Hej mina fina. I helgen insåg jag att vi ska ha barn om ungefär tre veckor (!), kan tyckas vara på tiden eller vad tror ni? Blev en aningen uppjagad och insåg att jag behöver boa lite för att känna mig redo. I dag har alltså uppdraget varit att fixa ordning den kommandes rum lite...

Ni har tidigare frågat lite om vad vi köpt och så till den nya bäbisen och faktum är att det inte är så mycket. Jag minns sedan lillen att det är mest lite mysiga tvådelade set och pyjamaser i minsta storleken som behövs sådär i början, något annat vill man inte pressa på den ömtåliga lilla/lille. Då såsom nu går färgskalan i grått/vitt/beige, passar fint både till tjej och kille (även om vi vet vad det blir) och de är skönt när alla delar passar ihop =färgmatchning är inget man vill lägga tid på i början ju!

kläder och Elefant från HM Baby & Lindex, Lakan Lexington Baby & IKEA spjälskydd
nea

Jag ska också ha om knappa 3 veckor och jag fick panik redan i juni och köpte ALLT, men så är det ju första barnet för mig också :-)

andrea

Randiga bodyn med tillhörande mössor och byxor köpte jag som första plagg innan vår son föddes, jag har inte velat slänga det, så det ligger nerpackat i en liten låda i garderoben tillsammans med några andra plagg som gör mig extra sentimental. Nu är det bara lite drygt 1 år sedan våran lille kille föddes och när jag läste det här inlägget kom allting tillbaka. Jag minns hur roligt det var att boa och framför allt minns jag exakt hur han luktade när han låg där på mitt bröst i just dom där kläderna. Åh, min lilla lilla kille, tiden har gått så fort. Jag blir nästan lite lipig när jag tänker på det. Han är den finaste som finns och trots att tiden gått så fort så känns det som att han har varit med oss för alltid, ja, du vet väl själv hur det känns :) Jag önskar er iaf all lycka med allt som komma skall! Jag längtar redan tills det (förhoppningsvis!) blir dags för oss igen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress