Att vintageshoppa på nätet kan kännas osäkert och svårt om du är ovan
men det finns guidning att få. Nedan är mina bästa tips på vad du ska tänka på samt hur du bäst går tillväga när du ger dig ut på fyndjakten:

  • Börja leta på välkända siter så som ebay, tradera & got2get. Här är säljarna ofta rutinerade och specificerar så gott som alltid de nödvändiga uppgifterna om varorna.
  • Se till att du får grundläggande fakta om varan: Skick, Material, Mått & gärna en produktbeskrivning
  • Leta efter säljare med mycket bilder och med bra kvalitét på dem. Bra bilder talar ofta för att säljaren är seriös!
  • Om du inte vill chansa undvik att köpa skor, jeans och andra plagg som kräver exakt passform. Satsa i stället på väskor, smycken och kläder med vidd (inte lika kritiska mått).
  • Vad det gäller dyrare märken/designers: Det går ofta att fynda på utländska marknader som ebay men kom i håg att för bra för att vara sant är ofta för bra för att vara sant!
  • Betala säkert med paypal (du slipper lämna ut dina uppgifter) men var inte rädd för att betala med kort eller göra en överföring. Det är få skojare på de kända siterna då de bygger på omdömesprincipen, dvs om någon luras så uppmärksammas det direkt och säljaren blir avstängd.
Tips! Kom ihåg att skulle du inte bli nöjd med en vara du köpt eller budat hem så kan du ju alltid sälja den vidare... !

pic; vintageonline.se


Stella

Hej!

Jag har läst din blogg sen du började, och gillar den verkligen! tycker det är jättekul med din shop, grattis till att verkligen ta vara på en dröm!



Jag är mitt uppe i min dröm, och håller på att bygga min hemsida. Tänkte höra ifall du gjorde din själv och i så fall, vilket webhotell använde du? tycker det är en djungel och nåt tips eller två vore super!



Tack på förhand,

Stella

Bettina

Åh vilken härligt mysig blogg du har! Älskar din stil, så personlig och snygg!!

Såg att du är mamma till en liten bebis, så kika gärna in på min doptavelblogg!



Målar nämligen doptavlor/namntavlor! Perfekt att ge bort som doppresent eller till en nyfödd, eller varför inte skämma bort sin egen unge med en!



Så kika grna in på min blogg http://bettinasdoptavlor.blogspot.com/



Ha en fin dag! KRAM Bettina :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress