Att jag älskar lillens röda toppluva vet ni nog redan så nu är jag lite sugen på denna. Såg att Asos har 30% i kväll just på perfekta julklappar som denna, blir nog ett klick. Vi planerar annars att bara ge lillen en lite större present eftersom det troligtvis kommer ligga mycket klappar under granen ändå för barnen men det är svårt att låta bli. Hur gör ni?

beanie, Asos
andrea

Vår lillfis är bara 16 månader i jul, så även om han är väl medveten om vad ett paket är så förstår han inte det här med julafton och julklappar, vi har valt att köpa få och större saker, jag vet att han kommer bli mer än bortskämd ändå, men visst är det svårt att låta bli att köpa när man hittar något, särskilt när man hittar saker var och varannan dag! :p

Sara S

Vi har inte planerat att köpa nåt till vår 3 1/2 åring. Men hittar jag nåt till henne snart kanske det blir en julklapp ändå. Annars tänker vi lite som du, vi vet att det kommer paket från andra i familjen och jag tycker det räcker med 2 st i hennes ålder (oavsett storlek). Efter 2 paket vet jag att hon kommer tappa fokus lite. Vill lära henne att verkligen uppskatta när hon väl får något och tycker det är viktigt med att överväga alla sina köp då konsumtionshetsen är helt galen. Detaljhandel förväntas sälja för 60-70 miljarder i Sverige denna jul (nog med propaganda från mig, men det är värt en extra tanke på hur vi och andra lever).

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress