Jag pratade just med en vän, en riktigt klok en, som talade om för mig att barn mår bra av att deras föräldrar är mänskliga då och då och att det dessutom är okej att visa hela känsloregistret (när bägarn till slut runnit över) Även om det stämmer så vet jag att hon sa´t precis allra mest i kväll för att jag absolut behövde höra det allra mest i  och det är jag så himla tacksam för. 
 
Efter vårt samtal kom jag på att kanske är det så att någon av er där ute också behöver höra det i dag, i morgon eller vid nästa bada-trött-barn-tillfälle så varsegoda:  Det ÄR okej, det mesta ÄR ok, så var inte för hård mot dig själv fina lilla mamma eller pappa.
 
Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
lejnox

Ack så viktigt att tänka positivt i såna situationer, att det inte varar för evigt och att man visst är en bra mamma trots att tålamoden tryter ibland!

Tack för peppen, detsamma till dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress