: SPF 50. små barn behövs skyddas extra mkt :)

Hanna

Hej!



Jag är gärna med och tävlar. Förbrukar massor med solskydd men aldrig provat Apolivas förut.



1. I sommar firar vi 5-årig bröllopsdag. Vi tänkte bjuda in vännerna på en repris av vårt bröllop, med grillfest i trädgården. Nu är det något fler barn bland vännerna också, jättekul!

2. SPF 50



Må gott!

Pappan Anders

1. Camping och mycket bad :-)

2. Spf 50

Ha De!

hani

50!



Hänga mycket med kompisar.

Sandra - mamma till Molly

Hej, jag är gärna med och tävlar!



1. I sommar tänker vi åka och besöka någon djurpark och sedan bara njuta av ledigheten tillsammans. Förra sommaren gick åt att mata/byta blöja och sova eftersom dottern var så liten. Nu har hon fyllt 1 år och det är full fart.



2. Spf 50



+ bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/june/solkram-46-1.html



/Sandra

Sandra

1. vi ska faktiskt åka till Turkiet i morgon! Min far fyller 50 år och vi ska överraska honom med en resa. Han har inte den blekaste aning om att vi ska åka heller. Han tror att vi ska ta en tripp till Tyskland och köpa öl, istället ska vi till Köpenhamns flygplats och sätta oss på ett plan. Pappa har aldrig flygit heller så vi får se hur rädd han blir när vi plötsligt hamnar på Kastrup!



2. svar 50.



länkat:

http://letmein.bloggsida.se/tavlingar/tavlingar-3

Jeanette

åka till stranden och bada!



Svar: spf 50

Nina

I sommar så har vi och några vänner bokat övernattning på furuvik. Vi har barn i samma åldrar och tänkte gå två hela dagar där. Dem har ju världens bästa vattenland för små barn med. Djur. Bara att vara ute i två dar och förhoppningsvis njuta av värme och gott sällskap. Blir mkt att smörja in =)



svar på din fråga: Solskyddsfaktor 50!!



tipsat folk via mail!



kram Nina

Fia

1. I sommar ska jag dels åka till Grekland och Island, dels jobba häcken av mig och renovera ett hus och sist men inte minst ska jag ta det toklugnt.

2. SPF 50

evamar

Planerna för sommaren är att inte ha så många planer utan att göra det som känns rätt och ta vara på dagarna. Sen i höst blir det en resa!



50!

lenamar

1.I sommar ska jag på 5 olika festivaler , alla där diverse favoritband spelar, så min sommar går i musikens tecken :)



2.50

mathilda

spf 50

vi ska fira min mamma som fyller 60år

Micke

50spf



Jag ska hoppa fallskärm om en månad! GALET KUL!(bränner man sig lättare 3000m upp i luften? xD)

TT

Planerar att bara ta det lugnt och njuta :). Kanske en resa till kroatien också. Sj då

50 e svaret

Sanna

Den här sommaren har vi inte planerat in så mycket, eftersom jag har beslutat för att försöka spara in på pengarna så mycket som möjligt i och med att min dotter och jag flyttar hemifrån i början av september. Därför blir det lite billigare resor i form av turer ner till sjön här hemma och en tripp till Gröna Lund.



SVAR: spf 50.



Kram Sanna

E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen

Svar: spf 50? Jag själv använder alltid hög spf på min dotter.



Eftersom vi inte har så många semester dagar i år kommer vi att försöka ta vara på alla fina dagar vi får, Djurparken, parker, bad och strand. m.m.

Nikita

vi ska till Turkiet i sommar, om två veckor , vilket vi ser framemot!!



Svaret är 50!



Sandra Larsson

Spf 50



Jag ska bara njuta av att vara ledig och ta dagen som den kommer.

Nanna

Svar: 50



En resa med familjen :)

FridaForm

Vi har köpt ett hus med värsta renoveringsbehov. Det är ett fantastiskt solit och ljust hus och vi ska renovera hela sommaren. Det låter kanske inte så kul med det ska bli SÅ KUL att se hur fint det kommer att bli.



50.

chanette med söner

svar: 50 för jag var för nån vecka sen på apoteket...



vi ska på tosselilla sommarland och leka av bara den.. ja jag oxå fast jag e 30 år. ha ha kanske inte konstigt mina söner kallar mig EN ROLIG TRAMS MAMMA.. ha ha..då hade det verkligen behövts sol kräm

Ingrid - med bebis i magen

Imorgon börjar min mammaledighet, och väldigt snart kommer vårt första barn! Så den här sommaren ska tillbringas med bebis och att vara föräldrar :)



Man rekommenderar solskyddsfaktor 50 till de små älsklingarna!



Kram, Ingrid

Sofi

I sommar ska jag åka på språkresa, ska bli fantastiskt att få träffa så mycket nya människor från alla världens håll och kanter!



Barn bör ha solskyddsfaktor 50!

Sofia

Jag är jättegärna med och tävlar. Planerna i sommar är att jobba lite. Jag har fått mitt drömsommarjobb så jag längtar otroligt mycket! ( jag ska jobba på BB-avdelningen) Men eftersom jag inte jobbar hela sommaren ska jag nog hinna med lite sol, och då kan dessa produkter vara bra. Svaret är SPF 50 :)

Susanne

Kommer att njuta av oplanerade dagar där jag gör det jag känner för.



Svar: 50

Helena

jag hoppas det blir många kvällar med god mat och vänner!



spf 50

lollo

50



Jag ska sola jättemycket och bli brun och smörja in mig som jag missade göra förra sommarn så jag blev röd hehe...

Karin

faktor 50!



En fjällvandring ska jag nog hinna med även om jag ska jobba mycket i sommar!

tessan

svar: 50.

Vi har planerat en kryssning till åland nästa månad, blir nog ett besök till kolmården oxå

susanne

Vi ska åka till Sthlm och sola och bada och njuta av att vara lediga tillsammans..



Svar på fråga: SPF 50.

Malin Penelope

Vi ska iväg till New York i mitten av Juli. Sen blir det London i Augusti och falsterbo v 27. Där nere i skåne brukar ju solen ta så otroligt mycket, så vore inte helt fel att få med sig lite extra solskyddsfaktor ner dit.



50!

Jenny E

Vi ska flytta från hyreslägenhet till bostadsrättsradhus i sommar - kul och efterlängtat, men mycket jobb! Tiden för sol och bad kommer att bli mindre än vanligt, så solskydd blir viktigt när vi väl hinner vara ute eftersom vi kommer att vara blekfisar hela gänget! Speciellt jag och fyraåringen är känsliga för sol och min mamma avled av hudcancer, så jag är av förklariga skäl extra försiktig med solen... Men vi kommer att ha mindre penga i år än vanligt, så gratis solskydd vore perfekt!



Svaret på frågan: Solskyddsfaktor 50 är lämpligast för barn.

Sara

1. Jag ska jobba 5 veckor i rad ungefär 5 dagar i veckan så jag har inte hunnit planera något, men innan jag börjar vill jag kanske åka till Danmark med mina kompisar, eller något liknande. Satt faktiskt och började titta runt lite igår, blir så sugen på att hitta på något kul :)



2. spf 50! :)



PS: Jag antar att du menar att tävlingen avslutas söndagen den 5/6 och inte den 4/5? :) Bara en liten notis, haha

Kristin

1: jag ska jobba i en månad sen ska jag åka ut till kusten några gånger, plugga körkortsteori och BADA massvis!!



2. spf50

isabell

I sommar planerar jag och mina vänner att åka till min familjs sommarstuga och sola och bada ensamma :)



Svar: 50! :)

Ruma

I sommar har jag faktiskt inte planerat mycket annat än att ligga i solen och bli riktigt brun, så det skulle ju vara riktigt bra ifall jag vann! :) Sen ska jag såklart träffa mina vänner och ha kul, leta lägenhet och förhoppningsvis flytta hemifrån!



SPF 50+ rekommenderas för barn!

Marigona

1. Jag ska åka på roadtrip med mina kompisar genom Europa i en månad, vi ska sola, bada och festa! Sen är jag tillbaks i Sverige och ska till en stor festival med syskonen och strax innan sommaren tar slut flyttar jag till USA för och plugga =)



2: Svar: spf 50

Ella

1.Jag ska till Grekland med min stora kärlek! Vi har haft jättesvårt att bestämma oss vart vi ska åka i Grekland men det blir kärlekens ö Santorni i början av Juli och vi längtar redan dit! Ett hett tips är att åka dit med din kärlek! Jag lovar att ni kommer bli kära på nytt! Så sägs det och så är det :) Ha en underbar sommar!

2. Rätt svar: spf 50



cassandra

1: Svaret är 50.

2: Jag planerar att åka till London tillsammans med min mamma, låtsas pappa och min lillebror.

Siri

Svar: spf 50

Mitt bästa solminne är nog Falsterbo 2010. En vit sandstrand, en svalkande bris och såklart en gassande, värmande, underbar sol som skjutsar upp termometern till 30 grader. Höjdpunkten var ju hemma i lägenheten då upptäcker att jag bränt mig på rumpan, inte axlarna utan rumpan. Den dagen bjöd på en härlig dag vid stranden under semestern men också ett gott skratt!

A.Bakken

1. Ska till Cypern med min underbara familj och njuta av sol, bad och kritvita stränder. En och annan paraplydrink lär slinka ner liksom läckra grillspett och fantastisk hotellfrukost!



2. spf 50

Ma

I sommar kommer jag vara i min sommarstuga i Roslagen samt eventuellt göra någon Östersjökryssning, om jag skulle få tag i någon billig resa...

Andrea

1. Jag ska åka till USA med mina familj och några kompisar :P

Sen kanske det blir Paris också



2. 50+ för barn

Andrea

Jag ska ta vara på varje dag med min älskade son, till hösten börjar han nämligen dagis och mitt hjärta värker lite, jag har redan separationsångest. Den här sommaren kommer ändå bli den bästa nånsin när jag får spendera den med honom och min fina man. Vi har inget direkt inplanerat faktiskt vilket känns ganska skönt, vi tar dagen lite som den kommer, men i juli ska vi i alla fall bege oss 120 mil norr till lillens mormor och morfar :)



Svaret på frågan är SPF 50.

Cathrine

SPF 50



Jag och min familj ska för första året på läääänge inte fara iväg till annat land.

Vi ska stanna hemma i Sverige och njuta av att åka omkring här och se vad vårt fina land har att erbjuda. Vi tänkte åka till Göteborg, Småland, Boden, Dalarna och Ystad!!!

Moa ;3

1. Jag och min familj och några kompisar ska åka på en liten trip runt i Indonesien. Vi kommer åka till Singapore och sen vidare och vidare till 6 andra läder/städer jag knappt kan namnen på ! :o Riktigt kul, därför skulle det vara bra att vinna. För en hel del massa sol och bad kommer det ju bli ! :D

2. 50

Sommartjejen

Solskydd 50 ska man ha på sina små.



Vi ska åka till djurparken och titta på alla djur för vår son älskar alla former av djur!

Chleo

Hej! :)



Jag ska göra en massa kul i sommar! Men det hetaste (hehe) är nog Turkiet i två veckor som jag ska vara i med familjen, det ska bli riktigt skoj! Har aldrig vart där och det ska ju vara så fint där och allt.



Svar: Barn under ett år ska inte vara i solen alls eftersom de har så pass ömtålig hud. Men annars är den högsta rekommenderade spf för barn 50+.

Emvick

Hej!

Här ät mitt svar:



Det rekommenderade solskyddsfaktorn är 50+,vissa kallar det 50...



Mitt bästa minne var nog när jag pappa och min lillasyster åkte iväg till grekland på vårt 5stjärniga hotell. Varje dag ville jag gå ner till stranden eftersom det var så underbart där. Jag älskade att känna sanden mellan tårna. En vacker dag så bestämmer sig pappa att bada i havsvattnet. Vi går då förbi en stor gring där en massa vakter står för att övervaka området med en skylt på som vi inte ser... Ett stort misstag då det stor att det fanns blåsfiskar. Pappa går inte på de ställerna där sandsäckar finns för att undvika dessa skador och går rakt på en blåspisk, det slutade med att vi betalade 100 euro, sjuksköterskan krävde så mycket pengar för att ta ut dem, vilket är superdyrt enligt mig...Det tog nästan bara 10 minuter... Men jag och min lillasyter skrattade ihkjäl oss, det var bara för kul för att vara sant. Det tyckte till och med pappa haha. Det var så kul och jag glömmer det aldrig.



MOTIVERING:



Jag och min syster har efter en lång tids fundering tänkt ifall vi ska åka till kina eller inte. Svaret har efter en lång tid blivit ja. Vår fantastiska familj, jag har aldrig någonsin kunnat önska mig en bättre familj; jag, mamma, pappa och min kära lillasyster. Vi finns alltid där för varandra och hjälps åt.

Mina föräldrar arbetar väldigt mycket vilket jag tycker är väldigt jobbigt, då vi inte får spendera/umgås lika mycket som vi borde och som jag skulle vilja. Detta tycker jag är väldigt tråkigt, eftersom mina föräldrar jobbar väldigt. Väldigt mycket så har de såå mycket att göra så att jobbet har i detta fall kommit före. Eftersom jag och min syster, vi är 14,13år gamla har tjatat ihjäl oss över att få åka till Kina just för att träffa mormor och morfar och hela släkten så jag hade tänkt att jag eller att vi skulle ge mamma och pappa en liten present för vi kommer aldrig någonsin kunna tacka dem tillräckligt, de är sååååå fantastiska!

Ha det underbart!

Mvh Emvick

Emvick

Oj, jag vet inte om jag skrev kontaktsuppgifterna, här kommer dem.



Mvh

Madelene

Apoteket rekommenderar spf 50.



Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i sommar. Men det tycker jag är lite spännande och skönt. Jag har tyvärr inte fått något fast sommarjobb men kommer få lite småjobb. Jag deppar inte ihop för det! Jag vänder istället på det hela och tänker uppleva massa saker i sommar som gå på museum, åka hem mycket till familjen, bada, hälsa på gamla vänner. Man gör livet till vad det är. :)

Malin Karlsson

Hej hej vad intressant dina inlägg verkar vara. kommer med all säkerhet läsa dina poster igen. :p Ha en rolig vardag :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress