21 september 2010

NEW IN

MODE


I går var inte vädret särskilt kul men vad gjorde det. Lillen som fått sina första överdragsbyxor kände sig tuff nog att trotsa regnet och inte mig emot. Jag fastnade för dessa från Lindex eftersom de är vattenavvisande samt att de har förstärkningar både i rumpan och på knäna. Perfekt när gungan är kall och sanden lite blöt!

Ps. Ett plus för att de börjar dyka upp svarta barnkläder i butikerna i höst för oss som inte faller pladask för det färgglada!

Ps2. Glöm inte att dyrast inte alltid är mycket bättre än de andra. Kedjor som Lindex, HM & Kapp Ahl har i dag alla sin egen kollektion av funktionella barnkläder som byxorna ovan men till lägre pris än tex Polarn & Pyret.

pic; Lindex
JOHANNA

Jag kan tipsa om att även Stadium har väldigt fina outdoor kläder! Mycket färg men ändå inte barnsligt. Värt att kolla in! :)

Malin - Väsbymamma

Tack för tipset, ska ta och kolla in dem! Lika bra att vara ute i tid för sen är de slut överallt =)

Jenny

Fast i just det här fallet ÄR Polarn O. Pyret bättre, t o m MYCKET bättre. Jag har provat båda märkena och det går inte ens att jämföra. Och jag tycker inte det bara för att jag faktiskt jobbar på PO.P, hihi! ;-)

Jag har två barn och har testat mig fram till det som är bäst. Ett plagg från tex Polarn O. Pyret kan du tvätta om och om igen utan att det knappt syns (jättebra om man vill att barnen ska ärva av varann tex). På Lindex däremot ser faktiskt de flesta plagg urtvättade ut efter bara ett par tvättar. Är barnen små och inte sliter på plaggen så fort så är det kanske skitsamma, men det är verkligen värt att lägga en slant extra när de är lite äldre... tycker jag i alla fall! :-)



Avenymamma

SVAR: Nja, kan säkert vara så i vissa fall men enligt min erfarenhet så sitter det kvar sedan gammalt denna hets på mammor & pappor att de MÅSTE köpa dyra funktionsplagg (jag syftar alltså på dessa och inte t-shirts och dylikt), i dag så har utvecklingen hos kedjorna kommit längre än så. Det är möjligt att kvalitén är något bättre hos tex Polarn men så mynnar det ofta ut i att alla barn i lekparken ser likadana ut (färgglatt & randigt) vilket en "modenörd" som jag tycker är otroligt tråkigt och typiskt svenskt =)

Men så är vi ju olika vi mammor och det är väl bra det ;)

Mia

Jättekul med tips på fina barnkläder! Det känns som att det antingen finns färgglada kläder med tecknade figurer på hos kedjorna, eller superdyra designergrejer. Önskar kedjorna kunde göra lite fler enfärgade enkla barnplagg. Men det är väl bara att fortsätta jaga runt för att hitta de få som finns.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress