30 augusti 2010

THE AUTUMN LIST

MODE



Fina bloggaren Colorelle utmanar i en höstlista
, här är den +  mina svar:

Stilförebild: Som ni säkert redan listat ut älskar jag Galas look men annars är det en mix mellan ett antal bloggare jag följer- det finns så många fina därute!

Din stil i en mening: När jag får till det, Vintagerock meets Swedish simplicity, men tyvärr alltför ofta blir det snarare jeans girl goes (to) sandlåda.

Vilken är din favoritdesigner/favoritmärke? Helt klart All Saints för inspirationen och Hm för lättillgängligheten. Har svårt att välja en större designer då jag oftast faller för några plagg där och några plagg där som sedan sätts ihop olika beroende på tillfälle.

Vad inspireras du av i höst? Bloggar, delar från 90-talet, Londonbor (alltså inte den typiska britten utan snarare de inflyttade), filmen "The Factory Girl" med Sienna Miller.

Vad tror du på inför hösten? Pälsvästen, Mjuka Skinnplagg, Stora sjalar att svepa in sig i, hoodtröjor, vassa rockiga pumpsens återkomst, näst intill obefintlig make up men med röda läppar, skinny svarta jeans, hattar, vintagelooken överlag.

Det bästa basplagget i höst? Acnes RIDE LOW boots som jag tyvärr inte lyckats få tag på i min storlek (ännu).

Färger i höst? Svart, khakigrönt, rött & hela den beiga skalan samt Granit. Rostigt guld om det nu är en färg...

Skor eller väska? Eftersom jag fortfarande är inne i min tygpåseperiod säger jag helt klart Skor!

En ideal outfit i höst? En vintage hoodtröja, smala svarta jeans, snörkängor alt. Acnebootsen jag skrev om ovan samt pälsväst. Håret lämnas naturligt om än lite oborstat.

Do's and don'ts? Gå direkt från barbent till färgade strumpbyxor, hudfärgat är aldrig snyggt eller särskilt smickrande. Kör på lager på lager och nya kombinationer, bra för dig med tight budget dessutom!

Ditt senaste köp? En svart långärmad fodralklänning med markerade axlar från HM Trend men funderar på att returnera den. Det är Blog Awardsoutfiten som spökar...

Tre saker på höstens önskelista? Skinnbyxor, En beige stor sjal/poncho, Nya boots med en bärbar klack (märks det att jag hängt upp mig på ett visst par skor?)

Gör listan ni med och lämna gärna en kommentar när det är gjort, vore kul att läsa vad ni skrivit!

pic; people.com
Em

Hej, klickade hem den bruna pälsvästen häromdagen. Ser fram emot att få hem den!



Nelly.com har rider low, storlek 38 och uppåt.



Mycket inspirerande blogg! Funderar på att skaffa en själv snart.

Avenymamma

SVAR: Vad roligt att höra. Din order är under bahandling och kommer läggas på lådan i morgon, du kommer älska västen, den är superfin!



Mvh Avenymamma

Ida

Jag skulle villja se en lager-på-lager guide! Det är en stil jag har svårt att få ihop!

Johanna

Hej!



Hittade till din butik och nu är jag här! Härlig stil du har, snyggt! Fyllde i mina svar och la upp på bloggen. Take care <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress