22 september 2010

DAGENS

OUTFITS







Okej, dagen har varit spännande och även om jag inte kan dela med mig av allt med er så kan jag i alla fall berätta att jag fått en ny tjänst. Som Inköpare. Mitt mål med den utbildningen jag gått och all tid jag ägnar åt att tänka mode så nu är det bara att köra. Jag börjar i November (!) så önska mig lycka till!

Ps. Tips mottages gärna från er mammor som lämnar era barn och går till jobbet, hur gör man för att dämpa separationsångesten? Inte hos barnet alltså (han klarar sig säkerligen utan mig så väl om händertagen han kommer bli) utan hos en själv?

jacka + T-shirt Weekday, Boots Acne, Jeans Patrizia Pepe, sjal Vintageonline.se
Kristina

Får man fråga vilken utbildning du har gått? Är det inköpare på ett modeföretag?



Tack för hjälp!

J

Jag var på konferens (12 timmar arbetsdag) 13 dagar efter att min dotter föddes och började jobba halvtid på hennes enmånadsdag. Det går alldeles strålande, känner ingen större separationsångest nu (och då har jag bara jobbat på riktigt en vecka). Första ggn (på konferensen) var jobbig men när jag väl var utanför dörren blev det avsevärt mkt lättare :). Så- man går bara till jobbet helt enkelt ;).

Malin - Väsbymamma

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!



Mitt tips är att tänka på hur kul de är för han/hon att få vara med sin pappa och hur glad han/hon kommer bli när jag kommer hem =)



Lycka till nu!! Kramar

Hemmakatten

Grattis till nya jobbet!

Med tanke på vilken cool stil du har och vilka snygga grejer du visar på bloggen känns det som om du kommer att klara jobbet med glans.



Jag följer dina & spiderchicks blog awards-äventyr på era respektive bloggar. Och röstar så klart på Spiderchick! Go Girls! :)

Avenymamma

SVAR: Tack för era fina tips, det här ska nog gå bra! Jag har gått en KY-utbildning som heter PROTEKO Textil & Konfektion, finns i Borås och rekommenderas verkligen! Och ja, det är ett på ett modeföretag jag har jobbat innan mammaledigheten och nu kommer fortsätta på som Inköpare. Ska bli väldigt kul!

Cornelia

Vad roligt! Grattis och lycka till! :D

Mia

Grattis!



Jag är också lite nervös inför hur det blir att gå till jobbet nu när man varit mammaledig länge. Huva. Men det är nog mycket jobbigare för mig än för lillen, han är en soft filur, med en alldeles för ängslig mamma;)Det kommer att gå bra, det är jag säker på!

Emma

Hej! Jag fullkomligt älskar dina jeans!! Vart har du köpt dem? Tack för en mkt bra blogg!!

Johanna

Grattis till nya jobbet!!

Malin i Göteborg

STORT grattis! Lycka till!

Lycka till!!

Jag har precis börjat jobba igen efter att ha varit hemma själv med min tjej i drygt 1 år. (hon började på dagis nu i höst och är född i juni förra året)

Jag förstod inte hur jag skulle klara mig utan henne så många timmar varje dag!?!?! och paniken kom sakta krypande ;)

Första dagen (kanske andra också) ;) är lite tung när man ska lämna. Men jag tycker att man (eller jag ska jag säga, för jag ska inte prata för alla) uppskattar tiden tillsammans så mycket mer när man inte är tillsammans 24/7!!

Så även om man saknar, vilket man kommer göra, så uppskattar man "vuxentiden" man får på jobbet men man värdesätter verkligen den tid man får tillsammans med sin lilla så mycket mer!!



Ska han gå på dagis eller ska din man vara hemma?



Lycka till!! Både med sonen och nya jobbet :)

/F

Sofia

Ett stort grattis till jobbet!!!



Dåligt samvete är ett ständigt problem för oss mammor. Dåligt samvete för att man inte hinner på jobbet. Dåligt samvete för att vi inte hinner med våra små barn.



Men vet du. Våra barn mår bra när vi mår bra, du har fått ett jobb som du drömt om, då blir du en gladare mamma!



Om jag förstått saken rätt ska inte din lille prins börja på dagis ännu utan vara hemma med sin pappa. Och bättre än så kan man inte ha det!



Så kör hårt på jobbet! Jag älskar mitt jobb & det gör mig till en gladare mamma. Och glöm inte att du ska vara stolt över dig själv.



Även om jantelagen inte tillåter det fullt ut så ska du vara stolt över dig själv. Jag jobbar mer än heltid men trots detta så känner jag mig även att jag är en mamma på heltid.



Mammarollen har dessutom fått mig effektivare, mer driven mm.



Som sagt. Glad mamma som gör det hon vill kommer innebär en glad liten pojke.



Jobba är dessutom semester om man jämför med att vara hemma med ett barn...



Lycka till!



Kram S

Marielle

Stort grattis till nya jobbet :D:D

Stina

Grattis till nya tjänsten! Så kul när man når sina mål. Ang mammaångesten finns den kvar lite i hjärtat mest hela tiden men den tar inte överhanden. Första tiden är urjobbig (för dig) men ju längre tiden går desto mer märker du hur mycket ditt barn trivs med pappa/på förskolan o hur härligt det är att se barnet upptäcka nya saker. Vips är allt det där vardag o hålet i hjärtat blir mindre.

Sara

Det går inte. Men har man tur så har man ett kul jobb så att man har annat att tänka på på dagarna. Sen får man ta vara på tiden man får. :-)



Grattis till nya jobbet!

Smilla

Mitt arbete innebar fullt upp hela tiden vilket gjorde att jag inte kände något sådant. En annan viktig aspekt är naturligtvis att man är bekväm och trygg med platsen man lämnar sina barn på och ja..de som tar hand om barnet alltså. Så den bästa kombon är med andra ord: Intressant jobb med fullt upp mest hela tiden och en trygg dagisplats/eller annan trygg plats för barnet.

Sussi

Grattis Jennifer! Önskar dig all lycka och jag tror att du kommer klara av separationsångesten från lillen galant. Värst i början...tror jag, jag har ingen lille, men man kan ju referera till godisabstinens...typ. :P

Gaymasen

Grattis! Kommer bli superb. :)



Och hoppas ni får trevligt på BlogAwards imorgon. Shake da booty för mig med. :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress