23 december 2014

JUL IGEN!

AVENYMAMMA FAMILYLIFE


Jo men så blir det nog jul i år med. Själv tycker jag att det är alldeles ypperligt med en helg sådär ett par dagar innan julafton. Inte bara för att maten ska handlas, huset städas, klappar inhandlas osv utan även för att jag ska hinna ha mitt årliga juldepp utan att förstöra stämningen lagom till Kalle. För visst är det så, efter en säsong av jobb och jobb och resor och mörker så längtar man (läs:jag) så otroligt mycket efter det där tassandet på julaftonsmorgon att det ofta till slut blir något dygn av kortslutning i kroppen. Kommer verkligen julen komma i år? Den är ju så nära men ändå så långt bort? 

Men så går det en natt till och så plötsligt tänds granen, kylan välkomnas och glöggdoften likaså och julstämningen infinner sig. Precis som alltid. Och det till och med med en dag-två kvar till dopparedagen- bra timing det där!

Oklart vad bilden har att göra med texten men erkänn den är kul!

Foto: Jennifer Benisty, Avenymamma
Alice

Åååh haha jag dör en smula!! Såå sööööt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress