2 februari 2011

SAD HAPPENING



I går smulades mitt favoritkors bokstavligen sönder. Förstår inte riktigt vad som hände men plötsligt var det av i tusen bitar och nu är jag på jakt efter ett nytt. Det jag gillade med detta var dock att jag en gång fyndade det på en loppis och att det liksom hade en viss historia. Längtar tills i sommar och alla drive-ins längs vägarna runt hometown, det är där man verkligen kan fynda.

Har ni annars tips på några "inte-så-hypade-och-där-med-överprisade" Vintagebutiker i Göteborgsområdet? På 2nd Hands ska man kunna fynda. Punkt.

mitt sörjda halsband

Ann-Charlotte

Det finns en butik vid redbergsplatsen, har aldrig vart där men brukar gå förbi och spana in. Kanske är mest för tanter men det kan ju vara värt att spana in. Kan tipsa om två second hand butiker till när jag ändå skriver. 1. Vid Sankt pauligatan (mitt emot paddingtons) ligger ungdomshjälpen second hand, här kan man verkligen fynda. Allt från kläder, leksaker och gamla lampor. 2. KFUM öppnar en butik på torget i kallebäck den femte mars. Hoppas du hittar ett nytt fint halsband!

Emmie

åhh, vad fint det var.. Jag hittar aldrig några bra loppisar med fina saker :(

aagnes

Vill du ha bloggsvar ?

kolla isf in på min blogg då :D

Lena

På Pingstkyrkans 2hand i Kungälv kan man verkligen fynda. Sist jag var där köpte jag ett jättefint halsband för 30 kr. Och andra bra grejer. :-) Öppet på lördgar mellan 10-13.

Den kan jag verkligen rekomendera.

Kram på dig.

Christine

Åh jag älskar sådana pittoreska loppisar man kan hitta utanför stan/på landet! Så himla mysigt som dagsutflykt. Samtidigt som man verkligen kan fynda fina grejer :)

vintageRetroPrinsessa

Hoppas att du hittar ett nytt fint att ersätta det med :)



ha fina fredagen :)

lady thirty

vad trist...

J

Jag har sparat den här länken som bokmärke- kanske någon av dem fungerar: http://www.monthly.se/nucleus/index.php?itemid=630

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress