..okej, rubriken kanske överdriver lite
men jag tänkte berätta, och därmed ge er tips på, hur jag brukar tänka för att trivas och känna mig fin i mig själv när det gäller ytan. För visst är det så att yta är självklart inte är allt men är man intresserad av kläder och mode så vill man vara till freds med även den biten.

Som alla vet är våra kroppar olika och som jag nämnde i går så gillar jag inte att kategorisera de olika formerna. Hur än ens kropp ser ut så tror jag de flesta har dagar man gillar den och dagar man gärna skulle vilja byta ut ett och ett annat ben eller magen sin. Mitt råd till er dessa tillfällen är i stället följande:
  • Fokusera på en del av din kropp du gillar och börja med att hitta kläder som framhäver just det området. Är du tillfreds med dina ben? Bär kjol eller tighta byxor. Har du hyfsade armar? Dölj dom inte i bylsiga tröjor utan gå för bövelen all in på linnen.
  • Stirra dig inte blind på att alla gemensamma nämnare du inte har med modellerna i modereportagen. Slöseri med tid som du kan ägna åt något mycket roligare!
  • Gå INTE på färganalys det kommer endast resultera i att du springer runt med färgkort för resten av ditt liv och saknar dina svarta plagg (har aldrig hört någon som "passat" i svart enligt denna teori). Köp i stället de nyanser du trivs i och får dig att le- finns inget finare.
  • För att undvika att hamna i känslan jag-har-inget-att-ta-på-mig var och varannan morgon: Shoppa smart (här, här & här får du hjälp på traven).
  • Ta hjälp! I bland kan det vara väldigt bra att ta hjälp av någon du litar på och som är ärlig när det kommer till shopping. Det är lät att köra fast i "falska sanningar" typ: Det finns inga jeans som passar mig eller Leggings är inte min stil och då kan det vara bra att få hjälp att våga bryta dessa tankar. Tillsammans kan ni åstakomma självkänsla!
Lycka till nu och fråga gärna om ni vill hjälp med något ni funderar över när det kommer till mode, jag svarar på allt jag bara hinner med!
Pyttianna

Tack så himla mkt för detta inlägg det är bra att någon "talar om" för en hur man borde tänka emellanåt. Jag önskade ju ett inlägg om tips till olika kroppstyper men detta var tusen gånger bättre <3 Man låser sig så lätt i sitt tänkande och många gånger har jag lite dåligt självförtroende vad det kommer till kläder och speciellt efter att nyss ha genomgått en graviditet och förlossning!



Du gör ett kanon jobb!



Kram

Aggie

Super bra tips! Jag är super intresserad av hur nu byggde garderoben. Beskrivning och pics. tack snälla :-)



Kramar!

Sussi

Jag säger tummen upp för detta blogginlägg!

Helena

Förlåt för sent svar men åh vad roligt att du gillade kollaget!

Frikadellen

MYCKET bra skrivet Jennifer. Jag tror förifanken att detta blir utskrivet och uppspikat på kylskåpet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress