Som ni vet gillar jag barndesign som är lite unisex utan att för den skull vara helt könsneutral. Jag tycker att barn skå få ha klänning om de vill likväl som de får gå i baggy leggings. En barnklädesmärke jag gillar är Popupstore, hur fint? Det hjälper ju absolut till att färgskalan är just en gråskala helt i min smak.

Psst! Just när jag skrivit det här inlägget så inser jag att jag faktiskt gett mig in i denna hets på att hela tiden ta ett statement när det kommer till barnkläder. För visst är det så att hur vi än väljer att klä våra barn i dag så granskas det och så tvingas vi stå till svars för våra val som om det vore rena rama livsbeslutet? Det irriterar mig samtidigt som jag tydligen inte är bättre själv. Från och med tycker jag att vi vågar avdramatisera barnklädesval, är ni med mig? I dag biltröja, i morgon prinsessdräkt= UTAN förklaring till folket!

grey scala från Popupstore.com
Ida

Äntligen någon med lite sunda tankar kring barn och kläder!

andrea

Jättebra inlägg! Jag tänker lite som såhär, barn är barn, låt dem ha på sig vad de vill.. och fram tills de är tillräckligt stora för att vilja bestämma själv så är det föräldrarna som klär och då brukar det ju oftast bli sånt som föräldrarna tycker är fint, oavsett om det är en klänning eller baggy byxor. Jag tycker att vissa lägger för stor vikt vid det här med kläder, alltså att pojkar mer eller mindre SKA ha klänning och tjejer ska ha bilar, blått och svart. I stället för att fokusera på sånt som är viktigt på riktigt, dvs hur man behandlar barnet. Det viktigaste är väl ändå att barnet växer upp och känner sig tryggt i sig själv och vet sitt värde. I alla fall i mina ögon :)



Förövrigt älskar jag Popupshop, tycker att dom har massa fint! Senast de hade 30% på Oiidesign.se kunde jag inte hålla fingrarna i styr, ett par baggy leggings till lillkillen blev det bland annat och jädrar vad dom ser sköna ut! Skulle vilja ha ett par själv! :)

Gaymasen

Bra text. Och älskar kläderna uppe till höger. Riktigt snyggt. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress